powershell proxy check

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 19:59
Hallo,

Laat ik maar eerst toegeven dat ik een complete noob ben op het gebied van scripting. wij zijn op het bedrijf waar ik werk aan het testen met een nieuwe proxy. Hiervoor gebruiken een aantal test users een andere pac file dan gewone gebruikers. Helaas hebben wij hier een group policy die deze instelling checkt en indien verkeerd terug zet naar de normale pac file. Om onze testgebruikers te helpen wilde ik een powershell scriptje maken die kijkt welke pac file je gebruikt en indien dit de normale is hij de nieuwe insteld. Na wat googlen heb ik het volgende scriptje geknutseld:
$val = Get-ItemProperty -path "hkcu:Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings" -Name "AutoConfigURL"
if($val.AutoConfigURL -ne "Juiste pacfile link")
{
set-itemproperty -path "hkcu:Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings" -name AutoConfigURL -value "Juiste pacfile link" -type string
}
Nu heb ik hier 2 vragen over.

1. Ik loop nu tegen het probleem aan dat als ik dit script opsla als een ps1 file en dan run in powershell klik doet hij het niet. Maar als ik powershell opstart en dan het erin kopieer en plak dan doet hij het wel. Wat doe ik fout?

2. Hoe script ik er een soort loop in dat hij bijvoorbeeld om de 2 minuten het script uitvoert?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 15:52
Of je maakt een groep, plaatst alle test users in die groep zorg je ervoor dat de group policy niet van toepassing is op deze groep.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter18
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 19:59
Caeruleus schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:36:
Of je maakt een groep, plaatst alle test users in die groep zorg je ervoor dat de group policy niet van toepassing is op deze groep.
Ik wens je succes om daarmee hier door het management heen te komen ;) we proberen dat namelijk al ongeveer 5 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
Als je Powershell als admin start en daarin doet je script het wel dan is er misschien een andere ExecutionPolicy actief als gebruiker. Misschien kan je powershell.exe -ExecutionPolicy Unrestricted -File pad_en_naam.ps1 kunnen uitvoeren.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LostinFFM
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 08:56
Set-ExecutionPolicy RemoteSigned

Execution Policy Change
The execution policy helps protect you from scripts that you do not trust. Changing the execution policy might expose you to the security risks described in
the about_Execution_Policies help topic at http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=135170. Do you want to change the execution policy?
[Y] Yes [N] No [S] Suspend [?] Help (default is "Y"):

Om het script om de zo veel tijd uit te voeren, gewoon als scheduled task inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

dexter18 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:37:
[...]

Ik wens je succes om daarmee hier door het management heen te komen ;) we proberen dat namelijk al ongeveer 5 maanden.
je moet naar je manager om een test user / ou aan te maken? en hij zegt nee?
Pagina: 1