Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Home cinema met wireless rear speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Home Cinema kit (of samengesteld indien mogelijk) met volgende kenmerken:
  • 5 of 7 kanalen (5.1 of 7.1)
  • Rear speakers dienen wireless te zijn
  • De receiver dient minimum 3 hdmi ingangen te hebben en zekers 2 uitgangen (tv & beamer).
Na verschillende dagen te hebben gezocht heb ik volgende apparaten gevonden:Het probleem echter is dat ieder van deze Home Cinema sets over maximaal 2 hdmi ingangen beschikken en 1 uitgang. Hetgeen ik zeker niet zou willen gebruiken is een hdmi splitter/switch (redelijk wat problemen met lange hdmi bekabeling waardoor er telkens een reset voor nodig is)

Ik weet niet of er een mogelijkheid is om een aparte receiver te kopen en erna van een ander merk 4 surrounds, center en subwoofer aan te schaffen met een mogelijkheid om 2 boxen wireless te zetten.

Indien dit mogelijk is zou ik me volgende receiver aanschaffen:
SONY STR DN1050

Prijs gericht zou ik tot om en bij de 1.200€ kunnen gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 09:41 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Probleem met standaard alles-in-1-setjes is zoals je zelf al hebt gemerkt, het gebrek aan (aansluit)mogelijkheden. Houdt daarnaast ook rekening met het feit dat dergelijke setjes qua geluidskwaliteit ook erg zwak zijn.

Het is geen enkel probleem om een losse receiver te kopen en daar dan speakers aan te koppelen van een ander merk. Dat doet iedereen die een beetje fatsoenlijk geluid in huis wil halen.

Het draadloos maken van je rear speakers is natuurlijk niet 100%. Als je hiervoor een oplossing hebt, zal er in ieder geval netspanning moeten zijn. Je zou naar iets als dit van Marmitek kunnen kijk. Er zijn vast wel meer alternatieven. Als het even kan zou ik zelf kijken of je toch niet een nette manier kunt vinden om gewoon een draadje naar achteren te brengen.

Ten slotte nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05:15
Teufel heeft de rearstation 4. Een set om 2 uitgangen draadloos te zenden naar een ontvanger welke op een stopcontact is aangesloten.

Nadeel is vrij prijzig. Voordeel is dat je dan elk systeem kunt opbouwen met eigen keuze reciever alsmede speakers. Dus niet gebonden bent aan de door jou genoemde merken.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:08
Ik zou voor de Sony versterker gaan met die Marmitek draadloze versterker voor achterin. De speakers koop je dan los erbij. Bijv. een paar speakers van Argon.

Je hebt dan veel beter geluid dan met de plastic melkpakjes van Samsung enzo.

Edit: De Marmitek draait op 5.8 Ghz, dat werkt verassend goed en stabiel, bij de Fidelio E5 die ik had getest dan.

[ Voor 19% gewijzigd door D-TECH op 04-02-2015 11:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info.

Ik zal eerst even de producten nazien en laat jullie wel iets weten.