Toon posts:

Irritante kraak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren hallo

Ik heb een laptop aangesloten op een dolbysurround systeem puur om het geluid meerdere malen te versterken, dit gebeurd met een rode en een witte tulpstekker en aan de andere kant een stekker die in de koptelefoon ingang gaat van de laptop.

Als ik nu bijvoorbeeld muziek wil afspelen zit er steeds een irritante kraak in op de achtergrond.
Zodra ik de oplader uit de laptop haal, dus de stroomvoorziening, kraakt die niet meer.
Dan zou je zeggen laat die er dan uit en dan is het opgelost,maar laptop moet ook opgeladen worden, en mijn batterij is zo slecht dat die dan naar 5min alweer vraagt om hem aan het stroom te zetten.
Waar komt dat kraken vandaan, moet er iets van een ontstoorder tussen of zoiets en zoja wat en hoe?

Moet er ook even bij zeggen dat dit alles is aangesloten in mijn vrachtwagen, dus alles gaat via een 24V/220V omvormer van ruim 1000watt.

Alvast bedankt

Verwijderd

Probeer het eens op te lossen met een wat betere kabel tussen geluidssysteem en laptop.
Misschien dat een wat betere kabel wat ruis tegenhoud/wegneemt.
AudioQuest heeft over het algemeen mooie kabels!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-01 16:49

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Kabel gaat niet helpen hier hoor...

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-01 15:26
Je zou een grond loop isolator kunnen proberen, misschien helpt dat.
Mijn ervaring is dat deze dingen niet erg positief bijdragen aan de geluiskwaliteit.
Vooral laag en hoog worden minder door de crappy transformatortjes in deze dingen.

Of je koopt een usb geluidskaart met optische uitgang.

De optische kabel sluit je aan op een optische ingang van je surround surround.
Als je deze ingang hebt tenminste.
Zo behoudt je de beste geluiskwaliteit.