Website verbergen en beveiligen met wachtwoord (one.com)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzibar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-01-2022
Na meerdere kansloze contactpogingen met de engelstalige helpdesk van one.com, hoop ik dat jullie mij misschien iets wijzer kunnen maken. Daarom leg ik de vraag hier voor, waar misschien meer mensen hun website laten hosten bij one.com.

Situatie: Mijn broer vroeg mij hoe hij een onderdeel in zijn website kan verbergen en beveiligen met een wachtwoord. Ik had geen idee, dus ik ging op onderzoek uit. Eerst onderzocht ik of er geen optie was binnen one.com, maar dit bleek niet zo te zijn. De makkelijkste manier is om een subdomein aan te maken en deze inlogbaar te maken. Dat zou het makkelijkste zijn door middel van een wordpress website met een plugin. (heeft iemand hier ervaring mee?) Maar dat zou betekenen, dat zijn kant-en-klaar website (one.com template) het veld moet ruimen.

Ik besloot een kijkje te nemen naar wordpress (stond altijd al op mijn to do list), maar omdat ik geen zin had een eigen domein aan te maken en een hosting pakket te nemen of online te gaan kloten aan zijn website en per ongeluk zijn website te deleten installeerde ik xampp. (en mamp, maar die heb ik niet meer want ik kreeg ouderwetse windows woede aanvallen van het programma en heb zelfs met sudo nogwat in terminal gezeten)
Toen xampp werkte en wordpress liep kocht ik enthousiast een template (avada) en sindsdien probeer ik het net zo vorm te geven als zijn oude website. Helaas gaat het mis zodra ik content op de website wil plaatsen (foto's) en wil gaan schuiven in het template. Bovendien doen enkele plugins het niet, omdat ik daarvoor in moet loggen. Waardoor ik mij realiseer dat ik, ondanks de vele tutorials die ik afgelopen weken al heb gekeken, niet in een weekend klaar ben met de website.

Ik heb niet de tijd om fulltime hiermee bezig te zijn en zoals ik het nu zie wordt het een jarenplan. Daarom wil ik graag op korte termijn een oplossing voor hem creeeren. Hebben jullie misschien een idee wat de beste oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Een webdesigner inhuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Laat het inderdaad door iemand anders doen. Als je het zelf niet kan en je broer ook niet is het vragen om problemen als je het wel gaat zitten proberen.

Op z'n best kan je kijken of je HTTP basic auth aan de praat kan krijgen met .htaccess bestanden op one.com, maar ik denk het niet gezien het zo'n goedkope klik-en-klaar hoster is waar je eigenlijk niet zo veel mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

lordsnow

I know nothing

Je kan toch een stukje PHP in de header plaatsen om te controleren op welk deel van de website je je bevindt, en vervolgens controleren of je wel/niet ingelogt bent om vervolgens wel/niet de pagina te tonen?

Voorbeelden:
http://www.phpjabbers.com...r-login-in-php-php23.html
http://www.formget.com/login-form-in-php/
https://www.youtube.com/watch?v=hAkKC8DKN9A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

Croga

The Unreasonable Man

lordsnow schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 04:07:
Je kan toch een stukje PHP in de header plaatsen om te controleren op welk deel van de website je je bevindt, en vervolgens controleren of je wel/niet ingelogt bent om vervolgens wel/niet de pagina te tonen?
De beste man heeft niet genoeg ervaring om een wordpress site bij elkaar te klikken en dan wil jij hem custom PHP laten schrijven, inclusief een custom login script met bijbehorende user administration? Je begrijpt, hoop ik, dat dat laatste zo'n beetje het meest ingewikkelde stuk van een website is?

Zoals velen mij voor gegaan zijn: Laat iemand dit alsjeblieft voor je doen. In een open source wereld heb je al geld uit gegeven aan een theme (waar er oneindig veel gratis te krijgen zijn) dus blijkbaar ben je bereid geld uit te geven. Kies iemand die verstand heeft van meerdere platformen en laat hem je adviseren hoe je dit het beste kunt doen.

Reken er echter wel op dat als je een heel specifiek uiterlijk wilt, je waarschijnlijk niet voor een paar tientjes klaar gaat zijn. Pixelperfect custom themes lopen in de honderden euros.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:18

lordsnow

I know nothing

Croga schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 06:27:
[...]

De beste man heeft niet genoeg ervaring om een wordpress site bij elkaar te klikken en dan wil jij hem custom PHP laten schrijven, inclusief een custom login script met bijbehorende user administration?
Ik wil niks. De TS vraagt naar de mogelijkheden, en ik geef opties.

Als het aan mij lag zou ik inderdaad ook niet kiezen om een stukje PHP toe te voegen in een bestaande one.com site. Blijkbaar draait one.com een eigen platform. Wie weet dat er met een of andere toekomstige update je PHP script weer ongedaan gemaakt wordt.

En het feit dat men nu iets wil wat het bestaande platform niet bied doet vermoeden dat men in de toekomst ook wel tegen andere beperkingen aan zal lopen. Mijn conclusie: overstappen naar Wordpress of een ander platform. Dan is dit ook de kans om de website opnieuw in elkaar te (laten) zetten. Het hoeft immers niet hetzelfde er uit te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-10 14:51

soczol

Doet iets met energie

Ik heb zelf geen ervaring met One.com maar dit stappenplan is misschien te proberen? Dan hoef je geen Wordpress achtige toestanden te maken. Gewoon ergens een submapje maken, daar een wachtwoord op en klaar is Kees sanzibar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:23

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Mapje maken en daar een .htaccess file ingooien met een wachtwoord.

wat soczol hierboven zegt dus ^^ :w

[ Voor 27% gewijzigd door SandaX op 04-02-2015 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzibar
Croga schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 06:27:
[...]

De beste man vrouw heeft niet genoeg ervaring om een wordpress site bij elkaar te klikken en dan wil jij hem haar custom PHP laten schrijven, inclusief een custom login script met bijbehorende user administration? Je begrijpt, hoop ik, dat dat laatste zo'n beetje het meest ingewikkelde stuk van een website is?
lordsnow schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:39:
Ik wil niks. De TS vraagt naar de mogelijkheden, en ik geef opties.
Dankjewel voor de links en opties! Mensen die meedenken daar heb ik wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzibar
soczol schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:38:
Ik heb zelf geen ervaring met One.com maar dit stappenplan is misschien te proberen? Dan hoef je geen Wordpress achtige toestanden te maken. Gewoon ergens een submapje maken, daar een wachtwoord op en klaar is Kees sanzibar.
Dankjewel! O+ Hier kan ik zeker iets mee!
Pagina: 1