OpenGL compileren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een tijd geleden linux mint geinstalleerd en heb besloten weer eens aan de slag te gaan met opengl. Ik probeer nu de code van deze tutorials te compileren met g++. De code van de eerste 3 tutorials compileert prima (na het installeren van de nodige libraries en het plaatsen van de benodigde headers in de directory), bij de 4e gaat het fout: er worden hier headers gebruikt, o.a. ogldev_math_3d.h, waarin weer vector3.h geinclude wordt:
code:
1
#include <vector3.h>

wat tot de foutmelding "ogldev_math_3d.h:30:21: fatal error: vector3.h: No such file or directory" leidt... Dit is vast een stomme vraag, maar ik kom er niet uit hoe ik dit moet oplossen. Googelen heeft niets opgeleverd, als iemand me kan helpen zou dat fantastisch zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• expor
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-08 21:53
Eerste 2 links op Google bekeken? Missend include path lijkt het probleem te zijn.

AMD 5800X3D | 16gb DDR 4 @ 3800/14 | 4070 Ti | 1TB Samsung Evo 970, 1TB Samsung Evo 860, 512MB Crucial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:57
Ik kan je overigens naast die set tutorials ook deze aanbevelen: http://www.arcsynthesis.org/gltut/ Die laatste gaat vaak toch net iets dieper op de stof in en heeft mij veel geholpen bij het begrijpen hoe het geheel werkt (naast the opengl programming guide uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
expor schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 06:46:
Eerste 2 links op Google bekeken? Missend include path lijkt het probleem te zijn.
Als je zoekt op wat? Ik heb het nog niet kunnen vinden.
Caelorum schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:45:
Ik kan je overigens naast die set tutorials ook deze aanbevelen: http://www.arcsynthesis.org/gltut/ Die laatste gaat vaak toch net iets dieper op de stof in en heeft mij veel geholpen bij het begrijpen hoe het geheel werkt (naast the opengl programming guide uiteraard)
Top, dank :)