Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Draadloos netwerk delen op bungalowpark

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij gaan regelmatig naar een bungalowpark. Nu de kinderen wat ouder zijn willen die graag films kijken. Thuis doen we dat alleen nog maar met een Chromecast en Netflix. Nu gaan we binnenkort weer, naar een Landal park.
Daar hebben ze gratis wifi, werkt prima met de telefoons of tablets. Nu wil ik wel de Chromecast meenemen, maar dan heb ik een LAN nodig met internet waarop de Chromecast zich kan aanmelden. Een router meenemen is geen probleem, dus een wireless LAN maak ik zo.
Is er een manier om internet van het park op de router te krijgen? Ik heb nog zo'n TP Link mini routertje die in 5 modussen kan draaien (router, accesspoint, bridge, client en repeater). Er zit 1 bedraadde LAN poort op, Een tijd terug gebruikte ik die voor mijn raspberry PI, het TP link blokje had wifi verbinding met mijn Wireless LAN en ik kon 1 apparaat aansluiten op de poort die dan een DHCP adres kreeg uit de internetrouter. Zou het hier mee lukken? Je moet in zo'n park namelijk meestal eerst verbinding maken waarna je automatisch op een pagina komt (meestal KPN hotspots) waar je of een code moet invullen die je moet kopen of een pagina waar je akkoord moet gaan met de voorwaarden.
Wat ik dus wil is de wifi verbinding van het park 'foppen' zodat het lijkt alsof er maar 1 apparaat op het draadloze netwerk aangemeld is.
Iemand een idee hoe je dit moet configureren? Ik weet niet waar ik moet beginnen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde "probleem" gehad.

Heb je een laptop, stop er dan een 1 extra USB WIFi stick in.
Daarna met de USB-stick verbinding maken met het park.
Deze verbinding delen via je onboard Wifi.
Log op de laptop in op de pagina van het park.
Nu kun je met Telefoons/Chromecast etc verbinding maken. Je komt dan niet op de inlogpagina van het park met je extra apparaten. Internet is gewoon direct beschikbaar.

Indien het delen van de verbinding via je OS niet lukt, kun je altijd nog 3rd party software gebruiken.
Connectify (voor windows) was ooit gratis dacht ik.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hier zijn aparte reis-routertjes voor te krijgen. Zoek op "travel router". Je hebt dan wel nog een laptop of zo iets nodig om je te registreren op de aanmeld-pagina die de meeste parken gebruiken.

[ Voor 45% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 04-02-2015 20:29 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:41
Of een laptop en een routertje mee en een bridge maken tussen je draadloze verbinding en ethernet-verbinding. Kabeltje in de WAN-poort van de router en klaar.