[iWeb] Waar kan ik dit programma nog krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipkeW
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-03 21:49
Ik heb begrepen dat Apple in het verleden het programma iWeb bij een Mac leverde, maar tegenwoordig niet meer. Op hun website staan alleen updates, die zonder origineel programma niet te gebruiken zijn. Wie weet waar ik een exemplaar iWeb zou kunnen krijgen?

Is dit overigens een goed programma om websites te maken? Zo niet, heeft iemand suggesties?
Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Nooit van iWeb gehoord. Maar zelf vind ik coda een goede app. Of als je professioneel wilt gaan en veel icm php doet, phpStorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 14:53
iWeb zat volgens mij in iLife, iets wat óf bij je Mac zat of je erbij kon kopen.

iWeb is gemaakt om samen te werken met mensen die MobileMe Accounts hadden, iets wat in 2012 is gestopt toen we met z'n allen overgingen op iCloud.

iWeb is sinds iLife '09 niet meer geüpdatet en dus ook niet echt goed te gebruiken.

Omdat je voor iWeb gaat, kunnen we er denk ik vanuit gaan dat het een makkelijke tool moet zijn met veel WYSIWYG-werk. Op dat gebied blijft voor mij Dreamweaver toch wel een favoriet, hoewel ook dat z'n beste tijd gehad heeft (in mijn optiek).

Ben je niet bang van een beetje coden, dan zijn Coda en phpStorm inderdaad goede applicaties. Zelf gebruik ik graag Netbeans. Waarom weet ik eigenlijk niet, is zo gegroeid denk ik. De PHP-ondersteuning voor Netbeans is wel fijn, en je kunt natuurlijk verschillende projecten naast elkaar open hebben in verschillende talen. Ander pluspunt is dat Netbeans open source is.

Zoek je nou iets wat lijkt op Dreamweaver maar ga je er geen geld aan uitgeven, dan moet je kijken naar KompoZer. Iets wat ik niet echt een goede tool vind, maar wat wel doet wat je ongeveer vraagt: http://kompozer.net/

Edit: zoeken op 'iweb ilife' bij onze grote vrienden van de zoekgigant levert dit op:
https://discussions.apple.com/thread/4078113

[ Voor 5% gewijzigd door Cor453 op 03-02-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipkeW
Dank je Timo002 en Cor453 voor jullie informatie. Ik heb nu een paar alternatieven en zal deze eens gaan bekijken. Cor, ik heb weinig in php gedaan en steeds het gemak gehad van een (Windows) WYSIWYG.
Maar nooit te oud om te leren, nietwaar :-)

Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-10 18:37

talin

ES-MA

hmm ik heb iWeb van een oude installatie gekopieerd naar Yosemite en daar werkt deze nog perfect op.
gebruik deze om een pagina te onderhouden die we intern gebruiken voor handleidingen voor iPhone's en iPad's, een jaar of 4 geleden opgezet en draait nog steeds.

zoek een oude iLife cd daar zal deze nog wel op staan.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:55
Ik heb je titel aangepast naar: " [iWeb] Waar kan ik dit programma nog krijgen?". Alleen iWeb zegt wat weinig over je vraag ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:52
Er zijn diverse alternatieven voor iWeb.
Zelf gebruik ik al jaren RapidWeaver in combinatie met Stacks
(RapidWeaver was er al voordat iWeb op de markt kwam)

Andere alternatieven zijn:
EverWeb
Flux
Sandvox

Er zijn vast nog meer alternatieven te vinden, elk met zijn voor- en nadelen.
Google - iWeb alternatives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipkeW
Dank je Talin, ik zal op zoek :-)
Ok Hoedje
Dank je Sonderpa, zal ook de alternatieven eens bekijken, zoek wel iets in de trend van WYSIWYG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook naar iets heel anders uitwijken. Zoiets als Weebly bijvoorbeeld. Dan werk je ook met het Wysiwyg principe, echter geheel vanuit het web. http://www.weebly.com

Met deze site is bijvoorbeeld de site van de Rijswijkse dopjesactie in elkaar gezet. ;)

Kompozer is niet aan te raden, deze software is flink verouderd.
Pagina: 1