Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 13:32
Hallo heren Tweakers,

Over ongeveer een maandje loopt mijn abonnement af. Ik ben dus opzoek naar een nieuwe telefoon. Doordat abonnementen tegenwoordig al ernstig duur zijn en een toestel erbij gewoon erg duur is ben ik op zoek naar een chinees toestel.

Een aantal belangrijke zaken voor mij in een telefoon:

GPS (Ik las over GLONASS dat dat wel ok was)
Minimaal quadcore ( Zat zelf te denken aan die nieuwe MTK processors, de MTK6752 of de MTK6732)
Een goede camera (eigenlijk een must, de SONY modellen zien er goed uit)
Eigenlijk ook gewoon 2Gb RAM
4G
IPS

Wat boeit me minder:
Hoeveel geheugen, 16 of 32 het maakt mij niet uit.
Fullhd, HDready, maakt me niet uit

De volgende modellen kwam ik eigenlijk op uit:

Meizu M1 note
http://www.geekbuying.com...3-0MP---White-339709.html

Een prachtig toestel, de looks zitten mee en eigenlijk al mijn vereisten zitten erin. Omdat het een bekender merk is denk ik dat hier ook leuke accessoires voor zijn

Ulefone Be Pro
http://www.geekbuying.com...MP--Dark-Blue-340268.html

Ook zo'n spetterend mooi toestel, de looks zitten mee, de prijs zit mee en eigenlijk bevat het ook alles wat ik wens, alleen zo'n onbekend merk..

Jiayu S3
http://www.geekbuying.com...ast-OTG-Black-339486.html

Een beest van een toestel, die processor + die ram, damn. Snel allemaal, leuke extraatjes als NFC en Miracast, maarja, de prijs en de looks. nahh...

UMI C1
http://www.geekbuying.com...-3G-GPS-White-330484.html
Een leuk toestel, alleen 1Gb, wel een stuk goedkoper

Goed dit zijn de toestellen die op mijn radar zijn verschenen, ik zal er vast wel wat zijn vergeten, maar mijn vraag luidt dan ook, wat is wijsheid en welk toestel is nou de moeite waard ?

Ik ben wel iemand die niet zo'n duizend in een dozijn telefoon wil, geen oneplusone dus.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
Ik zou vor de Ulefone gaan, juist door het ontwerp heb je iets afwijkends en de prijs is ook goed. De Meizu is ook mooi maar ziet er uit als een iPhone rip off.

Overigens is 1Gb ram genoeg voor velen, tenzij je upgrade naar Android 5 krijgt, die, heb ik de indruk, toch meer van je geheugen gaat vragen.

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 13:32
swhnld schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:51:
Ik zou vor de Ulefone gaan, juist door het ontwerp heb je iets afwijkends en de prijs is ook goed. De Meizu is ook mooi maar ziet er uit als een iPhone rip off.

Overigens is 1Gb ram genoeg voor velen, tenzij je upgrade naar Android 5 krijgt, die, heb ik de indruk, toch meer van je geheugen gaat vragen.
Voor mij twee nadelen aan de Ulefone, die nog niet benoemd zijn, tja lollipop zit er niet op, bij een onbekende, hoe gaat dit en komt dit goed ?

Daarnaast, hij lijkt wel heel veel op een OneplusOne. daar zit ik ook eigenlijk niet op te wachten.

Ik spreek mijzelf lekker tegen 8)7

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De M1 mist t.o.v de Jiayu S3 Wifi ac, microSD, verwijderbare batterij en ook 4G band 800.. Design van de S3 is inderdaad vrij algemeen, maar lelijk vind ik hem niet. De Ulefone lijkt qua design verdacht veel op de 1+1 en vind ik qua merk minder als bijvoorbeeld Meizu of Jiayu, maar voordeel is wel z'n nieuwe generatie SoC en eventueel LTE band 20. Ik zou voor telefoons over de + $150 zeker gaan voor een nieuwe generatie MediaTek Soc en om die reden de C1 laten varen.

Aandachtspunten: Budget, 4G banden en schermformaat (afmetingen). Let er verder op dat Meizu Flyme OS gebruikt, compleet anders dan standaard Android (mist bijv ook NL taal).

Evt andere opties:
  • (ZTE)Nubia Z7 Mini en Z7 Max
  • ZTE V5 MAX
  • Honor 4X
  • ZOPO ZP999 / 3X
  • Coolpad F2
  • iOcean M6752 (Rock)
  • Xiaomi RedMi 2, Note.
Afhankelijk van je budget en schermeisen, zijn er nog andere opties. Mindere merken gaat vaak wel goed en soms ook kwestie van geluk. Meestal is de bouwkwaliteit (iets) minder dan bekende merken en vooral de software ondersteuning of achterban.

[ Voor 7% gewijzigd door benbaba op 04-02-2015 22:47 ]