Monitor(stand) advies/ervaring gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Hogu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03-01 20:42
Ik zoek een?
Nieuwe monitor ter aanvulling van wat ik al heb. Een 23 inch 1080p LG paneel.

Wat is je budget?
400 euro incl. BTW incl beugel(s?)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zie vormgeving

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
<achtergrond> Ik ben een jaar geleden voor mij main workstation overgestapt van een 27" iMac naar een windows machine. Maar mijn 27" iMac had een 2560x1440p resolutie en dat mis ik nu tijdens werk. Gewoon net die extra ruimte om applicaties naast elkaar te draaien of 1 grote scherm vullende. Echter liet mij destijds het budget het niet toe om een groter scherm te kopen.</achtergrond>
Nu heb ik weer wat geld en wil ik weer wat uitbreiden, ik wil alleen mijn huidige scherm niet weg doen maar ter aanvulling gebruiken. Nu komt alleen het punt, ik heb/wil op mijn werkplek niet breder maken ivm met ruimte en mijn speakers die nu fijn staan. Daarnaast denk ik ook voornamelijk meer en deel voor mijn nieuwe monitor te zitten en dan zou ik uit het stereo beeld zitten of ik moet er nog meer ruimte bij nemen die dan wel op raakt.
Het lijkt mij dus een optie om mijn huidige monitor boven mijn nieuwe te bevestigen. Wat is jullie ervaring hier mee? En zijn hier goeie beugels voor?Mijn huidige monitor heeft een vesa 75mm mount mogelijkheid. Liever zonder in de muur te hoeven schroeven als dat een optie is.

Nu de monitor.
Mijn oog is gevallen op deze http://tweakers.net/pricewatch/428200/lg-25um55-p-zwart.html 1 om de prijs 2 om het formaat. Aan de andere kant, ga ik dat niet snel te klein vinden? Als ik weer naar een 27" 1440p monitor kijk in de pricewatch praten we al snel over 150 euro meer.
Wat kan hoor...
Maar 400 euro(incl. btw) is wel echt de max incl. beugel(s?)

Voor de rest, 60hz is prima en 5ms grijs naar grijs heb ik nu ook volgens mij en dat is prima voor die paar keer dat ik een spelletje speel. HDMI of Dp input whould be cool.

Wat is aan te raden? Wat is jullie ervaring? Weten jullie een goeie beugel?