Upgrade na stoppen als waterkoeling-/modhobbiest

Pagina: 1
Acties:

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:54

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Beste Tweakers,

Al een aantal jaren ben ik een fanatieke hobbiest op het gebied van PC-waterkoeling en modding.
Ik maak dan ook al tijden tevreden gebruik van mijn casemod, maar begin mij de laatste tijd wel enigszins te ergeren aan de manier hoe ik het destijds heb ingericht. Ik kan op een aantal plekken slecht bijkomen, o.a. het I/O panel van mijn moederbord. Daarnaast zijn upgrades toch lastig en duurd wanneer je over een compleet watergekoeld systeem beschikt.

Helaas heeft gisteravond mijn reservoir gelekt op mijn voeding, Corsair AX1200. Dit is voor mij een mooi moment om eens na te denken over de toekomst van mijn hobby wat betreft waterkoeling. Ik ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen om er een punt achter te zetten.

Ik zoek een?
Samengevat zoek ik nu de volgende componenten:
- Voeding (duh)
- Case
- CPU koeler

Wat is je budget?
Tja budget. Deze is eigenlijk wel vrij variabel. Ik denk zo'n maximaal €350,- voor alles samen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe sta ik voor alle merken open. Ik heb wel een lichtelijke voorkeur voor Corsair

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn systeem bestaat nu uit het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus Maximus IV Extreme-Z€ 0,-€ 0,-
2Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5€ 0,-€ 0,-
3Seagate Barracuda 7200.12 ST31000524AS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Logitech G510 Gaming Keyboard€ 94,90€ 94,90
1Corsair Vengeance M60€ 0,-€ 0,-
1Corsair Dominator CMP16GX3M4X1866C9€ 205,64€ 205,64
1Samsung 830 series 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 300,54

Voeding
De voeding moet het bovenstaande systeem kunnen trekken met het oog op de toekomst. In het uiterste geval moeten 2x 980's op vol vermogen kunnen draaien. Volgens mij moet ik dan kijken naar voedingen van 750W of meer. Ik ben zelf op de volgende voeding van Corsair uitgekomen
Corsair RM750
Pluspunten: Gold, zwarte kabels, volledig modulair en Corsair.

Case
Wat betreft de case zie ik graag een forse kast. De kast staat links naast mij, maar hier ligt ook direct het probleem. Ik vind cases met een window erg gaaf, maar deze zitten in dit geval dan vaak aan de 'verkeerde' kant. Als gebruiker, in mijn situatie, kijk ik tegen de rechter zijkant van de kast aan. Uiteindelijk ben ik wel op een case uitgekomen met een window, namelijk de Corsair Obsidian 750D. De kast is vrij vors geprijsd, maar alles zit erin wat ik graag zie. Het window hier is geen must, maar kan altijd van pas komen.

CPU-koeler
Allereerst heb ik veel getwijfeld tussen een luchtkoeler of een kant-en-klare waterkoeler. Simpelweg zou ik een waterkoeler kiezen wanneer ik via de window naar binnen kan kijken. Vind een waterkoeler er namelijk een stuk mooier uitzien. Omdat de window aan de andere kant van de gebruiker zit heb ik gekozen voor een koeler van Be Quiet!, de Dark Rock Pro 3

Graag hoor ik wat jullie hiervan vinden en wie er nog een ander advies heeft.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Silverstone had eerder een Raven met het raampje "aan de verkeerde kant", ding is alleen al knap oud en is vergeleken met moderne kasten nou niet echt geweldig.

Zelf zou ik eigenlijk altijd voor een pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart gaan, of zijn grotere broertje de pricewatch: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl Allebei die kasten zijn allround gewoon zeer goed, en ik durf ze [met afstand] de beste in hun klasse te noemen. Stil, koel, degelijk, veel features, ruim en imo zeer mooi.

Als je een Define neemt, is de keuze qua koeler vrij makkelijk als je maximale prestaties, voor een lief prijsje, wilt: pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power erg stil, erg koel. Vergelijkbaar met koelers die makkelijk 20-30 euro duurder zijn, en allround een stuk beter dan de Dark Rock Pro.

De RM750 is volgens mij niet heel speciaal qua voeding, pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2 is volgens mij wel de beste 750w'er die je kan kopen, maar, ga je dat ooit gebruiken?

People as things, that’s where it starts.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:06:
Silverstone had eerder een Raven met het raampje "aan de verkeerde kant", ding is alleen al knap oud en is vergeleken met moderne kasten nou niet echt geweldig.
Die hadden het moederbord toch ook 90 gedraaid, nietwaar? Met het I/O aan de bovenkant?
Zelf zou ik eigenlijk altijd voor een pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart gaan, of zijn grotere broertje de pricewatch: Fractal Design Define XL R2 Black Pearl Allebei die kasten zijn allround gewoon zeer goed, en ik durf ze [met afstand] de beste in hun klasse te noemen. Stil, koel, degelijk, veel features, ruim en imo zeer mooi.
Klopt, ben er zeker bekend mee. De R4 (of R5) was ook mijn eerste keuze. Toch vind ik deze kasten wat aan de kleine kant. De XL R2 is misschien wel een goed idee. Zoals de naam doet vermoeden; is dit de grote broer van de R2 en loopt die dan niet (erg) achter op de huidige R5?
Als je een Define neemt, is de keuze qua koeler vrij makkelijk als je maximale prestaties, voor een lief prijsje, wilt: pricewatch: Thermalright True Spirit 140 Power erg stil, erg koel. Vergelijkbaar met koelers die makkelijk 20-30 euro duurder zijn, en allround een stuk beter dan de Dark Rock Pro.
Ik zou even wat benchmarks wat betreft de geluidsproductie en het koelvermogen afgaan. Heb mij namelijk nog niet al te veel verdiept in de koelers, maar weet uit ervaring dat de Dark Rock Pro's perfect presteren en nog gave looks hebben ook ;).
De RM750 is volgens mij niet heel speciaal qua voeding, pricewatch: EVGA SuperNOVA 750 G2 is volgens mij wel de beste 750w'er die je kan kopen, maar, ga je dat ooit gebruiken?
Was niet bekend met EVGA als voeding merk. En ik wil graag een betrouwbare voeding, vandaar dat ik de EVGA niet heb meegenomen. Wat is verder het wezenlijke verschil tussen de EVGA en de Corsair?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raven's hebben idd gedraaide mobotray's. Volgens mij was de Raven 3 de laatste met het raam rechts.

De R5 is simpelweg een kleine revisie van de R4, verschil tussen de R3 en R4 is erg groot [140mm fans bijv.[, verschil tussen de R4 en R5 is erg klein. De XL2 loopt daarom eigenlijk niet echter vergeleken met de R5, het is gewoon een meer dan prima kast.

De Dark Rock Pro is imo een mooie middenmoter, niet heel speciaal, en zelfs wat duur voor zijn prestaties. De TRUE Spirit 140 is imo echt wel een klasse hoger, hij is vergelijkbaar met de Silver Arrow en imo de beste luchtkoeler op de markt, de pricewatch: Phanteks PH-TC14PE Zwart. De TS zal stiller zijn dan de Phanteks, de Phanteks wat koeler. De Silver Arrow zit daartussen.

En misschien moet jij dan wat voedingsreviews lezen, want, die EVGA is gewoon een sublieme voeding voor een zeer lage prijs. Gewoon alles aan dat ding is geweldig: zeer efficiënt, lage ripple, erg goede onderdelen, goede afwerking, in alles simpelweg beter dan een Corsair. Ik raad een voeding niet aan als hij niet betrouwbaar is.

Verwijderd

Je kan Corsair beter als een nadeel dan als een voordeel zien. Corsair heeft namelijk al de naam, waardoor het voor hun niet nodig is een goed en betrouwbaar product uit te brengen. Ze kunnen prima hun producten verkopen puur op hun naam, zoals jij ook laat zien. De voeding is een onderdeel waarbij je ook perfect http://nl.wikipedia.org/wiki/Geplande_veroudering op kan toepassen en dat is dus ook wat Corsair met veel liefde doet. Het overgrote deel van de Corsair voedingen heeft dit probleem, de VS, CX, CXM, CSM en RM series doet Corsair dit mee. Alleen bij de high-end HXi, AX en AXi series doen ze het niet.
In het uiterste geval moeten 2x 980's op vol vermogen kunnen draaien. Volgens mij moet ik dan kijken naar voedingen van 750W of meer.
Nee veel lager. :) Het piekverbruik van een systeem met twee GTX 980's en een i7 2600K zonder overklok ligt namelijk op 500W, dus een high-end 550W voeding met 4 PEG connectors zou al kunnen. Er zijn echter heel weinig 550W voedingen met 4 PEG connectors waardoor je waarschijnlijk eerder op 650W uitkomt.

pricewatch: Antec Edge 650W bijvoorbeeld, volledig zwarte kabels en uitstekende kwaliteit.
pricewatch: Super Flower Leadex Gold 650W of deze, als je houdt van lichtjes in de connectors. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.vortez.net/articles_file/28304_super%20flower%20leadex%20gold%20review%20-%20intro.jpg

P.S. Wat ga je doen met de Corsair AX1200?

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
VasZaitsev schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:38:
Raven's hebben idd gedraaide mobotray's. Volgens mij was de Raven 3 de laatste met het raam rechts.

De R5 is simpelweg een kleine revisie van de R4, verschil tussen de R3 en R4 is erg groot [140mm fans bijv.[, verschil tussen de R4 en R5 is erg klein. De XL2 loopt daarom eigenlijk niet echter vergeleken met de R5, het is gewoon een meer dan prima kast.
Hm, de XL2 ziet er ook strak uit. Zijn er nog noemenswaardige verschillen met de 750D?
De Dark Rock Pro is imo een mooie middenmoter, niet heel speciaal, en zelfs wat duur voor zijn prestaties. De TRUE Spirit 140 is imo echt wel een klasse hoger, hij is vergelijkbaar met de Silver Arrow en imo de beste luchtkoeler op de markt, de pricewatch: Phanteks PH-TC14PE Zwart. De TS zal stiller zijn dan de Phanteks, de Phanteks wat koeler. De Silver Arrow zit daartussen.
De koeler van Phanteks spreekt mij ook wel aan. Ik zit dan nog wel met de gedachte of dit gaat passen i.c.m. mijn Corsair Dominator rammodules. Ik weet dat deze niet bijzonder hoog zijn, maar daarentegen zijn het ook geen low-profile rammodules.
En misschien moet jij dan wat voedingsreviews lezen, want, die EVGA is gewoon een sublieme voeding voor een zeer lage prijs. Gewoon alles aan dat ding is geweldig: zeer efficiënt, lage ripple, erg goede onderdelen, goede afwerking, in alles simpelweg beter dan een Corsair. Ik raad een voeding niet aan als hij niet betrouwbaar is.
Ik denk dat ik wel over ben, de EVGA ziet er prima uit ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:13:
[...]

Nee veel lager. :) Het piekverbruik van een systeem met twee GTX 980's en een i7 2600K zonder overklok ligt namelijk op 500W, dus een high-end 550W voeding met 4 PEG connectors zou al kunnen. Er zijn echter heel weinig 550W voedingen met 4 PEG connectors waardoor je waarschijnlijk eerder op 650W uitkomt.

pricewatch: Antec Edge 650W bijvoorbeeld, volledig zwarte kabels en uitstekende kwaliteit.
pricewatch: Super Flower Leadex Gold 650W of deze, als je houdt van lichtjes in de connectors. ;)
Wat is van deze twee voedingen de meerwaarde t.o.v. de EVGA die 'slechts' een tientje duurder is, maar theoretisch 100W meer kan produceren?
P.S. Wat ga je doen met de Corsair AX1200?
Die gaat (helaas) de verkoop in. Wellicht dat er nog handige tweakers zijn die 'm kunnen repareren. Daarnaast heb ik vrijwel alle kabels individueeel gesleaved met groen/blauw/grijs/zwart.
Afbeeldingslocatie: http://i1278.photobucket.com/albums/y508/ChillPascal/2013-03-08192105-BorderMakerCustom_zps354e2bfb.jpg

Jammer om dit te moeten weggooien. Misschien heeft iemand anders er nog interesse in, hoewel het een unieke kleurcombi is volgens mij.

Verwijderd

ChillPascal schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 08:27:

Wat is van deze twee voedingen de meerwaarde t.o.v. de EVGA die 'slechts' een tientje duurder is, maar theoretisch 100W meer kan produceren?
Je kunt het ook omdraaien. Wat heb je aan 100W extra vermogen wat je nooit zal gebruiken? Als je zelf aangeeft dat twee maal een GTX 980 het maximale is, dan zit je nog maar op 500W piek en bij games meestal rond de 400W.

De EVGA SuperNOVA G2 serie is trouwens gemaakt door Super Flower en is van het Leadex Gold design. De Super Flower Leadex Gold, is dus intern dus dezelfde voeding, prestaties zijn ook hetzelfde. Dus een voordeel van de Super Flower Leadex Gold kan het uiterlijk zijn, als je dat mooier vindt.

De Antec Edge serie is een volledig modulaire Seasonic G-serie voeding, met volledig zwarte kabels, dat is iets wat de orginele Seasonic G-series niet heeft. Ander voordeel van de Antec Edge is dat die met een lage intake temperatuur, stiller zal zijn als de EVGA SuperNOVA G2 en Super Flower Leadex Gold. De vraag is echter of je het verschil gaat horen. ;)
Die gaat (helaas) de verkoop in. Wellicht dat er nog handige tweakers zijn die 'm kunnen repareren. Daarnaast heb ik vrijwel alle kabels individueeel gesleaved met groen/blauw/grijs/zwart.
[afbeelding]

Jammer om dit te moeten weggooien. Misschien heeft iemand anders er nog interesse in, hoewel het een unieke kleurcombi is volgens mij.
Vrij uniek idd. :p Je kunt er helaas ook niks anders mee, de Corsair AX1200 is dacht ik ook de enige voeding van Corsair met zijn volledig eigen kabelset welke niet compatibel is met een andere Corsair voeding.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:33:
[...]

Je kunt het ook omdraaien. Wat heb je aan 100W extra vermogen wat je nooit zal gebruiken? Als je zelf aangeeft dat twee maal een GTX 980 het maximale is, dan zit je nog maar op 500W piek en bij games meestal rond de 400W.

De EVGA SuperNOVA G2 serie is trouwens gemaakt door Super Flower en is van het Leadex Gold design. De Super Flower Leadex Gold, is dus intern dus dezelfde voeding, prestaties zijn ook hetzelfde. Dus een voordeel van de Super Flower Leadex Gold kan het uiterlijk zijn, als je dat mooier vindt.

De Antec Edge serie is een volledig modulaire Seasonic G-serie voeding, met volledig zwarte kabels, dat is iets wat de orginele Seasonic G-series niet heeft. Ander voordeel van de Antec Edge is dat die met een lage intake temperatuur, stiller zal zijn als de EVGA SuperNOVA G2 en Super Flower Leadex Gold. De vraag is echter of je het verschil gaat horen. ;)
Tja, zit een kern van waarheid in. Denk toch dat hieruit de EVGA als meest interresante optie komt.
[...]

Vrij uniek idd. :p Je kunt er helaas ook niks anders mee, de Corsair AX1200 is dacht ik ook de enige voeding van Corsair met zijn volledig eigen kabelset welke niet compatibel is met een andere Corsair voeding.
Klopt, maar volgens mij zijn de backwards-compatible. De kabels van de AX650/750 en 850 zijn hetzelfde en zijn niet compatiblemet de AX1200. Ik dacht dat de kabels van de AX1200 dan wel weer compatiblewaren met de lagere wattages AX-voedingen.

Verwijderd

ChillPascal schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:50:
[...]

Tja, zit een kern van waarheid in. Denk toch dat hieruit de EVGA als meest interresante optie komt.
Wel slecht leverbaar, zou bijna zeggen EOL. EVGA heeft namelijk ook al een opvolger gemaakt door Seasonic met typenr. 220-GS-0850-V1, SuperNOVA GS serie.

Enige echte voordeel is de lange garantie, maar daarvoor moet je de voeding wel direct registreren, anders geld dit niet.
Klopt, maar volgens mij zijn de backwards-compatible. De kabels van de AX650/750 en 850 zijn hetzelfde en zijn niet compatiblemet de AX1200. Ik dacht dat de kabels van de AX1200 dan wel weer compatiblewaren met de lagere wattages AX-voedingen.
Volgens Corsair niet, wat ook wel begrijpbaar is. De AX1200 is namelijk de eerste voeding van Corsair gemaakt door Flextronics en heeft waarschijnlijk daardoor nog andere kabels.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 12:06 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Grootste verschil tussen de Define series en de 750D, is dat de 750D geen geluidswering heeft, en elke Define wel. Ook zal een Define XL meer ruimte hebben om kabels weg te werken, en imo zeker niet onbelangrijk: de Define XL heeft standaard een fancontroller,

De Phanteks is volgens mij een behoorlijk overhangende koeler, dus of dat lekker gaat werken met je ram betwijfel ik, zeker omdat al je slots gevuld zijn.

De True Spirit 140 heeft daar volgens mij veel minder last van, omdat hij erg kort is.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Gisteren even veel zitten brainstormen wat ik wilde, ik twijfelde namelijk heel erg tussen de volgende opties:

1. Looks en awesomeness

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Obsidian 750D€ 139,90€ 139,90
1Corsair Hydro H100i€ 105,95€ 105,95
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 111,50€ 111,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,35

2. Kosten en geluidsproductie

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define XL R2 Titanium Grey€ 116,95€ 116,95
1Thermalright True Spirit 140 Power€ 36,95€ 36,95
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 111,50€ 111,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 265,40

Persoonlijk vind ik het nog een moeilijke keuze. Ik kom natuurlijk van het waterkoeling en het casemodden af dus looks zijn voor mij simpelweg wel belangrijk en wil ik dan ook wel voor betalen. Toch weet ik dat de meeste van jullie zeggen ga voor de laatste optie en eerlijk is eerlijk; ik begin de tweede optie dan ook steeds meer te preffereren boven de eerste.

[ Voor 5% gewijzigd door ChillPascal op 05-02-2015 11:03 ]

Verwijderd

Sowieso zou ik niet gaan voor de Corsair H100i, dat ding heeft twee 120mm 2700RPM fans, die dingen zijn alleen op de aller langzaamste stand redelijk stil, daarna is die al snel hoorbaar. Als je ook nog een leuke overklok gaat doen dan zal de koeler al snel een straaljager worden...

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Klopt, deze koelers zijn niet het stiltste, maar zijn wel gaaf ;)
De CPU-koeler uit de eerste optie is dus nog n.t.b.

Welke optie zouden jullie aanraden?

Verwijderd

Ga je ook de CPU overklokken? Of te wel moet de CPU koeler ook stil zijn met een dikke overklok?

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Simpelweg Ja.

De CPU loopt nu volgens mij op 3,8 of 4Ghz.
Daarnaast moet de koeler, net zoals de andere componenten, enigszins toekomst bestendig zijn. Zo moet deze ook nog koel en stil (perfecte combo) zijn bij bijvoorbeeld een overgeclockte 4790K of diens opvolger.

Vooralsnog staat optie 2 bovenaan mijn verlanglijste met als opmerking dat ik nog niet helemaal overtuigt ben van de CPU-koeler. Koelt deze beter en is deze stiller dan de concurrente wanneer, kort door de bocht, een maximaal budget niet van toepassing is.

Verwijderd

Nou dan hier een ander voorstel gericht op geluidsproductie, looks, koeling en awesomeness.

#ProductPrijsSubtotaal
1Phanteks Enthoo Pro Window€ 90,-€ 90,-
1Corsair Hydro H110€ 115,95€ 115,95
2Phanteks PH-F140XP PWM Fan, 140mm€ 16,50€ 33,-
1Corsair RM750€ 117,70€ 117,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 356,65

Uitleg:
De pricewatch: Phanteks Enthoo Pro Window is cool 8) en ook erg funtioneel en zit bijvoorbeeld een fancontroller bij, welke je kunt aansluiten op de CPU header van je moederbord waardoor de fans handmatig en automatisch te regelen zijn.

Als koeler de Corsair Hydro H110, welke waarschijnlijk de beste koelingscapaciteit heeft van alle all-in-one setjes. Standaard komt deze met 1500RPM fans, maar de minimale snelheid is niet heel laag die zit rond de 850RPM.

Dus in plaats van de standaard fans, Phanteks met een minimale snelheid van 300RPM en een max van 1200RPM. Er goede kwaliteits fans met een goede statische druk en een leuk uiterlijk.

Als voeding dan de RM750, maar niet de standaard RM750 gemaakt door HiPro/Chicony, maar de opvolger gemaakt door CWT. Uiterlijk van de voeding is identiek alleen de kwaliteit is een stuk beter. De voeding is trouwens ook een stuk stiller als alle andere voedingen genoemd in dit topic. Maar de vraag is of je deze voeding kunt vinden, het serienummer moet beginnen met 1438 dan heb je een nieuwe te pakken. Dus dan zou je de webshop moeten vragen waar het serienummer mee begint.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor je reactie(s).

Het advies wat betreft de voeding is een goede, en ik neem deze ook direct mee in mijn lijstjes.
De case van Phanteks spreekt mij niet zo aan, voor een window'ed case ga ik toch liever voor een 650D of 750D. Heel misschien dat ik de Carbide Air 540 nog ga overwegen, deze heeft ook wel iets. Een klein jaar geleden heb ik hier voor iemand ook z'n systeem ingebouwd en de case beviel mij goed!

Ik kom nu op de volgende opties uit:

Optie 1:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Obsidian 750D€ 139,90€ 139,90
1Corsair Hydro H110€ 115,95€ 115,95
2Phanteks PH-F140XP PWM Fan, 140mm€ 16,50€ 33,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 406,55

Optie 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define XL R2 Titanium Grey€ 116,95€ 116,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 271,60

Als ik niet naar de prijs kijk heb ik een lichte voorkeur voor de eerste optie. Toch is verhoudingsgewijs het prijsverschil aardig vors; de eerste optie kost namelijk 50% meer t.o.v. de tweede. Of dit het waard is, voor mij, betwijfel ik ten zeerste.

Ik zou dadelijk eens even wat reviews en benchmarks opzoeken wat betreft de True Spirit en de H110, misschien dat dit de keuze wat vergemakkelijkt.

[ Voor 4% gewijzigd door ChillPascal op 05-02-2015 15:54 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:04:
Volgens Corsair niet, wat ook wel begrijpbaar is. De AX1200 is namelijk de eerste voeding van Corsair gemaakt door Flextronics en heeft waarschijnlijk daardoor nog andere kabels.
Volgens mij zijn er bepaalde kabelsetjes wel compatible tussen de AX1200, 860 en 760: http://www.corsair.com/~/...Compatibility_Matrix2.pdf

Of ik moet het verkeerd begrepen hebben, maar zo te zien zijn sommige type 3 en generation 2 setjes compatible tussen alle 'rode' (dus nieuwere) AX(i) voedingen :) Ik weet alleen niet welke cableset de OP heeft?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Volgens mij kijk je verkeerd, ik zie daar namelijk wat anders.

• ChillPascal

ChillPascal

In the end...

Topicstarter
Bij de kabels van de AX1200 staat inderdaad alleen een Y bij de AX1200 en bij de overige voedingen een N.

Verder wordt het mij slecht duidelijk CPU-koelers mogelijk zijn i.c.m. met moederbord en ram. Het zou vervelend zijn als straks blijkt dat de koeler niet past. Het Dominator-geheugen is niet overdreven hoog, maar dan ook weer geen low-profile. Hier is vast geen makkelijke vuistregel of sheet voor te vinden of wel?

Welke van de volgende koelers zou geen problemen moeten opleveren met mijn Ram-moederbord combinatie?
#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Dark Rock Advanced C1€ 45,95€ 45,95
1be quiet! Dark Rock Pro 3€ 68,95€ 68,95
1Phanteks PH-TC14PE Zwart€ 62,95€ 62,95
1Scythe Mugen 4€ 32,50€ 32,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 247,30
Pagina: 1