Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

HTPC defect door nieuwe schoenen

Pagina: 1
Acties:

• TotallyNealz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-03-2022
Hallo tweakers,

Jullie zullen misschien denken, hoe kunnen nieuwe schoenen verantwoordelijk zijn voor het kapot gaan van een PC. En toch is het indirect wel degelijk het geval.

Ik heb vandaag voor het eerst mijn nieuwe schoenen aan gehad en deze hebben klaarblijkelijk de vervelende eigenschap een prima isolator te zijn. Ik stond net van de bank op om mijn HTPC aan te zetten. Toen ik met mijn vinger bij de powerknop kwam, knalde er een enorme statische ontlading doorheen. Sindsdien doet ie dus niks meer.

Ik heb hem al even een half uurtje ontkoppelt gehad, maar dat heeft niet veel geholpen. Als ik de stekker er weer in doen gaan alleen de fans een fractie van een seconde aan. Verder helemaal niets.

Ik heb zelf het idee dat het power circuit op het MOBO gefrituurd is, maar het zou natuurlijk ook nog door de voeding of eventueel het geheugen gechoten kunnen zijn.

Hebben jullie hier nog ideeen of tips bij? of kan ik alvast een nieuw moederbord bestellen?

Groet,

Niels

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 13:24

dodo79

witte dikke tonnie

Zou niet moeten kunnen als je htpc op een geaard stopcontact zit.

Zat tie wel op een geaard stopcontact?

omdat het kan!

• TotallyNealz
dodo79 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:26:
Zou niet moeten kunnen als je htpc op een geaard stopcontact zit.
Ja hij is geaard, en dat was precies mijn gedachte. Maar de front van de case is van plastic en als die ontlading idd door de powerbutton is gegaan komt het in power circuit terecht lijkt mij...

• TotallyNealz
Iemand nog suggesties?

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-11 15:44

Onbekend

...

Wat doet het precies niet?
Voeding? Draaien de ventilatoren en schijven?
Doet het scherm het nog wel?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Er hoeft niet per se iets kapot te zijn. Wat zijn de specificaties van het systeem? Heb je het CMOS-batterijtje er al eens een paar uur uit gehaald?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• TotallyNealz
In principe doet hij helemaal niets meer. Alleen als ik de stekker er een tijd uit heb gehad en dan weer in plug gaan de fans heel even aan. Verder nul respons.

cmos batterij had ik ook al ergens gelezen vanmiddag. Zal hem zo ff los halen en nog eens proberen.

Systeem is op basis van MSI FM2 ITX bordje pricewatch: MSI FM2-A75IA-E53 en A10-5800K

Thanks!

Update:

Ik heb gister het hele systeem al gedisassebled. Zonet een klein uurtje de cmos batterij los gehad.
Benchtest gedaan met alleen voeding MoBo CPU en een plankje RAM. Het systeem reageert exact als daarvoor. Zodra ik de stekker in de voeding doe gaat de CPU fan heel even aan en daarna helemaal niets meer.

Ik vrees dat het power circuit van mijn MoBo een opdonder gehad heeft maar ben nog terughoudend een nieuwe te halen omdat ik niet zeker weet of het geheugen en de CPU nog wel goed zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door TotallyNealz op 05-02-2015 22:18 ]

Pagina: 1