Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

aankoopadvies laptop HP Pavilion 17-f231nd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag een nieuwe laptop kopen maar ik heb er zelf eigenlijk niet zo veel verstand van.
Ik had 2 weken geleden een laptop besteld van het merk ASUS, de asus R704A-TY260H, deze was al defect toen ik hem voor het eerst aan deed, het contact tussen het beeldscherm en de computer was niet goed. Vervolgens eenn nieuw gekregen en deze was na 3 dagen ook kapot, na het in typen van het wacht woord kreeg ik zwart beeld waar hij op.bleef hangen. Toen weer een nieuwe gekregen en hierbij was ook precies het zelfde aan de hand als de 2 de laptop, haast niet te geloven 3 maal een defecte laptop of dit ligt aan het merk of dat deze laptops misschien in de zelfde vracht hebben gezeten en daar schade hebben opgelopen heb ik geen flauw idee van maar Door deze ervaring wil ik geen asus meer en ben denk ik dat ok een hp laptop wil.
zelf kwam ik op de HP Pavilion 17-f231nd 17,3 inch laptop ik zou heel graag advies krijgen over deze laptop
http://store.hp.com/Nethe...DLE_4901561&opt=&sel=PCNB

Wat ga je met je laptop doen?
ik wil dat de laptop de volgende dingen kunnen doen:
* internet/surfen/onlinewinkel/email
* facebook/sociale media
* kleine spelletje zoals de spelletjes die op.je smartphone ook kunnen
* films en series kijken netflix, kpn itv-online, uitzending gemist etc
* office (word, Excel, PowerPoint etc)
* licht foto's/video's bewerken zoals bijvoorbeeld vakantie foto's (Geen zware bewerkingsprogramma's)

Wat zal ik niet.op.de pc.doen:
* Ik hoef geen films te downloaden
* geen zware games
* geen zware bewerkingsprogramma's

Wat is je budget
Ongeveer 700

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
over het algemeen voor thuis gebruik heel.af en toe zal hij meegenomen worden maar dan toch met de auto dus hier hoef geen rekening meegezonden te worden. En omdat ik films op de laptop zal kijken heb ik graag een groot scherm

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zelf zit ik.te.denken aan een HP. Een Asus wil ik liever niet omdat, zoals u waarschijnlijk in het bovenste stukje gelezen heeft, ik hier geen goede ervaring mee heb.

Ik.hoop dat.iemand mij advies kan geven over de HP Pavilion 17-f231nd 17,3 inch laptop die ik.zelf.on gedachte had of dit een goede is en of deze ook goed is voor de dingen die ik er mee wil doen.
En advies voor een andere type of een ander merk is ook erg welkom! Alvast bedankt!

Excuus voor mijn vele typ en schrijf fouten(ik typ alles via mijn telefoon)

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:23
Wat je ook met dat budget kan doen is een dell Pakken.

http://www.dell.com/nl/p/...-5748-laptop/pd?ref=PD_OC

Dan heb je een i5 of i7, maar heb je wel een dedicated GPU wat beter is als de IGP van intel.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Verwijderd

Topicstarter
Aa oke bedankt voor je advies, ik ga zo even kijk naar de link die je hebt gestuurd. En moet ik ook zeggen dat ik geen flauw idee heb wat een dedicated GPU of een IGP is ( zo weinig verstand heb ik dus van laptops haha)

Ik.vraag me eigenlijk ook af wat nou echt een.goed merk laptop is? (Voor de dingen die ik er op.wil.doen)
Ik hoor om.me.heen verschillende merken (hebben ze ook niet allemaal verstand van laptops maar spreken ze ook vooral uit eigen ervaring) maar ook hior ik.over bijna alLe merken ook wel min punten.

En wat zijn de dingen waar ik ook echt op.moeten Letten dat de computer dat heeft zodat hij goed functioneert en niet langzaam is en Ook goed is voor films en series te kijken via netflix enz

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2015 00:47 ]

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Een dedicated gpu voor jouw gebruik is daarentegen echt zonde:P Probeer een model te vinden met een SSD(: Een SSD is het onderdeel dat jou laptop snel doet aanvoelen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt wouter lucassen. Dan heb ik eigenljjk wel.nog een vraag haha je heb tintel core i3, i5, i7 (Hoe hoger cijfer Hoe beter eg maar) maar je hebt ook AMD A8 serie en AMD A10 wat is dan beter? En wat is het verschill tussen de Intel core series en de AMD series

En wout lucassen bij de meeste laptop staat bij de specificaties SSD: Cache. Is dat goed? Omdat je zeg kijk naar een SSD

Ik heb echt totaal geen verstand. An laptops hoor haha

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 13:07 ]

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Het verschil tussen AMD en Intel op het moment is dat Intel chips krachtiger zijn in het CPU gedeelte en dus berekeningen hier sneller uitvoeren. Intel vraagt hier echter ook echt een meer prijs voor.

AMD Apus zoals de A8 en A10 hebben een bettere iGPU, omdat AMD ook echt video kaarten maakt, denk aan de Radeon serie, zijn hun GPUs die in de processor zitten better deze zijn namelijk op de echte GPUs gebaseerd.

Ik zou echt naar een SSD kijken die toch minimaal 128 GB is, als er M.2 SSD staat is dat ook goed, dat is namelijk gewoon een SSD in een ander formaat. Je wil namelijk een SSD hebben waar je je applicaties en windows op kunt draaien.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt nc83

Ik ben net eenn ander hp laptop tegen gekomen namelijk deze: hp pavilion 15-p142nd

http://store.hp.com/Nethe...DLE_4887662&opt=&sel=PCNB

En misschien klink ik en jullie ogen(mensen die wel wat verstand van laptops hebben) heel.dom om weer te vragen is deze laptop dan goed?? En dan puur alleen kjjken naar de dingen die ik er op wil.doen..

Ik heb nu zoveel dingen gehoord waar je op moet Letten en wat wel en niet goed is en een hele hoop dingen waar ik dus echt geen verstand van heb en okk echt niet weet wat het is dat ik gwn in de war raak er van hahaha excuus als ik misschien iets heel.soms vraag

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2015 13:57 ]

• HitDyl
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05-08 10:07
Verwijderd schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:55:
Oke bedankt nc83

Ik ben net eenn ander hp laptop tegen gekomen namelijk deze: hp pavilion 15-p142nd

http://store.hp.com/Nethe...DLE_4887662&opt=&sel=PCNB

En misschien klink ik en jullie ogen(mensen die wel wat verstand van laptops hebben) heel.dom om weer te vragen is deze laptop dan goed??
Ik heb nu zoveel dingen gehoord waar je op moet Letten en wat wel en niet goed is en een hele hoop dingen waar ik dus echt geen verstand van heb en okk echt niet weet wat het is dat ik gwn in de war raak er van hahaha excuus als ik misschien iets heel.soms vraag
Voor jouw doeleinde meer dan voldoende. Ik denk dat jij al prima door kan met een i3 of A8/A10 met 4GB geheugen. En SSD is inderdaad leuk maar geen must je kan later altijd nog je hdd voor zo'n 50 euro vervangen door een goede SSD.

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Let er wel op dat die 15" machine een 1920x1080 scherm heeft en die 17" een 1600x900 scherm heeft, ik vind zelf altijd een hogere resolutie wel prettig. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken of het fysiek grotere scherm belangrijker is dan de resolutie.

Als ik op de bank zit sluit ik mijn laptop sowieso aan op de TV via HDMI om een groter scherm te hebben.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt!! voor jullie advies! Heb er veel aan gehad.

Ja klopt nc83, dat dacht ik dus ook. Ik kan wel een 17 inch nemen voor dezelfde prijs die eigenlijk bepaalde dingen wat minder zijn, zoals indd de resolutie. Of een 15 inch voor de zelfde prijs die eigenlijk wat beter is. Dus ik ga indd voor de 15 inch. En zoals jij ook al zei de laptop kan zo op de tv worden aangesloten.
Pagina: 1