Muismat voor het gamen welke is aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

• WouterB1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-02-2023
Hallo tweakers,

Ik ben voor het gamen op zoek naar een goede degelijke muismat. Heb al een aantal mooie gezien maar vraag me toch af of iemand wellicht positieve dingen kan zeggen over bepaalde matten. Ik ben op zoek naar matje met eventueel een gelkussen voor de pols, tenzij dat niet aan te raden is ivm bewegingsvrijheid bij het spelen van FPS games.

Budget is maximaal 40 euro voor een echt goede muismat. Ik lees op de site van alternate steeds over de sensitivity vd mat, wat betekent dit? Ik heb net een Corsair M65 muis gekocht mocht dit eventueel van belang zijn voor het type muismat.

Ik heb wel een aantal eisen:

- Maximaal 40 euro
- Simpel en strak uiterlijk, niet teveel verschillende kleuren
- Moet goed werken icm Corsair M65
- Gel kussen maar alleen als dit prettig is tijdens het spelen van FPS games

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-12 22:19
Wat heb je zelf al gevonden?

http://tweakers.net/categorie/534/muismatten/producten/

[ Voor 51% gewijzigd door jorisvdelsen op 03-02-2015 20:25 ]

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD || Pixel 3a - Huawei P10 ||

• WouterB1
Ik vraag me ook af welk materiaal het beste is. Ik zie namelijk katoen, stof en aluminium. Moet natuurlijk wel een duurzaam matje zijn als ie zoveel geld gaat kosten. Kan iemand mij vertellen wat het verschil in ervaring is tijdens het gamen?

Ik heb zelf naar deze gekeken:

pricewatch: Razer Vespula

pricewatch: Steelseries - 9HD

pricewatch: Corsair Vengeance MM200 Extended Edition

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
matje voor je pols is nooit aan te raden met fps games iig, snelle reacties, je arm snel bewegen, dan wil je niet steeds je arm moeten optillen :p

Gewoon een Steelseries QCK+ nemen, 15-20euro, stof en erg 'smooth'. Werkt al een jaar of 10 hier geloof ik! (Wel ieder jaar/2jaar vervangen, stof vervaagd langzaam aan)

• Dare Devil
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-12 12:55

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:42
Ik heb deze al een jaar of 4 en is nog als nieuw (dagelijks gebruik) http://tweakers.net/price...ito-3mm-mid-size/reviews/

Ook al heb je eigenlijk maar een kwart van dat ding nodig

[ Voor 16% gewijzigd door MEN-O op 03-02-2015 22:31 ]

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Toevallig gebruik ik die muis ook in combinatie met pricewatch: Steelseries Qck+.
Ben na 2 jaar nog steeds tevreden er mee.

Weg

Verwijderd

New Yorker schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 03:53:
Toevallig gebruik ik die muis ook in combinatie met pricewatch: Steelseries Qck+.
Ben na 2 jaar nog steeds tevreden er mee.
Dit is inderdaad een hele simpele no-nonsense muismat. Niets te veel, niets te weinig.

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:00
Ik gebruik de voorganger van deze al 3 jaar.
Weinig verschil tussen de twee qua oppervlakte alleen de vorm is anders.

pricewatch: Razer Destructor 2

Heeft een simpel ontwerp en is erg glad en goed schoon te maken ideaal voor FPS.

Nickname KasPlantje.

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:55
Steelseries qck+ gebruik die al sinds jaar en dag. Zit nog geen enkele slijtage plek op, na 5 jaar intensief gebruik. Ik stap hier nooit meer vanaf!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:07

Chocoball

瞧好吧!

Ik gebruik de Razer Destructor en zijn voorganger de Scarab. Het materiaal is slijtvast en makkelijk schoon te maken. Als je meer wilt weten over de Destructor 2, ik heb ik er een review over geschreven productreview: Razer Destructor 2 Battlefield 4 review door Chocoball.

• bkloeth
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-12 07:55
Goedemorgen,

Ik gebruik al tijden(tussen de 5 en 10 jaar) de razer exact mat, met de pols steun, top product.

Vind de pols steun bijna net zo fijn als de muismat, het zorgt dat je pols zweeft boven de mat waardoor je geen contact maakt met het bureau, wat volgens mij zorgt voor soepeler en meer zuivere bewegingen.

groet Bas

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:29

Onbekend

...

Muismat... Iedereen heeft weer andere wensen en eisen.
Ik kon geen goede muismat vinden, en gebruik nu een reststukje zeil wat je normaal op de vloer als vloerbedekking legt. Ideaal, en het gaat al 7 jaar mee. 8)

Speel ook Balls Connect en Repeat

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Dr.Root schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:46:
Steelseries qck+ gebruik die al sinds jaar en dag. Zit nog geen enkele slijtage plek op, na 5 jaar intensief gebruik. Ik stap hier nooit meer vanaf!
Koop eens een nieuwe.. je hebt er heel veel vezels afgesleten hoor geloof mij maar.. ik dacht ook dat de mijne niet versleten was.. maar koop je een nieuwe en zet je muis er op. Blaas tegen je muis zachtjes en hij glijd van de een naar de andere kant. En dat niet met je oude ;)

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:50
Wat heb je nu zelf? En wat verwacht je ervan? Klinkt een beetje alsof je wil beginnen met FPS games te spelen om dan ook ineens een stuk beter te zijn omdat je een fancy muismat hebt.

Een muismat helpt daar natuurlijk 0,0 bij, zodra hij niet lekker voor jou aanvoelt. Er zijn vrijwel geen slechte muismatten van QcK/Steelseries, Roccat, Razer... maar ze voelen wel allemaal anders aan. De een gaat wat stroever dan de ander, maar dat zegt niets als het niet aan je eigen voorkeur voldoet.

• Temujin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-12 19:08

Temujin

Zegt ook wel eens iets

Dr.Root schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:46:
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 04:02:
[...]

Dit is inderdaad een hele simpele no-nonsense muismat. Niets te veel, niets te weinig.
legendareN schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 22:01:
matje voor je pols is nooit aan te raden met fps games iig, snelle reacties, je arm snel bewegen, dan wil je niet steeds je arm moeten optillen :p

Gewoon een Steelseries QCK+ nemen, 15-20euro, stof en erg 'smooth'. Werkt al een jaar of 10 hier geloof ik! (Wel ieder jaar/2jaar vervangen, stof vervaagd langzaam aan)
Hier kan ik weinig aan toevoegen..
Nooit meer iets anders dan een QCK muismat...
De combinatie van materialen word door meer merken geleverd. Rubber van onder (anti slip) stof van boven (Praktsich geen weerstand, glijd heerlijk met een fatsoenlijke muis). Klein bescheiden steelseries logo (Ik ben zelf niet zo van alle poespas logo's over de hele mat).

Heb zelf ook de +versie (deze is iets groter dan de niet plus.. 450*400)

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:55
Je hebt ook nog een model van Steelseries welke dikker is qua rubber onderkant. Ikzelf heb de meest dunne variant. De QCK + . De QCK Heavy is de gene met dikkere rubberen onderkant.

• WouterB1
Ik denk dat ik dan beter wat geld in m'n zak kan houden en gewoon voor de QCK+ ga.
trix0r schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:50:
Wat heb je nu zelf? En wat verwacht je ervan? Klinkt een beetje alsof je wil beginnen met FPS games te spelen om dan ook ineens een stuk beter te zijn omdat je een fancy muismat hebt.
Ik gebruik nu gewoon m'n bureaublad, maar een matje is toch wat fijner. Speel al FPS games sinds de release van Battlefield 1942 dus dat is inmiddels een jaartje of 10-12 denk ik. Ik heb alleen nooit echt een complete gear gehad. Inmiddels heb ik eigenlijk alles en ontbreekt alleen de muismat nog.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-12 19:56
pricewatch: Steelseries Qck+

Goedkoop & Prima

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Pagina: 1