Apple vs Android

Pagina: 1
Acties:
  • 478 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardFusion
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-11-2023
Hmm misschien heb ik hier de juiste plaats gevonden om de knoop door te hakken. Heb momenteel een Moto G 8GB, zeer tevreden over. Maar op lange termijn zou ik voor de allereerste keer misschien een iphone aanschaffen. Wat me tot nu toe altijd heeft tegengehouden om een iphone te kopen is de batterijduur, hoor er velen klagen en zie van mijn vrienden dat ze toch heel regelmatig hun toestel moeten opladen... Wat misschien wel irritant is, toch?
Als ik zuiver op cijfers af ga (zonder meningen van mensen) dan zie ik dat iphone ook geen top product is en zeker de hoogste cijfers niet haalt. Maar ik heb hier ondertussen al gelezen dat de Iphone 6 over een 1.4 GHZ processor beschikt en een ander toestel (G3) beschikt over een 2.3GHZ processor. En wat blijkt is dat de iphone toch SNELLER is terwijl hij qua cijfers toch een serieuze "trein" achter komt. Wat ik ook vind is dat iphone langer hun waarde behouden + ze langer de software update ondersteunen. Bij Android heb je vlugger het probleem dat ze de update naar een nieuw software pakket niet meer ondersteunen.

Dus om nu duidelijke taal te spreken, als android gebruiker is het aangeraden om toch die stap te wagen naar iphone? Graag wat meningen gevraagd wat jullie van voor & nadelen hadden tussen android en iphone en waarom jullie de overstap naar iphone deden of waarom juist niet. Alvast bedankt mensen!

MvG
HardFusion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Ik snap niet helemaal wat je nu met dit topic wilt gaan bereiken? De ene vind Apple beter, de andere verkiest liever Android. Apple's batterijen zijn prima, die van Android ook. Beide merken kunnen stuk gaan of een slechte batterij bevatten in het model dat jij gaat aanschaffen. Hier om losse individuele meningen vragen wat betreffende batterijduur heeft weinig zin. Batterijduur kun je overigens gewoon opzoeken op internet. Voor de 6 Plus is dat bijvoorbeeld twee dagen bij licht / normaal gebruik. Bij intensief gebruik (3/4 uur per dag) kun je hem met gemak de hele dag gebruiken. Maar ook dit is info dat je gewoon zelf kunt vinden.

Bekijk Apple eens in de winkel zou ik zeggen, dan weet je toch zelf het beste welke beter bij je past? Je gaat hier nu reacties uitlokken van Apple fans en Android fans, en daar ga je alsnog niets mee opschieten want jij moet immers met de telefoon omgaan in de toekomst, niet wij.

pricewatch: Apple iPhone 6 16GB Grijs. En zo zijn er tal van andere reviews te vinden op en buiten T.net.

De voor- en nadelen kun je overigens zelf gewoon googelen door reviews te lezen / te kijken op YouTube als je te lui bent. Dit topic gaat niets toevoegen aan wat je zelf inmiddels al ruimschoots kunt vinden op internet.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Zal altijd Apple vs. Android worden dit helaas..

Ooit eens de overstap gemaakt naar de iPhone 4, terwijl ik hiervoor altijd android had gehad, daarna nog even de Samsung S4 gehad maar die was met twee weken weer weg. In mijn omgeving merk ik nu ook steeds vaker dat mensen terug willen naar de iPhone als ze dit nog niet gedaan hebben.

Random redenen waarom ik trouw blijf aan een iPhone:
- Batterijduur
- Het werkt en het werkt goed
- Usability is lekker simpel maar logisch
- Mail programma
- Hoe die in de hand ligt
- Ondanks de mindere "hardware" is en blijft de telefoon snel
- Zéér goede camera
- .. (het lijstje kan nog wel even door gaan voor mij)

Het is en blijft echter een persoonlijke keuze.. Er zijn genoeg mensen blij met Android dus ik zal het gewoon even uitproberen in de winkel wat jou bevalt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardFusion
Royeboi schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:00:
Ik snap niet helemaal wat je nu met dit topic wilt gaan bereiken? De ene vind Apple beter, de andere verkiest liever Android. Apple's batterijen zijn prima, die van Android ook. Beide merken kunnen stuk gaan of een slechte batterij bevatten in het model dat jij gaat aanschaffen. Hier om losse individuele meningen vragen wat betreffende batterijduur heeft weinig zin. Batterijduur kun je overigens gewoon opzoeken op internet. Voor de 6 Plus is dat bijvoorbeeld twee dagen bij licht / normaal gebruik. Bij intensief gebruik (3/4 uur per dag) kun je hem met gemak de hele dag gebruiken. Maar ook dit is info dat je gewoon zelf kunt vinden.

Bekijk Apple eens in de winkel zou ik zeggen, dan weet je toch zelf het beste welke beter bij je past? Je gaat hier nu reacties uitlokken van Apple fans en Android fans, en daar ga je alsnog niets mee opschieten want jij moet immers met de telefoon omgaan in de toekomst, niet wij.

pricewatch: Apple iPhone 6 16GB Grijs. En zo zijn er tal van andere reviews te vinden op en buiten T.net.

De voor- en nadelen kun je overigens zelf gewoon googelen door reviews te lezen / te kijken op YouTube als je te lui bent. Dit topic gaat niets toevoegen aan wat je zelf inmiddels al ruimschoots kunt vinden op internet.
Het gaat niet specifiek over de batterijduur. Ik ben al altijd Android gebruiker geweest maar begin het wat beu te raken, ook veel rommel en niet strak genoeg naar mijn zin. Vind Apple strakker in lay-out en dergelijke maar ik vroeg me af of het die 700€ waard is om de overgang te maken... Daarom dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

HardFusion schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:09:
[...]

Het gaat niet specifiek over de batterijduur. Ik ben al altijd Android gebruiker geweest maar begin het wat beu te raken, ook veel rommel en niet strak genoeg naar mijn zin. Vind Apple strakker in lay-out en dergelijke maar ik vroeg me af of het die 700€ waard is om de overgang te maken... Daarom dit topic.
Ik weet niet welke telefoon je nu hebt voor ook Android telefoons kosten dit bedrag.
Als je Android beu bent ken je wellicht met een andere Rom proberen de boel op te fleuren. Totaal niet lastig en toch wat "vernieuwend" mocht je dit nog niet gedaan hebben. Kijk anders hier even

Dit al gedaan of nog steeds Android zat dan lijkt de keuze mij vrij simpel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardFusion
Famous schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:13:
[...]

Ik weet niet welke telefoon je nu hebt voor ook Android telefoons kosten dit bedrag.
Als je Android beu bent ken je wellicht met een andere Rom proberen de boel op te fleuren. Totaal niet lastig en toch wat "vernieuwend" mocht je dit nog niet gedaan hebben. Kijk anders hier even

Dit al gedaan of nog steeds Android zat dan lijkt de keuze mij vrij simpel..
Geen zin om te gaan knoeien en allerlei dingen te moeten installeren om mijn gsm terug wat aantrekkelijk te maken. Iphone is standaard zo en dat vind ik best goed! Ik heb nu een Motorola Moto G 8GB. Leuk toestel maar begin er wat uitgekeken op te raken. Welke nadelen ik ook ondervind bij Android:

- Toestellen ondersteunen niet lang genoeg de software updates
- Zakken zeer snel in waarde

Daarom dat ik meteen naar een Iphone zou willen maar voor zo'n prijs wil ik zeker zijn dat ik geen miskoop doe. Er vertelden me vrienden dat ik beter wacht op de 6S aangezien die normaal met 2GB RAM op de markt zou komen en hier en daar wat versterkingen. Is het de moeite waard denk je te wachten tot september of toch maar voor de 6 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Volgens mij heb je je keus onbewust al gemaakt alleen zoek je wat ratio om je keuze goed te praten ;). Zelf ben ik een iPhone 5 gebruiker en ik moet zeggen dat ik tevreden ben, maar momenteel zou ik nooit meer dat bedrag voor een telefoon neerleggen, aangezien je voor de helft van dat bedrag tegenwoordig een zeer deftige Android krijgt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

HardFusion schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:16:
[...]

Geen zin om te gaan knoeien en allerlei dingen te moeten installeren om mijn gsm terug wat aantrekkelijk te maken. Iphone is standaard zo en dat vind ik best goed! Ik heb nu een Motorola Moto G 8GB. Leuk toestel maar begin er wat uitgekeken op te raken. Welke nadelen ik ook ondervind bij Android:

- Toestellen ondersteunen niet lang genoeg de software updates
- Zakken zeer snel in waarde

Daarom dat ik meteen naar een Iphone zou willen maar voor zo'n prijs wil ik zeker zijn dat ik geen miskoop doe. Er vertelden me vrienden dat ik beter wacht op de 6S aangezien die normaal met 2GB RAM op de markt zou komen en hier en daar wat versterkingen. Is het de moeite waard denk je te wachten tot september of toch maar voor de 6 gaan?
Knap dat ze dit nu al weten..
Er gingen ook geruchten dat de iPhone 6 2Gb RAM zou krijgen maar dit is ook niet gebeurd en je merkt er niets aan. Dat is ook een voordeel aan iOs. De "s" heeft altijd wat verbeter punten maar het is maar net de vraag of JIJ hierop zit te wachten, merkt of ook echt wat aan hebt.

Ik ken je financiële situatie niet maar als je je telefoon echt beu bent en je kan het veroorloven dan zou ik persoonlijk niet nog willen wachten tot eind september/oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardFusion
Famous schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:22:
[...]

Knap dat ze dit nu al weten..
Er gingen ook geruchten dat de iPhone 6 2Gb RAM zou krijgen maar dit is ook niet gebeurd en je merkt er niets aan. Dat is ook een voordeel aan iOs. De "s" heeft altijd wat verbeter punten maar het is maar net de vraag of JIJ hierop zit te wachten, merkt of ook echt wat aan hebt.

Ik ken je financiële situatie niet maar als je je telefoon echt beu bent en je kan het veroorloven dan zou ik persoonlijk niet nog willen wachten tot eind september/oktober.
Bron = http://www.macworld.co.uk...uk-images-patent-3589633/. Las dit hier ook onlangs. Daarom dat ik twijfel of ik hem nu al koop of wacht op de 6S aangezien hij (normaal) even veel zal kosten denk ik? Dus dat zou dan betere kwaliteit voor dezelfde prijs zijn... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Leuk al die geruchten maar daar klopt nu nog helemaal niets van.

Als je niet naar Duitsland gaat dan kan je sowieso langer wachten op de telefoon hier in Nederland. Je kan ook altijd kijken naar een nieuwe (in seal) die je "tweedehands" koopt voor een prijs dit een stukje lager ligt dan de nieuwprijs.

Het is bij iedereen verschillend maar als ik ergens klaar mee ben ben ik er ook echt klaar mee en dan is er eigenlijk direct een vervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardFusion
Famous schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:33:
Leuk al die geruchten maar daar klopt nu nog helemaal niets van.

Als je niet naar Duitsland gaat dan kan je sowieso langer wachten op de telefoon hier in Nederland. Je kan ook altijd kijken naar een nieuwe (in seal) die je "tweedehands" koopt voor een prijs dit een stukje lager ligt dan de nieuwprijs.

Het is bij iedereen verschillend maar als ik ergens klaar mee ben ben ik er ook echt klaar mee en dan is er eigenlijk direct een vervanger.
Ben ook aan het sparen voor een nieuwe auto die ik normaal binnen de 2 maanden heb, daarom de twijfel of ik nu 700€ neerleg of eens ik mijn auto heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:05
Waren alle antwoorden op iculture niet genoeg ?
Android vs apple..

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:55
HardFusion leer 1 heel belangrijke ding, NOOIT een Apple vs Android topic starten, heeft geen nut want:

1. Er komt ruzie omdat voor de Apple gebruikers Apple perfect is
2. Er komt ruzie omdat voor de Android gebruikers Android perfect is.
3. Er komen mensen zoals ik die beiden hebben gebruikt, en van mening zijn dat beide iOS en Android voordelen en nadelen hebben, maar die mensen zeggen niks omdat punt 1 en 2 hun aanvallen.
4. Moet er alweer ruzie komen?

Onthoud dit echt waar...

P.S. de reden dat er vaak geruzied wordt is ook door Samsung, veel Apple gebruikers beweren dan dat Samsung kopieert, zeggen dat Android lagt (en geven als voorbeeld een telefoon als Galaxy S3), zeggen dat er virussen zijn (ze zijn er maar opletten waar je op klikt is niet moeilijk, een gejailbreakte iPhone is ook onveilig en toch toen velen dat), zeggen dat Android traag en lelijk is (omdat velen dan beweren dat Android TouchWiz de werkelijke Android uiterlijk is) of zeggen dat de camera slecht is (nee die is niet bij alle Android telefoons slecht, maar die worden nooit als voorbeeld gebruikt).

Ow en als er wordt gezegd dat een Nexus toestel geen lag geef, geen problemen en eigenlijk net als de iphone snel is en snel updates krijgt (op lollipop na maar daar zaten en zitten bugs in) dan ineens wordt er gezegd dat Nexus niet meetelt (net zoals een race organiseren en zeggen dat alleen jij in een Ferrari mag rijden en de rest in een stokoude Volvo).

Trouwens, iOS7 was niet perfect en iOS 8 is buggy, dus beide Google en Apple hebben gefaald.

(Alle voorbeelden zijn gebaseerd op waargebeurde gevallen)

[ Voor 53% gewijzigd door Mizgala28 op 03-02-2015 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voordat dit topic in flamewar gaat dit topic op slot.

Zoals altijd in dit soort zaken, is het persoonlijke voorkeur. Daar valt weinig over te discussiëren. Kijk dus wat je wilt, hoeveel je er voor over hebt, lees wat ervaringen topics door en kies het systeem wat het beste bij jou past.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.