Welke onderdelen upgraden?

Pagina: 1
Acties:

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Mijn huidige pc is in grote lijnen gelijk met het gamesysteem van de Best Buy Guide: editie mei 2011:

CPU: Intel Core i5 2500K Boxed
GPU: XFX Radeon HD 6870
SSD: Samsung 830 series 128gb SSD kaart
HD: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Processorkoeling: Cooler Master Hyper 212 Plus
Moederbord: Socket 1155 moederborden Asrock P67 Pro3 (B3)
Geheugenkaart: DDR3 SDRAM Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
Behuizing: Towers Cooler Master CM 690 II
Voeding: XFX Pro 550W
DVD-brander: Sony Optiarc AD-7260S Zwart

Ik zoek een?
-Ik wil mijn geheugenkaart sowieso upgraden naar minstens 8 gb. Kan ik dan beter voor een nieuw setje gaan, of voor 4 gb extra? Hier loop ik erg vast.
-Mijn GPU; is die ook aan vervanging toe? Ik wil binnenkort GTAV spelen. Momenteel speel ik Europe Universalis 4 met gemak, maar bij Civilization V gaat het soms (in de latere eeuwen) wat trager. Ik betwijfel of de kosten van een gpu opwegen tegen de mooiere/ vloeiendere beelden...
- Misschien een ander onderdeel?

Wat is je budget?
Voor de geheugenkaartjes heb ik zo'n € 75 over. Voor de GPU zo'n € 150.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44
Voor het geheugen zou ik een nieuw setje kopen en de oude verkopen;
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Qua GPU kun je voor €150 beter in V&A kijken naar een leuk aanbod;
V&A aangeboden: Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X --- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Capsaicin
  • Niet online
De Crucial Ballistix Tactical arriveren vandaag. Over de videokaart twijfel ik nog een beetje; als de interne geheugenkaart niet tot voldoende verbetering leidt, koop ik hem pas.

Bedankt voor de tip!

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
GPU aanbod:
http://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=r9+280x

Over GTA V is nog vrij weinig bekend volgens mij. Ga er wel vanuit dat je een aardige GPU nodig zal hebben om op vloeiende beelden uit te komen (met hogere preset uiteraard)

Ken verder jouw eisen niet qua gameplay. Game je op HD resolutie? Wat verwacht je van overige settings etc..

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Ik betwijfel of de kosten van een gpu opwegen tegen de mooiere/ vloeiendere beelden...
Ehm dat is best wel duidelijk, het is echt een gigantische upgrade van een 6870 naar een 280x. Ik ging van mijn 6950 naar een 290 met dezelfde processor als die van jou en opeens waren alle games fatsoenlijk speelbaar met goede fps. (En ultra settings). En al helemaal als je 6870 een 1gig kaart is, dat is niet meer aantrekkelijk :p

Het ligt er maar aan waar jij genoegen mee neemt.. low graphics en fps schommelend tussen de 30-70 met moderne games? (Ala bf4 etc als benchmark genomen, spreek uit ervaring) of lekker op high-ultra met gemiddeld 70-80 fps. Ik denk dat GTA V al weet niemand het natuurlijk ook vrij zeker zeggen dat je met je huidige kaart ook niet veel verder dan low graphics komt wil je het leuk houden. (speelbaar)

[ Voor 6% gewijzigd door legendareN op 04-02-2015 11:50 ]

• Capsaicin
  • Niet online
Beste Tweakers,

een half jaar geleden twijfelde ik nog over de aanschaf van een nieuwe videokaart, maar omodat mijn videokaart vandaag rond het middaguur het leven begaf, moet ik hem wel vervangen.

Ik zoek een videokaart tot max € 225,-, om games als GTA V te kunnen spelen. De kaart mag tweedehands zijn. Luidruchtigheid is een enorme afknapper. Een half jaar geleden was mijn budget iets beperkter en bovendien moeten er in de tussentijd heel wat nieuwe videokaarten bij zijn gekomen. Vandaar dat ik deze vraag opnieuw stel. Welke videokaart zouden jullie kopen, als jullie in mijn schoenen stonden?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44
Als je het budget wat zou kunnen oprekken dan kun je nieuw aan een R9 380 met 4GiB geheugen denken. Anders wordt het eentje met 2GiB.

4GiB;
http://tweakers.net/categ...P4DkeW8KgG1nX67gnO5C6ote4

2GiB;
http://tweakers.net/categ...gGzptNMaiYLpGn00B6eMZpZQP

Tweedehands is het beste (zonder stofzuiger-koeler) een 280X;
http://tweakers.net/categ...d9UKgHrekOKEUhvyLX_ALCWN4

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-12-2025

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Capsaicin schreef op maandag 07 september 2015 @ 23:35:
Beste Tweakers,

een half jaar geleden twijfelde ik nog over de aanschaf van een nieuwe videokaart, maar omodat mijn videokaart vandaag rond het middaguur het leven begaf, moet ik hem wel vervangen.

Ik zoek een videokaart tot max € 225,-, om games als GTA V te kunnen spelen. De kaart mag tweedehands zijn. Luidruchtigheid is een enorme afknapper. Een half jaar geleden was mijn budget iets beperkter en bovendien moeten er in de tussentijd heel wat nieuwe videokaarten bij zijn gekomen. Vandaar dat ik deze vraag opnieuw stel. Welke videokaart zouden jullie kopen, als jullie in mijn schoenen stonden?
Ik raad een tweedehands R9 290 aan. Die kun je voor rond de 190-200 euro krijgen, en om een stille kaart te krijgen zou ik er een pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision Rev.2 (All VGA Cards) op duwen. Dan heb je een erg goede upgrade ;) Mocht je niet van klieren houden, kun je een tweedehands 290X kopen. Top of the line, kan luidruchtig zijn als je de reference versie koopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Koninkje op 07-09-2015 23:43 ]

Show me your moves.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Of je koopt een 290(X) met aftermarket koeler. De koeler van Gigabyte (de Windforce) is een erg goede en behoorlijk stille koeler na wat fine-tunen.

• Capsaicin
  • Niet online
Bedankt voor de reacties!
Ik ga op zoek naar een 2e hands 290 voor rond de 175, 290X rond de 200 of een gtx 970 voor 250 (weliswaar iets boven mijn budget, maar wel zo'n 20-30% sneller dan de 290(X), zie http://www.videocardbenchmark.net/high_end_gpus.html, waardoor hij dus ook wel wat langer mee zal gaan).

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
20-30% sneller? lol dat is een synthetische benchmark. In de praktijk is dat helemaal niet zo.

Ik zou voor een 290/x gaan en die 5 tientjes die je bespaard misschien ergens anders in steken, een SSD bv of ram upgrade.

In die lijst staat een 295x2 onder een 780 om zo maar te noemen.. daar moet je niet naar kijken

[ Voor 18% gewijzigd door legendareN op 08-09-2015 13:53 ]

• Capsaicin
  • Niet online
legendareN schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:50:
20-30% sneller? lol dat is een synthetische benchmark. In de praktijk is dat helemaal niet zo.

Ik zou voor een 290/x gaan en die 5 tientjes die je bespaard misschien ergens anders in steken, een SSD bv of ram upgrade.

In die lijst staat een 295x2 onder een 780 om zo maar te noemen.. daar moet je niet naar kijken
Ik gebruik die site al jaren om gpu's en cpu's te toetsen, en dacht juist dat die een getrouw beeld gaf door het enorme aantal testmateriaal. Bedankt voor de feedback!!

• DonnyL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-10-2025
Die site klopt voor geen meter als je daadwerkelijk games met je kaart gaat spelen. Een 970 die sneller is of ook maar in de buurt komt van een Fury X bestaat niet. Nvidia wordt in de gebruikte benchmark nogal "voorgetrokken".

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Capsaicin schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 22:55:
[...]
Ik gebruik die site al jaren om gpu's en cpu's te toetsen, en dacht juist dat die een getrouw beeld gaf door het enorme aantal testmateriaal. Bedankt voor de feedback!!
Ik gebruik altijd andandtech.com Veel gamebenchmarks, ook voor cpu's :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Pagina: 1