Goedendag medetweakers,
Samen met een goede kameraad ben ik aan het kijken naar een nieuwe PC voor hem, graag hoor ik jullie mening over de PC die we samengesteld hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk voor games worden gebruikt. Denk aan spellen als Dying Light, Battlefield Hardline, DotA 2 en CS:GO.
Verder zal de PC worden gebruikt voor studie, youtube en films/series.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We hebben een budget van 900 euro incl. verzendkosten in gedachte, uiteraard is er iets te rekken als dat een goede performanceboost geeft. De assemblage wordt door ons zelf gedaan, hier hoeven we dus geen rekening mee te houden in het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft al de volgende randapparatuur: 2x 22" monitor, toetsenbord, muis, headset en speakers. Windows 7 heeft hij momenteel legaal op de PC staan, deze zal opnieuw worden gebruikt (uiteraard wordt zijn oude PC niet meer gebruikt daarna).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien voor Dying Light een GTX 780 of AMD Radeon R9 290 en voor Battlefield Hardline een GTX 760 of AMD Radeon R9 290 wordt aangeraden, moet er sowieso een goede videokaart in. We twijfelen nog aan een GTX 960, GTX970 of R9 290, zeker over de videokaart hoor ik jullie mening graag.
Het besturingssysteem en de meest gebruikte games willen we graag op een SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe is er geen voorkeur voor merken, zo lang deze maar algemeen bekend staan om goede kwaliteit/performance.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast hoeft niet heel speciaal te zijn, zo lang de kast maar een goede luchtstroom heeft en niet als een stofzuiger klinkt. Verder een zo goed mogelijk systeem voor een zo goedkoop mogelijk prijs.
Ga je overklokken?
Nee, het plan is om niet te gaan overklokken.
Ik heb tot nu toe het volgende lijstje samengesteld, graag hoor ik jullie mening hierover.
Samen met een goede kameraad ben ik aan het kijken naar een nieuwe PC voor hem, graag hoor ik jullie mening over de PC die we samengesteld hebben.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal voornamelijk voor games worden gebruikt. Denk aan spellen als Dying Light, Battlefield Hardline, DotA 2 en CS:GO.
Verder zal de PC worden gebruikt voor studie, youtube en films/series.
Wat mag het systeem gaan kosten?
We hebben een budget van 900 euro incl. verzendkosten in gedachte, uiteraard is er iets te rekken als dat een goede performanceboost geeft. De assemblage wordt door ons zelf gedaan, hier hoeven we dus geen rekening mee te houden in het budget.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij heeft al de volgende randapparatuur: 2x 22" monitor, toetsenbord, muis, headset en speakers. Windows 7 heeft hij momenteel legaal op de PC staan, deze zal opnieuw worden gebruikt (uiteraard wordt zijn oude PC niet meer gebruikt daarna).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien voor Dying Light een GTX 780 of AMD Radeon R9 290 en voor Battlefield Hardline een GTX 760 of AMD Radeon R9 290 wordt aangeraden, moet er sowieso een goede videokaart in. We twijfelen nog aan een GTX 960, GTX970 of R9 290, zeker over de videokaart hoor ik jullie mening graag.
Het besturingssysteem en de meest gebruikte games willen we graag op een SSD.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe is er geen voorkeur voor merken, zo lang deze maar algemeen bekend staan om goede kwaliteit/performance.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast hoeft niet heel speciaal te zijn, zo lang de kast maar een goede luchtstroom heeft en niet als een stofzuiger klinkt. Verder een zo goed mogelijk systeem voor een zo goedkoop mogelijk prijs.
Ga je overklokken?
Nee, het plan is om niet te gaan overklokken.
Ik heb tot nu toe het volgende lijstje samengesteld, graag hoor ik jullie mening hierover.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,- | € 180,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 76,95 | € 76,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 292,51 | € 292,51 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 74,- | € 74,- |
| 1 | Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding) | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.3 | € 22,80 | € 22,80 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Crucial M550 2,5" 256GB | € 96,- | € 96,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 935,16 | |
[ Voor 1% gewijzigd door Roflzor op 03-02-2015 17:46 . Reden: Componentenlijst aangepast ]