Flexwebhosting kan verkeer niet aan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 09:48
Ik heb al jaren diverse sites bij Flexwebhosting, waaronder mijn weblog ( een pakket van rond de €60 ) . Dat laatste trekt de laatste dagen erg veel bezoekers die, zo zie ik in de logs, vooral van Facebook lijken te komen via diverse ip-adressen vanaf diverse plaatsen in Nederland. Normaal bezoek dus lijkt me, maar gewoon heel veel hits. De prognose voor afgelopen zondag was bijvoorbeeld 27000 hits op één dag.
De site werd dit weekend dan ook steeds trager en lag er geregeld uit; is uiteindelijk off-line gezet door Flexwebhosting wegens Abuse ( andere bij Flexwebhosting gehoste sites werden traag, zo is mij verteld ). Bij navraag kwam het door het aantal hits naar dat ene artikel.
Gistermiddag ging de boel weer online, maar het werd in de loop van de dag weer trager door grote toeloop.
Nu ligt alles er weer uit, op mijn ticket is nog niet gereageerd.

Is het normaal dat een site er met dergelijke aantallen hits uit ligt? Het was dus geen ddos-aanval. De kortstondige aandacht is natuurlijk leuk, maar het is maar tijdelijk en als dan gelijk de site plat ligt, daar word ik ook niet vrolijk van :(

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 23:18
Misschien moet je bij zulke aantallen kijken naar een VPSje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21
Het kan zijn dat je weblog een grote belasting op de server geeft in het geval van shared hosting. Maar dan is het een leuke discussie wat excessief is :) Misschien dat er nog een hoop te optimaliseren valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:58
Inderdaad, een dergelijk grote website zorgt er voor dat de load van de server erg hoog wordt. Zoals Freezerator aangeeft zou je kunnen kijken of je de site wat kunt optimaliseren om belasting van de server tegen te gaan.

Daarnaast heb je waarschijnlijk met een dergelijk aantal bezoekers een goed verdienmodel en wellicht mogelijkheden om eens naar een VPS te kijken.

Wanneer je zelf geen linux kennis hebt is het raadzaam een Managed VPS aan te schaffen zodat deze wordt geïnstalleerd en onderhouden door de provider waar je de VPS afneemt. In de meeste gevallen kun je een VPS in de toekomst altijd weer bijschalen mocht er nog meer verkeer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Laatst online: 10-10 09:48
Nenoki schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:50:
Inderdaad, een dergelijk grote website zorgt er voor dat de load van de server erg hoog wordt. Zoals Freezerator aangeeft zou je kunnen kijken of je de site wat kunt optimaliseren om belasting van de server tegen te gaan.

Daarnaast heb je waarschijnlijk met een dergelijk aantal bezoekers een goed verdienmodel en wellicht mogelijkheden om eens naar een VPS te kijken.
Is in het algemeen normaal verkeer, tussen de 70 en 100 hits per dag, maar dit is dus blijkbaar een uitschieter wanneer het veel gedeeld wordt. Dat verdienmodel zie ik nog niet direct gebeuren. Heb ooit iets te vaak op Google-Ads geklikt en daardoor voor eeuwig verbannen, dus dat gaat 'm ook niet worden.
Wel fascinerend dat je tegenwoordig door social media dus ineens zoveel hits kunt krijgen dat je hele website plat ligt. Maar alle roem is vergankelijk en zéér tijdelijk.

Moet overigens zeggen dat Flexwebhosting zeer traag op mijn nieuwe ticket reageert. Het staat al vanaf 12:00 uur open

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nenoki
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:58
Kan me voorstellen dat de helpdesk van flexwebhosting niet continu op tickets van klanten zit te wachten maar ook te maken heeft met een doorlooptijd voor de behandeling van tickets. Uiteraard is het vervelend als je een probleem hebt en graag snel geholpen wilt worden.

Ik zie op de website ook een telefoonnummer staan, je zou natuurlijk ook even met hen kunnen bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Een andere optie is om je site achter cloudflare te gooien.
Als er echt sprake is van abuse kunnen hun het afvangen, en je kan van hun CDN gebruik maken, wat al een groot deel aan load op je webserver scheelt

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 15:15

xleeuwx

developer Tweakers Elect
ShadowAS1 schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 02:41:
Een andere optie is om je site achter cloudflare te gooien.
Als er echt sprake is van abuse kunnen hun het afvangen, en je kan van hun CDN gebruik maken, wat al een groot deel aan load op je webserver scheelt
caching inschakelen waardoor er alleen een statische content hoeft te worden getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Wij moeten helaas ook met regelmaat Wordpress sites blokkeren vanwege overlast. Het installeren en activeren van de W3 Total Cache plugin verhelpt in 9/10 gevallen de problemen.
Pagina: 1