Ik heb al jaren diverse sites bij Flexwebhosting, waaronder mijn weblog ( een pakket van rond de €60 ) . Dat laatste trekt de laatste dagen erg veel bezoekers die, zo zie ik in de logs, vooral van Facebook lijken te komen via diverse ip-adressen vanaf diverse plaatsen in Nederland. Normaal bezoek dus lijkt me, maar gewoon heel veel hits. De prognose voor afgelopen zondag was bijvoorbeeld 27000 hits op één dag.
De site werd dit weekend dan ook steeds trager en lag er geregeld uit; is uiteindelijk off-line gezet door Flexwebhosting wegens Abuse ( andere bij Flexwebhosting gehoste sites werden traag, zo is mij verteld ). Bij navraag kwam het door het aantal hits naar dat ene artikel.
Gistermiddag ging de boel weer online, maar het werd in de loop van de dag weer trager door grote toeloop.
Nu ligt alles er weer uit, op mijn ticket is nog niet gereageerd.
Is het normaal dat een site er met dergelijke aantallen hits uit ligt? Het was dus geen ddos-aanval. De kortstondige aandacht is natuurlijk leuk, maar het is maar tijdelijk en als dan gelijk de site plat ligt, daar word ik ook niet vrolijk van
De site werd dit weekend dan ook steeds trager en lag er geregeld uit; is uiteindelijk off-line gezet door Flexwebhosting wegens Abuse ( andere bij Flexwebhosting gehoste sites werden traag, zo is mij verteld ). Bij navraag kwam het door het aantal hits naar dat ene artikel.
Gistermiddag ging de boel weer online, maar het werd in de loop van de dag weer trager door grote toeloop.
Nu ligt alles er weer uit, op mijn ticket is nog niet gereageerd.
Is het normaal dat een site er met dergelijke aantallen hits uit ligt? Het was dus geen ddos-aanval. De kortstondige aandacht is natuurlijk leuk, maar het is maar tijdelijk en als dan gelijk de site plat ligt, daar word ik ook niet vrolijk van
Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3