Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[2000] Windows updates installeren, via WU of WSUS lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Ik weet dat het oldskool is, maar voor een klantmigratie heb ik een volledig geupdate Windows 2000 server nodig. De VM heeft Windows 2000 Server SP4 met Rollup 1 en IE6 SP1 aan boord.

Ik krijg echter geen updates geinstalleerd, en versie 6.6.5 (laatste die met 2000 werkt) van WSUS Offline geeft een foutmelding dat bepaalde bestanden bij sysinternals niet meer gevonden kunnen worden. Logisch ergens, het is ouwe meuk.

Nou is het sowieso heel lang geleden dat ik Windows 2000 heb geïnstalleerd, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet meer zou kunnen werken.

Ik lees op internet hier en daar dat je WSUS voor 2000 op poort 80 moet hebben draaien, dat is op dit moment een last resort (zou ik een aparte WSUS moeten installeren). Ik heb al wel een redirect rule in de TMG gemaakt hier, die het verkeer ombuigt naar 8530 nadat ik daarmee goede ervaringen las op internet.

Windows update openen in de browser redirect gelijk naar Windows Update does not start in Windows XP, Windows Server 2003, or Windows 2000
Uiteraard alle opties daarin al geprobeerd. Echter lijkt me dat Windows Update nog gewoon online is voor deze oude clients.

Op de WSUS-server komt de machine niet binnen, via 8530, maar ook niet via 80. TMG denied geen traffic, ik zie geen requests van de Windows 2000 machine voorbij komen.

Iemand de gouden tip, anders dan migreren naar iets nieuwers? Daar zijn we mee bezig, alleen SQL 7.0 met Exact voor Windows 3.81 gaat dan niet meer werken. Dit moet als archief in de lucht blijven en ik wil de oude SBS server toch wel uit gaan zetten als het even kan.

Thanks y'all!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waarom moet je updates hebben?
Er zijn toch 100-en nieuwe bugs ondertussen waar geen updates meer voor komen.
Hangt het aan het internet?

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-11 20:33
Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar krijg je bij Microsoft Update dezelfde foutmelding?
http://update.microsoft.com/microsoftupdate/

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
@Soldaatje:
Omdat er updates op moeten staan voor een bepaalde addin, maar dat soort vragen vallen buiten de scope van dit topic.

@ BeArt:
inderdaad ook geprobeerd, maar ook redirect naar dat KB artikel.

Mijn spoorwegfotografie

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:07

Fiber

Beaches are for storming.

Zijn die updates niet ergens handmatig te downloaden en te installeren? Zeker als je precies weet wat je nodig hebt...

(Vroeguh stonden die updates ook nog wel eens op cd's en dvd's bij bepaalde tijdschriften geloof ik...)

[ Voor 31% gewijzigd door Fiber op 03-02-2015 16:42 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Dat is het punt, ik kom er niet precies achter welke hotfixes het zijn, maar ik heb een call uitstaan bij de leverancier die dit spul in 2002 heeft geleverd. Het is compleet maatwerk, hopelijk hebben zij wel iets van documentatie bewaard, klant niet :P

En anders gaan we inderdaad maar met de hand alle updates downloaden die nu op de productieserver staan. Met process monitor kom ik er overigens ook niet achter welke update het is, de installer van de plugin laat dat niet voorbij komen :S

Mijn spoorwegfotografie

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Kun je met http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=7558 niet kijken welke updates je nodig hebt? Kijkt uiteindelijk ook naar WU dus mogelijk doet die het ook niet.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Goeie, had nog niet aan MBSA gedacht, even oudere versie opsnorren want bij je linkje staat: "Windows 2000 will no longer be supported with this release." :P

Mijn spoorwegfotografie

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Dat is ook krom, bij supported OS staat wel W2000

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Ik ga er mee aan de slag iig, kom er even op terug als ik meer weet :)

Mijn spoorwegfotografie

• Prozaq
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:00
Kun je geen vm trekken van de productie machine? p2v?

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Dat kan ook maar gaat met een SBS server niet meer lukken omdat rest van de omgeving al over is (SBS ondersteunt geen trusts), deze app is het sluitstuk van een pijnlijk moeizaam migratietraject.

Laten we het maar gewoon ontopic houden hier, ik ben wel bekend met de alternatieven. De vraag is: hoe krijg ik Windows Update of WSUS aan de kachel op een Windows 2000 Server ?

[ Voor 63% gewijzigd door sanfranjake op 03-02-2015 17:57 ]

Mijn spoorwegfotografie

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Je hebt toch alleen de post SP4 roll-up nodig? http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=18997
nvm: die heb je al

[ Voor 11% gewijzigd door Brahiewahiewa op 03-02-2015 18:24 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Werkt wsus offline daar niet voor? Of ondersteund die ook geen Windows Server 2000 meer? Er staat wel iets van legacy products..

[ Voor 14% gewijzigd door Equator op 03-02-2015 19:39 ]

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Versie 6.6.5 zou inderdaad moeten werken, helaas mocht het niet zo zijn, zie topicstart :P

Mijn spoorwegfotografie

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Oh darn, volledig overheen gelezen :P

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Zal inderdaad eens kijken of ik die ergens kan vinden.

Ik heb MBSA gedownload. 2.3 werkt inderdaad niet met 2000, weigert al te installeren (niet verder gekeken). 2.2 installeert wel, maar is nu al 2 uur bezig om updates te scannen, iets zegt me dat die tegen hetzelfde probleem aanloopt.
Morgen weer verder :) Begin te denken dat de updateservers gewoon inmiddels uit zijn gezet, nu zoveel jaar na het verlopen van support.

Mijn spoorwegfotografie

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Is het niet bij elke Windows versie zo dat als je een schone installatie hebt, de 1e scan voor updates zeer lang duurt? Hangt mij iets van bij dat dat het geval is.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Niet mijn ervaring met duizenden installaties zo door de afgelopen 12 jaar heen, maar ik laat het gewoon doorlopen tot morgenochtend :)

Mijn spoorwegfotografie

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:39
Geen SCCM bij de hand (niet dat ik nog een Windows 2000 server heb, maar Windows 2000 staat wel in de products list om de updates van te synchroniseren).

Edit: Gaat denk ik ook niet werken, SCCM 2012 kan schijnbaar wel de updates syncen, maar de client kan niet draaien op alles onder server 2003.

[ Voor 32% gewijzigd door Dennism op 03-02-2015 22:13 ]

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

met wsus offline kan je toch op een andere machine de update binnen halen voor een bepaalde windows versie? zo deed ik dat meestal. Dan kan je ook nog een soort installer uit wsus offline halen die een voor een de updates installeert.

copy update into selected directory, of zit die optie niet in 6.6.5?

Afbeeldingslocatie: http://www.wsusoffline.net/docs/wsusoffline_generator.png

[ Voor 24% gewijzigd door Oid op 04-02-2015 15:30 ]

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 12:17

mindcre8r

Tradepedia

dit een idee? http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=5326

De 2e link doet het (google drive)

lol er steekt nog iemand energie in dit fossiel: http://www.windows2000.tk/

[ Voor 67% gewijzigd door mindcre8r op 04-02-2015 15:57 ]

Bears and Bulls

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

Topicstarter
(overleden)
Uiteindelijk na veel moeite opgegeven, die updatepacks leverden me bluescreens op en de content die wsusoffline benadert is, samen met Windows update voor windows 2000, offline.
We hebben klant uiteindelijk kunnen bewegen de oude omgeving nog een tijdje te laten staan, en een migratietraject naar een modernere Exact versie te starten.

Mijn spoorwegfotografie

Pagina: 1