5th Gen Intel NUC NUC5i3RYH - HTPC + PS2 Emulation

Pagina: 1
Acties:

• luk3
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 00:07
Hi mede tweakers,

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren om mijn ATV2 (XBMC, IceFilms, NFS/SMB) te vervangen door een nieuwe oplossing. Ik heb de ATV2 middels HDMI en SPDIF aan een receiver hangen welke met HDMI aan mijn FullHD TV gekoppeld zit.

Ik stuur alles aan met een Logitech Harmony One

Mijn oog is gevallen op de Intel NUC's welke een prima alternatief lijken te zijn.

Waarom de NUC? Klein, stil, built-in IR, Bluetooth, snel(?)

Ik wil XBMCUntu gebruiken als OS en deze direct laten booten naar XBMC/KODI. Verder wil ik via de XBMC Advanced launcher Steam (In house streaming) en EmulationStation gebruiken.

Ik heb echter 2 vragen waarbij ik hoop dat jullie hier een antwoord op hebben

1. Verwachten jullie dat ik hier ook een PS2 emulator op kan laten draaien? De CPU specs van de NUC zijn als volgt:Processor 5th generation Intel® Core™ i3-5010U processor | (2.1 GHz Dual Core, 3 MB Cache, 15W TDP)). Het gaat mij om games als Graduis V, R-Type, Contra etc

2. Heeft er iemand al 2 wireless PS3 controllers aan de praat gekregen? Ik meen dat ik hier een extra dedicated bluetooth module voor moet kopen om de 2de controller aan de praat te krijgen?

Vanaf halverwege februari zijn de nieuwe NUC's te koop en hoop ik weer een paar jaar vooruit te kunnen :)

Al het advies is meer dan welkom!

Verwijderd

Heel onwaarschijnlijk. De huidige PS2 emu's leunen HEEL hard op je videokaart, en je hebt een vrij krachtige kaart nodig om aan 100% snelheid te kunnen emuleren.
Ik weet niet wat de prestaties zijn van die Intel HD graphics chipset, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat het veel soeps is.

Wat ik persoonlijk doe is PS2 games op mijn gamingpc emuleren en dat via Steam in-home streaming naar mijn NUC brengen. Werkt fantastisch :).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 16:01 ]

• luk3
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 00:07
Bedankt voor de reply Boe2!

Geniaal! Ik wist niet dat je non-steam apps via in-home Streaming kon gebruiken :) Gelijk even ingelezen!

Verder was ik in de veronderstelling dat een PS2 emulator voornamelijk CPU intensief was.

Ik denk dat ik n.a.v. jouw tip de goedkope Duo-Core NUC ga aanschaffen, Deze zou meer dan genoeg performance moeten bieden voor XBMC/Kodi + Addons en Steam Streaming

Thanks