Radio 3,5 mm microfoon op PC

Pagina: 1
Acties:

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08-2025
Hallo,

Ik ben opzoek naar een handheld microfoon (USB of 3,5 mm) met fysiek push to talk knop op de microfoon. Tot hiertoe heb ik nog geen microfoon gevonden voor de PC zelf, maar bijvoorbeeld wel voor radio's (Bijv Motorola) met een 3,5 mm aansluiting. Zou ik zo'n handheld via de 3.5 ook kunnen aansluiten op de pc, en zou dit uiteraard dan ook werken? Of zijn er bepaalde dingen waar ik dan moet op letten. Het is bedoeld als one way communicatie, dus enkel bedoeld als microfoon, niet als luidspreker en natuurlijk moet de push to talk knop het ook doen :)

Zou dit werken, en zo ja op welke zaken moet ik dan letten? Of weet iemand een push to talk microfoon die werkt op PC (Mag zowel een vierkante handheld zijn, als een gewone lange microfoon met PTT).

Alvast bedankt! :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Het enige wat zo'n button doet is het sluitend maken van het circuit zodat de mic kan werken - de stroomkring compleet maken.

Dus ja, dat gaat werken - een 3,5mm mono jackplug is exact dat namelijk :)

Enige wat je zou kunnen ondervinden is dat een radioapparaat (bijv bij zendamateurs) er op ingericht is dat dat push to talk werkt en een evt klik als gevolg van het indrukken kan onderdrukken. Of dat met PC gebruik ook goed werkt weet ik niet, dat moet je proefondervindelijk vaststellen. Plus het zal ook aan de knop zelf liggen denk ik.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06

franssie

Save the albatross

Hangt erg van het ontwerp van de mic af en welke pen wat doet. Soms wordt er ook zoals bij telefoons een andere pin geshort met een weerstand. Maar deze is redelijk standaard maar ook vierpolig.
http://www.hampedia.net/yaesu/vx-1r-ext-mic-diagrams.php

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Matsooh
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-08-2025
Beide bedankt voor het antwoord :)

Voor de duidelijkheid, bijvoorbeeld een Kenwood SMC-32 (Snel ergens een opgezocht) dit heeft natuurlijk ook een 2.5 mm (Two way). Ik zoek zo'n type microfoon, handheld met ptt. Iets gelijkaardig aan de Kenwoord SMC-32 of bijvoorbeeld de SHURE SHU515 (Langwerpig, met verkeerde aansluiting).

Kan ik dus bijvoorbeeld een Kenwood SMC-32 of gelijkaardig aansluiten en gebruiken? Enkel voor de microfoon uiteraard.