Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wegvallende verbinding bij meerdere VM's op vswitch

Pagina: 1
Acties:

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 14:07
Ik heb onderstaande gepost bij "Serversoftware en Windows Servers", echter kreeg ik daar maar 1 reactie, en niet een overtuigende. Vandaar dat ik het hier nogmaals probeer in de hoop andere mensen te vinden met mogelijke oplossingen.:
thuis heb ik een zakelijke verbinding met een IP-blok.

Nu heb ik 1 fysieke server waar de kabel vanuit de modem op binnenkomt.
Virtueel hangt hier een vSwitch aan waarop ik vervolgens achter PfSense het gehele netwerk heb hangen.
PfSense heeft een extern IP adres en een intern IP adres.

Als ik nu een andere server (in dit geval Asterix VoIP) op de vSwitch wil aansluiten met een eigen extern IP adres uit het ip-blok hebben we last van een haperende internet verbinding vanaf het interne netwerk.

Ik gebruik ESXi 5.0 (moet nog een keer updaten) op een HP ML350 G6.
De netwerkkaart waar de netwerkkabel in zit is een Intel 82574L Gigabit Network Connection.

Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Ik heb dus 1 vSwitch aan het internet hangen en zodra ik daar buiten mijn PfSense een andere VM er op aan sluit valt de internet verbinding soms weg voor enige tijd (15 min tot 2 uur).

In het andere topic werd al geopperd dat het mogelijk de driver kan zijn...

Iemand enig idee toevallig?

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
zet de pfsense vm eens uit. Werkt het dan wel?

• Neal
Geen idee, want daarachter zit de rest van mijn netwerk, dus dan heb ik sowieso geen internet verbinding meer ;)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 20:18
Ik zou als eerste een update doen naar esxi 5.5 met de laatste HP ESXi CD:

https://my.vmware.com/web...dGroup=HP-ESXI-5.5.0U2-GA

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Toevallig het MAC-adres dubbel gebruikt?
Toevallig het IP-adres dubbel gebruikt?
Zie je met een pakketsniffer wel nog pakketjes binnenkomen op je pfsense?
Werkt het OS van de pfsense wel gewoon door of hangt de hele VM vast?

[ Voor 70% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 03-02-2015 18:05 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 15:42
Je geeft aan dat de server/vswitch direct gekoppeld is aan een modem, niet aan een router, is deze modem wel geschikt om meerdere devices op aan te sluiten?
Werkt het wel als je op je PfSense VM meerdere externe IP adressen gebruikt?

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 16:41
twiekert schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:34:
Ik zou als eerste een update doen naar esxi 5.5 met de laatste HP ESXi CD:

https://my.vmware.com/web...dGroup=HP-ESXI-5.5.0U2-GA
Werk je bij HP? :P die komen ook altijd met antwoorden als "installeer de laatste firmware" :X

Waarschijnlijk vind je modem het niet leuk dat je vanaf 1 nic 2 externe adressen wilt hebben. Waarom prop je niet nog een nic in je server?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Neal schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:20:
Ik heb onderstaande gepost bij "Serversoftware en Windows Servers", echter kreeg ik daar maar 1 reactie, en niet een overtuigende. Vandaar dat ik het hier nogmaals probeer in de hoop andere mensen te vinden met mogelijke oplossingen.:
Mwoah... Er is gewoon een reactie geplaatst waarvan jij het kennelijk niet nodig vond om op te reageren. Wat dat betreft is het gewoon logisch dat je topic daar doodbloed. Dat heb je voor een groot deel aan je eigen inzet te danken.

Overigens had je beter even een berichtje kunnen sturen aan de mods, met het verzoek om dat topic dan te verplaatsen naar PNS. Dan hadden wij dat even besproken kunnen worde met de mods van PNS. Nu ben je gewoon aan het dubbelposten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Zakelijk IP blok... ok... maar hoe dien je deze te verbinden?
Mag je gewoon x keer DHCP-en?

Wat ik nog wel eens tegen kom (vooral bij KPN) is (en dit is dan even op basis van PPPoE) je het eerste IP op basis van PPPoE dient op te vragen en daarna het 2e IP uit het blok statisch kunt gebruiken.

Tevens geef je aan dat je pfSense gebruikt (me like :) ), waarom configureer je hier geen 2e WAN interface op om deze door te zetten naar je andere VM?
Of nog mooier, gebruik Virual IP's.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Neal
Question Mark schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:01:
[...]

Mwoah... Er is gewoon een reactie geplaatst waarvan jij het kennelijk niet nodig vond om op te reageren. Wat dat betreft is het gewoon logisch dat je topic daar doodbloed. Dat heb je voor een groot deel aan je eigen inzet te danken.

Overigens had je beter even een berichtje kunnen sturen aan de mods, met het verzoek om dat topic dan te verplaatsen naar PNS. Dan hadden wij dat even besproken kunnen worde met de mods van PNS. Nu ben je gewoon aan het dubbelposten.
Excuses daarvoor. Zal er rekening mee houden in het vervolg.
RammY schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 20:48:
Zakelijk IP blok... ok... maar hoe dien je deze te verbinden?
Mag je gewoon x keer DHCP-en?

Wat ik nog wel eens tegen kom (vooral bij KPN) is (en dit is dan even op basis van PPPoE) je het eerste IP op basis van PPPoE dient op te vragen en daarna het 2e IP uit het blok statisch kunt gebruiken.

Tevens geef je aan dat je pfSense gebruikt (me like :) ), waarom configureer je hier geen 2e WAN interface op om deze door te zetten naar je andere VM?
Of nog mooier, gebruik Virual IP's.
Op de Ziggo switch zit op 1 poort alle adressen. Deze heb ik met een kabel verbonden aan de genoemde netwerkkaart. Daar zit de vSwitch dan op binnen VMware.

Ik wist niet dat je binnen pfsense een 2e wan kon aanmaken, maar in feite hoeft de andere VM niet achter PFsense te zitten.
Zal eens gaan kijken naar Virtual IP's

• RammY

RammY

Dát!

Neal schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 16:47:
[...]

Op de Ziggo switch zit op 1 poort alle adressen. Deze heb ik met een kabel verbonden aan de genoemde netwerkkaart. Daar zit de vSwitch dan op binnen VMware.
Op zich was dat de vraag niet :)
Hoe dien jij je IP's aan te vragen op jou machine volgens Ziggo, dat is de vraag.

• Neal
RammY schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:03:
[...]

Op zich was dat de vraag niet :)
Hoe dien jij je IP's aan te vragen op jou machine volgens Ziggo, dat is de vraag.
uuuuuuuh... om heel eerlijk te zijn hebben ze daar verder niet echt iets over gezegd.... Ik heb in PFsense een static IP adres staan en daarmee werkte het...

• RammY

RammY

Dát!

Ik denk dat je hier je antwoord hebt:
(uit de handleiding van Internet Plus)
Bij Internet Plus krijgt u standaard de beschikking over 8 publieke IP adressen, hiervan
zijn er 5 vrij te gebruiken voor netwerkstations of servers in uw netwerk. Het laagste
adres is het netwerkadres, het hoogste is het broadcastadres en 1 adres, het eerste
mogelijke adres wordt gereserveerd voor de Ziggo Zakelijk Router op uw locatie. Dit is
tevens de default gateway voor uw netwerkstations en servers.

• Neal
Hmm van het weekend maar een aan de slag met de genoemde opties, en dan ook nog eens goed naar het IP plan kijken....
Pagina: 1