Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wegvallende internetverbinding en lage snelheden

Pagina: 1
Acties:

• Velandu
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-11 10:29
Sinds de werkzaamheden van Ziggo van afgelopen weekend aan de digitale ontvangers (o.a. op een andere frequentie zetten) ervaren wij ook een wegvallende internetverbinding en behoorlijk lagere snelheden (3mbits down en 2 mbits up). Nu kan dit toeval zijn.

Het volgende hebben we al geprobeerd:
- Het harde resetten van modem en router
- Het uitwisselen van de router met een andere

Kan het zijn dat de modem zijn beste tijd heeft gehad? Het lijkt me niet dat de switch van de frequentie hier iets mee te maken heeft?

We hebben een Arris TM501B modem, met een Cisco router en voorheen een Netgear router.

Heeft iemand hier ideeën en/of tips? Voordat we met Ziggo in conclaaf gaan.

Alvast bedankt!

iMac 27'' 2012 | i7 3.4 GHz | GTX680MX | 32GB RAM | 3TB Fusion Drive

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:06
Hoi Velandu,

Het modem die bij jullie staat is inmiddels alweer een aantal jaren oud (2008 volgens mij). Deze zal in ieder geval geen hoge snelheden halen. Weet je zo welk abonnement je hebt? Haal je deze snelheid over een internet kabel direct op het modem? Je kunt in dit modem ook je signaalwaarden zien. Wellicht handig om deze eens te posten.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Velandu
Wij hebben het Alles-in-1 Plus met 90 mbits down en 9 mbit up. Voorheen haalde ik op WiFi ca. 75 mbits down en bedraad 85 mbits down. Dus een behoorlijke drop naar 3 mbits.

Omdat wij dit huis hebben overgenomen van een familielid is het hele contract ook mee overgenomen en hebben dus weinig gegevens van de modem. Kunt u mij vertellen hoe ik deze signaalwaarden kan uitlezen?

In ieder geval alvast bedankt voor de genomen moeite en reactie!

Verwijderd

Wat haal je nu op het bedraad netwerk?

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Check de signaalwaardes eens in je modem..
Of post ze hier.

BTW wat zegt de klantenservice?
Die kunnen op afstand je modem uitlezen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat modem is een EuroDOCSIS 2.0 modem, die kan nooit de 90Mbps leveren. Dat is sowieso reden om contact op te nemen met Ziggo om een ED3.0 modem te regelen die de snelheden waar jullie voor betalen wel kan leveren.

Wil niet zeggen dat dat je probleem is - als je met geen woord rept over bedraad vs draadloos betekent het meestal dat je alleen draadloos getest hebt en dan heeft de modem er niets mee te maken en heb je ws gewoon WiFi interferentie. Maar goed, andere modem heb je sowieso nodig. Doe jezelf wel een plezier: test voordat je Ziggo contacteert bedraad en kijk of het probleem dan weg/anders is. Als je dan wel een stabiele verbinding hebt, ligt het probleem puur tussen de router en je client devices en heeft Ziggo daar niets mee te maken. Val hen er ook niet mee lastig, dat is vragen om verwarring en vermindert de kansen om snel een goede modem te krijgen.

Edit:
En mbt signaalwaardes, gewoon op de default DOCSIS statuspagina 192.168.100.1 kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 03-02-2015 14:50 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Velandu
schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:39:
Wat haal je nu op het bedraad netwerk?
4,5 tot 5 mbits.
andy88 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:42:
Check de signaalwaardes eens in je modem..
Of post ze hier.

BTW wat zegt de klantenservice?
Die kunnen op afstand je modem uitlezen.
Ik heb nog niet met de klantenservice gesproken - je weet hoe dat gaat met klantenservice (iets met van het kastje naar de muur).
dion_b schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:48:
Dat modem is een EuroDOCSIS 2.0 modem, die kan nooit de 90Mbps leveren. Dat is sowieso reden om contact op te nemen met Ziggo om een ED3.0 modem te regelen die de snelheden waar jullie voor betalen wel kan leveren.

Wil niet zeggen dat dat je probleem is - als je met geen woord rept over bedraad vs draadloos betekent het meestal dat je alleen draadloos getest hebt en dan heeft de modem er niets mee te maken en heb je ws gewoon WiFi interferentie. Maar goed, andere modem heb je sowieso nodig. Doe jezelf wel een plezier: test voordat je Ziggo contacteert bedraad en kijk of het probleem dan weg/anders is. Als je dan wel een stabiele verbinding hebt, ligt het probleem puur tussen de router en je client devices en heeft Ziggo daar niets mee te maken. Val hen er ook niet mee lastig, dat is vragen om verwarring en vermindert de kansen om snel een goede modem te krijgen.

Edit:
En mbt signaalwaardes, gewoon op de default DOCSIS statuspagina 192.168.100.1 kijken.
Ik zal waarschijnlijk gewoon een nieuwe modem aanvragen (ED3.0) en deze aansluiten in het netwerk. Mochten de problemen zich dan nog steeds voordoen zal ik naar een andere oplossing zoeken.

Iedereen bedankt voor zijn of haar input. Mocht er verdere informatie zijn dan zal ik deze ter info verstrekken als daar behoefte voor is.

[ Voor 0% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:03 ]

• bierkwadraat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-08 13:54
Precies hetzelfde meegemaakt met zelfde provider.

Na zelf enkele keren het modem gereset te hebben toch maar eens gebeld.
Toen de medewerker op afstand het modem resette was het probleem opeens verleden tijd.

Ik weet niet of dit een ander soort reset is, maar het heeft hier in elk geval wel geholpen.

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-11 09:03
Ik heb nog niet met de klantenservice gesproken - je weet hoe dat gaat met klantenservice (iets met van het kastje naar de muur).
Dat is nogal een generaliserende aanname.

Als de aanlevering naar jouw modem slecht is (bijvoorbeeld door een verouderde hoofdaansluiting, een verzopen kabel of een klapperende eindversterker) zal de medewerker dat zien en een monteur aansturen.
Een nieuw modem zal in die situatie niks uitmaken.

Ofwel bellen voor 2 vliegen in 1:
1) check van de signaalwaardes
2) aanvragen van een nieuw modem

[ Voor 31% gewijzigd door andy88 op 03-02-2015 19:28 ]

Pagina: 1