ruis en gekraak over hdmi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:09
Zojuist een Samsung HW H750 aangeschaft. Deze is dmv HDMI (1.5 meter) op mijn Sony W655 aangesloten. Daarnaast loopt er een HDMI kabel (3 meter)van de soundbar naar mijn laptop (asus n56jn c039h)
Nu heb ik het vervelende probleem dat er uit de rechterspeaker een soort van ruis komt. Daarnaast komt er om de zoveel seconden een soort van ritmisch gekraak uit. De speaker muten helpt niet dus daarom ligt het volgens mij niet aan de soundbar zelf maar aan de laptop die het signaal verzend. Ik heb de intel hd graphics driver https://downloadcenter.in...4596&lang=eng&ProdId=3720 (die volgens mij het digitale signaal doorgeeft) al geprobeerd up te daten maar dit wil niet omdat de website aangeeft dat ik de OEM driver van Asus moet hebben. Deze is echter al up to date dus hier kan het niet aan liggen lijkt me.
Het iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Even een kleine update, het geluid lijkt na een tijdje weer weg te gaan. Hij doet het dus alleen wanneer ik het apparaat net heb aangezet, misschien kunnen jullie hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:40

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als je de speaker op mute zet, wordt er niets meer met het inkomende signaal gedaan. Als je dan dus nog ruis hoort, ligt het aan de speaker en niet aan het signaal.
Daarnaast zou je -als het aan de inputkant ligt (dus laptop, software of HDMI-kabel)- op alle speakers 'ruis' moeten horen (ruis tussen apostrofjes omdat HDMI een digitaal signaal is en dus per definitie niet kan ruisen maar hooguit artifacts gaat vertonen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Hij maakt het geluid ook wanneer er niets op aan is gesloten. Het geluid is trouwens het beste te vergelijken met een soort van windgeluid. De ruis wordt overigens niet luider wanneer ik de soundbar harder zet. Ik las ergens dat dit iets te maken kan hebben met de aarde/aarding van het stopcontact. Zou dit kunnen?

[ Voor 30% gewijzigd door X2X2X op 04-02-2015 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Ik denk niet dat het een klasse 1 apparaat is. Anders kan idd je aarding niet in orde zijn. Maar dan zou je op links en rechts storing hebben

Misschien is die interne tube amp wel gaar en zou ik hem omruilen. Kijk ook of er geen stoorbronnen in de buurt zijn zoals telefoons en probeer het op een andere locatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Dat zou inderdaad ook kunnen. Wat ik alleen niet begrijp is dat het geruis na verloop van tijd weer weg gaat.
Hoe zou dit kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Door het opwarmen van componenten gaan ze het het wat beter doen, iets beter contact maken, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X2X2X
Ik zal het dan maar voor lief nemen dat er eerst wat ruis uitkomt. Ik heb ook niet zoveel zin om de hele boel weer in te pakken en de zware doos terug te sturen of terug te brengen. Dit voornamelijk omdat de garantieafhandeling bij Mediamarkt, waar ik de soundbar dus gekocht heb, nogal matig is. Daarnaast is de soundbar op hun website niet meer leverbaar dus zal het onvangen van een nieuw exemplaar wel weer lang duren. Van reparatie ben ik daarnaast niet zo'n groot voorstander als het om electronica gaat.
Verder is het wel prima apparaat met een uitstekende subwoofer voor een soundbar in deze prijsklasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als iets niet naar behoren werkt had ik het allang teruggebracht. Ik zou geen zin hebben om me jarenlang te irriteren aan een ruis of kraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-10 21:06

Mikayu

.srt

Dat idd

En heb je ook een lus gemaakt in de stroomkabel voor de subwoofer, zoals in de handleiding staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:14
terugsturen, grote kans dat het over een paar maanden nog veel erger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvanroon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09-2021
Ik heb hetzelfde probleem. Het ruis probleem lijkt bij mij ook te zitten in de communicatie van mn tv naar de soundsbar toe. Alles wat direct op de soundbar wordt afgespeeld heeft geen ruis. Alles via de tv wel. Ook de rechterspeaker. Bij zijn het overigens sony producten: ht-nt5 en kdl 42w805.

Heeft iemand al een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvanroon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-09-2021
Bij mij gaat het het geluid nadat het geluidsignaal van de tv is stop gezet nog enkele seconden door.... overigens hangt het hele setje aan de muur en zijn alle kabels in de muur weggewerkt bij mij.
Pagina: 1