Hoioi,
Vorige week heb ik een MBPr 13 gekocht voor mijn werkzaamheden als programmeur.
Buiten de obvious perks als mission-control, goede schaling en de terminal zijn er ook een paar puntjes waar ik tegenaan loop.
Ik kan hier zelf met een middellange google-search niet zo 1,2,3 een oplossing voor vinden dus bij deze vraag ik het aan jullie.
Vorige week heb ik een MBPr 13 gekocht voor mijn werkzaamheden als programmeur.
Buiten de obvious perks als mission-control, goede schaling en de terminal zijn er ook een paar puntjes waar ik tegenaan loop.
Ik kan hier zelf met een middellange google-search niet zo 1,2,3 een oplossing voor vinden dus bij deze vraag ik het aan jullie.
- Gratis temp monitor (MB was gister zo heet dat ik hem nauwelijks vast kon houden, vermoedelijk door 30 chrome tabs waarvan 10 met heftige JS). Of beter een progje als HWMonitor maar dan voor Mac.
- Een einde aan de vistapraktijken, een keer sudo wachtwoord intypen bij system resume en verder niet meer.
- Elke asset die ik download en toevoeg aan mijn project moet ik handmatig permissies geven en is anders niet toegankelijk (chmod 744-777). Is er een fix waardoor ik mijn workflow hiervoor kan verbeteren?
- Aankoopadvies betaalbare ssd voor MBPr 13 (11,1)mbp ter upgrade van de huidige 128gb.