MBPr 13 opstarttips

Pagina: 1
Acties:
  • 1.733 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Hoioi,

Vorige week heb ik een MBPr 13 gekocht voor mijn werkzaamheden als programmeur.
Buiten de obvious perks als mission-control, goede schaling en de terminal zijn er ook een paar puntjes waar ik tegenaan loop.

Ik kan hier zelf met een middellange google-search niet zo 1,2,3 een oplossing voor vinden dus bij deze vraag ik het aan jullie.
  • Gratis temp monitor (MB was gister zo heet dat ik hem nauwelijks vast kon houden, vermoedelijk door 30 chrome tabs waarvan 10 met heftige JS). Of beter een progje als HWMonitor maar dan voor Mac.
  • Een einde aan de vistapraktijken, een keer sudo wachtwoord intypen bij system resume en verder niet meer.
  • Elke asset die ik download en toevoeg aan mijn project moet ik handmatig permissies geven en is anders niet toegankelijk (chmod 744-777). Is er een fix waardoor ik mijn workflow hiervoor kan verbeteren?
  • Aankoopadvies betaalbare ssd voor MBPr 13 (11,1)mbp ter upgrade van de huidige 128gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:35

talin

ES-MA

ik denk dat je met Automator wel een aantal dingen kan oplossen.

http://support.apple.com/en-us/HT2488

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Laatst online: 13:25
Ik vind iStat erg fijn.
Hier kun je o.a. temperaturen aflezen en evt je fan harder aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:57
eL_Jay:
• Elke asset die ik download en toevoeg aan mijn project moet ik handmatig permissies geven en is anders niet toegankelijk (chmod 744-777). Is er een fix waardoor ik mijn workflow hiervoor kan verbeteren?
Kun je hierover iets meer vertellen? Je download "iets" (wat? plaatje? mp3?) en die voeg je hoe, waar aan toe in welk programma? Wat is het fysieke pad van de map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Willem schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:14:
[...]

Kun je hierover iets meer vertellen? Je download "iets" (wat? plaatje? mp3?) en die voeg je hoe, waar aan toe in welk programma? Wat is het fysieke pad van de map?
pad: ~/Sites/'ProjectNaam"/assets (en dan vrijwel alles wat ik via externe bron binnenhaal (usb, I-net), scripts, img, audio, vid)
Wanneer ik dan de website bouw, deze via localhost open geeft ie bij al deze assets een 403 aan. (wanneer ik deze via inspect element open)

[ Voor 4% gewijzigd door eL_Jay op 03-02-2015 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Als het via localhost gaat kan het dan zijn dat je webserver roet (root? :P ) in het eten strooit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Willem schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:41:
Als het via localhost gaat kan het dan zijn dat je webserver roet (root? :P ) in het eten strooit? :)
Kan, maar de files hebben ook daadwerkelijk maar --r- --r- --r- -rw-r---------@ als permissie. (daar waar ik alles drxw of rwx ofzo zou geven (wat me door een collega echter werd afgeraden)). Ik moet ze echt via de gui of terminal naar andere permissies zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 03-02-2015 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Je kunt met Automator of bash script vast een eind komen.
Heb je hier iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Willem schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:52:
Je kunt met Automator of bash script vast een eind komen.
Heb je hier iets aan?
Automator i.c.m. een script zou uitkomst kunnen bieden. Ik erger me nog niet genoeg om er zo diep in te duiken. Wel bedankt voor de tip.
Moet maar even zien te achterhalen hoe ik een hele folder kan chmod 755-en. Lijkt me sneller.

BElangrijker is dat ik een memeroy leak lijk te hebben.
Wat ik ook doe, ik kom niet onder de 7gb RAM in use.
memeory leak
Zelfs al houd ik maar 10 tabs in chrome open dan zit ik nog aan de 7,1 GB, wat vervolgens langzaam volstroomt :S

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 04-02-2015 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
eL_Jay schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 11:15:
[...]
BElangrijker is dat ik een memeroy leak lijk te hebben.
Wat ik ook doe, ik kom niet onder de 7gb RAM in use.
[afbeelding]
Zelfs al houd ik maar 10 tabs in chrome open dan zit ik nog aan de 7,1 GB, wat vervolgens langzaam volstroomt :S
Dat is geen memoryleak. Ik weet niet hoe windows met geheugen omgaat, maar in OSX is het juist de bedoeling dat ingeprikte RAM ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Zolang je memory pressure (grafiekje in je screenshot) maar niet in het rood loopt. Niet te druk over maken dus. Ik laat OSX meestal geheugen zelf beheren. Caches flushen doe ik ook nooit. Die zijn er toch om gevuld te worden? Mocht je je Activity Monitor willen leren lezen: http://support.apple.com/nl-nl/HT201464
Vertrouw je het toch niet en vermoed je toch dat een bepaald process memoryleaks heeft, dan kan je dat in de terminal checken met leaks command. (Typ "man leaks" in de terminal voor more info)

[ Voor 9% gewijzigd door Tio Nordin op 04-02-2015 12:41 . Reden: leakscommand info toegevoegd ]

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

eL_Jay schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:38:
[knip]

• Aankoopadvies betaalbare ssd voor MBPr 13 (11,1)mbp ter upgrade van de huidige 128gb.
[/list]
Hiervoor zijn slecht heel enkele mogelijkheden. Bijvoorbeeld ifixit.com verkoopt ze, maar denk aan prijzen van > $ 500 voor 256 GB. Apple maakt gebruik van een eigen interface, dus standaard SSD's zijn niet bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 16:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Voor wat betreft het rechten issue: kijk eens naar de rechten op de bovenliggende directory. Hoe zijn die (owner, group permissies, ACL) ? Daarnaast, wat is je umask?
$ umask
0022

Temp monitor: OSX regelt zelf de fans. Je Mac kan warm worden, en dat lijkt erger door de alu body. Maar té heet gaat niet zomaar gebeuren.

Upgrade SSD: Apple gebruikt een PCIe SSD die een eigen ontwerp heeft. Er worden wel vervangende parts gemaakt, zoals bijvoorbeeld die van OWC, maar je garantie vervalt hiermee wel.

Sudo: waar heb je sudo voor nodig? Ik zie dat je mysql al op je Mac hebt geïnstalleerd, maar waarom? Hoe ga je je MySQL upgraden? Draaien je producten ook 'productie' op OSX, of (waarschijnlijker) op Linux? Hoe ga je om met verschillende projecten die straks verschillende versies van bepaalde libraries/packages nodig hebben? Mijn advies: kijk naar Vagrant. Vagrant is een wrapper om Virtualbox en maakt het mogelijk om in luttele seconden een Linux omgeving op te tuigen voor je project, inclusief je gehele stack, autoprovisioned, etcetera. Je code staat buiten je VM, dus je hoeft geen rare dingen te doen met FTP of handmatige shared folders, dat regelt Vagrant allemaal voor je. Binnen je Vagrant omgeving heb je passwordless sudo.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Istat, doet wat ik wil.
Helaas kan ik de hitte van toen niet meer reproduceren.
(ik heb nu het volledige portfolio openstaan maar dan komt ie niet boven de 55, accu is wel vol).
Typical temp voor mijn usual load (30 tabs chrome, sublime, mysql, spotify, terminal en finder) ligt tussen de 46.5 en 54. Zal vanavond eens de temp tijdens games (indie) in de gaten houden.
Tio Nordin schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:31:
[...]

Dat is geen memoryleak. Ik weet niet hoe windows met geheugen omgaat, maar in OSX is het juist de bedoeling dat ingeprikte RAM ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Zolang je memory pressure (grafiekje in je screenshot) maar niet in het rood loopt. Niet te druk over maken dus.
Helder, dank. Is dus een ontwerpkeuze en geen fout. Keurig groen.
Icephase schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:46:
[...]

Hiervoor zijn slecht heel enkele mogelijkheden. Bijvoorbeeld ifixit.com verkoopt ze, maar denk aan prijzen van > $ 500 voor 256 GB. Apple maakt gebruik van een eigen interface, dus standaard SSD's zijn niet bruikbaar.
Whieee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 13:11:
Voor wat betreft het rechten issue: kijk eens naar de rechten op de bovenliggende directory. Hoe zijn die (owner, group permissies, ACL) ? Daarnaast, wat is je umask?
$ umask
0022

Temp monitor: OSX regelt zelf de fans. Je Mac kan warm worden, en dat lijkt erger door de alu body. Maar té heet gaat niet zomaar gebeuren.

Upgrade SSD: Apple gebruikt een PCIe SSD die een eigen ontwerp heeft. Er worden wel vervangende parts gemaakt, zoals bijvoorbeeld die van OWC, maar je garantie vervalt hiermee wel.

Sudo: waar heb je sudo voor nodig? Ik zie dat je mysql al op je Mac hebt geïnstalleerd, maar waarom? Hoe ga je je MySQL upgraden? Draaien je producten ook 'productie' op OSX, of (waarschijnlijker) op Linux? Hoe ga je om met verschillende projecten die straks verschillende versies van bepaalde libraries/packages nodig hebben? Mijn advies: kijk naar Vagrant. Vagrant is een wrapper om Virtualbox en maakt het mogelijk om in luttele seconden een Linux omgeving op te tuigen voor je project, inclusief je gehele stack, autoprovisioned, etcetera. Je code staat buiten je VM, dus je hoeft geen rare dingen te doen met FTP of handmatige shared folders, dat regelt Vagrant allemaal voor je. Binnen je Vagrant omgeving heb je passwordless sudo.
Jammer, maar eens kijken of mijn collega met mac mini (met 256ssd waarbij nog een normale ssd geplaatst kan worden) zijn 256gb wil ruilen voor 128gb + 512/1tb reguliere ssd. OF vervalt dan de garantie van ons beider apparaten?

Je wordt me iets te technisch, sorry maar ik moet afhaken, maar ik zal mijn collegae eens naar vagrant vragen vrijdag.
Ik had bijvoorbeeld al sudo nodig om iStat te installeren. Er is maar een account op deze mac en dat is een admin account. Krijg een beetje de neiging om mijn c:/macdrive chmod 777 te doen :P

Ben nu deze tutorial aan het doorlopen.
http://www.rawinfopages.c...-installing-os-x-yosemite
best handig, maar zeker niet compleet.

Daarnaast heb irriteer ik me mateloos dat een key inhouden een pop-up prompt voor soortgelijke symbolen. ipv aaaaaaaaaaaaaaaaaa krijg ik a[pop-up: a-grave, a-agu, a-circumflex, a-umlaut, ae, etc.]

[ Voor 7% gewijzigd door eL_Jay op 04-02-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

eL_Jay schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 14:55:
Istat, doet wat ik wil.
Helaas kan ik de hitte van toen niet meer reproduceren.
(ik heb nu het volledige portfolio openstaan maar dan komt ie niet boven de 55, accu is wel vol).
Typical temp voor mijn usual load (30 tabs chrome, sublime, mysql, spotify, terminal en finder) ligt tussen de 46.5 en 54. Zal vanavond eens de temp tijdens games (indie) in de gaten houden.

[...]

Helder, dank. Is dus een ontwerpkeuze en geen fout. Keurig groen.

[...]

[...]

Jammer, maar eens kijken of mijn collega met mac mini (met 256ssd waarbij nog een normale ssd geplaatst kan worden) zijn 256gb wil ruilen voor 128gb + 512/1tb reguliere ssd. OF vervalt dan de garantie van ons beider apparaten?

Je wordt me iets te technisch, sorry maar ik moet afhaken, maar ik zal mijn collegae eens naar vagrant vragen vrijdag.
Ik had bijvoorbeeld al sudo nodig om iStat te installeren. Er is maar een account op deze mac en dat is een admin account. Krijg een beetje de neiging om mijn c:/macdrive chmod 777 te doen :P

Ben nu deze tutorial aan het doorlopen.
http://www.rawinfopages.c...-installing-os-x-yosemite
best handig, maar zeker niet compleet.

Daarnaast heb irriteer ik me mateloos dat een key inhouden een pop-up prompt voor soortgelijke symbolen. ipv aaaaaaaaaaaaaaaaaa krijg ik a[pop-up: a-grave, a-agu, a-circumflex, a-umlaut, ae, etc.]
Waarschijnlijk zit in die Mac Mini wél een 'gewone' SSD... dus daar heb je niks aan helaas. Je bent écht aangewezen op OWC of ifixit of iets dergelijks. En garantie vervalt niet zolang je niets vervangt dat gemaakt is om vervangen te worden, zoals bij de oudere types RAM, HDD of de accu.

En iStat is gewoon te downloaden en installeren, dus waarom je met sudo in de weer bent gegaan is mij totaal niet duidelijk.

Dat laatste over toetsen vasthouden: live with it, dit is standaard in OSX. Bij mijn weten is dat niet aan te passen; http://support.apple.com/kb/PH18436

Als ik alles zo lees, had je beter een Windows laptop kunnen kopen? Ook omdat je het over C: hebt... Blijf voorlopig nog maar even bij Terminal weg voordat je ongewild iets stuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Icephase schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:39:
[...]

Waarschijnlijk zit in die Mac Mini wél een 'gewone' SSD... dus daar heb je niks aan helaas. Je bent écht aangewezen op OWC of ifixit of iets dergelijks. En garantie vervalt niet zolang je niets vervangt dat gemaakt is om vervangen te worden, zoals bij de oudere types RAM, HDD of de accu.

En iStat is gewoon te downloaden en installeren, dus waarom je met sudo in de weer bent gegaan is mij totaal niet duidelijk.

Dat laatste over toetsen vasthouden: live with it, dit is standaard in OSX. Bij mijn weten is dat niet aan te passen; http://support.apple.com/kb/PH18436

Als ik alles zo lees, had je beter een Windows laptop kunnen kopen? Ook omdat je het over C: hebt... Blijf voorlopig nog maar even bij Terminal weg voordat je ongewild iets stuk maakt.
Hij had onderzoek gedaan en was speciaal voor de 256gb ssd gegaan ipv de fusiondrive omdat bij de ssd config je er een sata (m?) slot over had waar anders de fusion drive ingeplaatst werd en dus ruimte voor een reguliere ssd. (of dat zo is zien we bij levering wel weer).

m.b.t istat: gem install iStats (terminal ftw)

Ik heb de macdrive hernoemd naar C: vanwege nostaligische redenen (en omdat dat na 22 jaar windows gebruik voor mij duidelijker is dan MC-Drive ;).

en m.b.t. windows laptop. Nee, 7 windows systemen hiervoor geretourneerd en aangezien ik toch wel wilde kunnen werken voor een macbook gegaan. Workflow is echt +20% ongeveer dankzij mission control en terminal. (lenovo e540's en zbox en 760's).

Opacity en animaties zoveel mogelijk uitgezet en het systeem voelt een stuk responsiever

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 04-02-2015 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

eL_Jay schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:02:
[...]

Hij had onderzoek gedaan en was speciaal voor de 256gb ssd gegaan ipv de fusiondrive omdat bij de ssd config je er een sata (m?) slot over had waar anders de fusion drive ingeplaatst werd en dus ruimte voor een reguliere ssd. (of dat zo is zien we bij levering wel weer).
Het almachtige internet leert mij dat er alleen bij ifixit.com vervangende SSD's voor de 11,1 MBPr te koop zijn. Dat terwijl die site ze níet heeft voor de Mac Mini en de MBA mid 2013 die dezelfde SSD's gebruiken. Andersom heeft OWC ze weer wél voor de MBA en MM, en níet voor de MBPr 11,1.
Ik vermoed dus dat dit niet uitwisselbaar is, er zal wel iets anders zijn aan de interface.
Overigens is Fusion Drive een softwareoplossing. Fysiek gezien is het een deel SSD en een aparte harde schijf. Er zou inderdaad nu ruimte moeten zijn voor een normale SSD, maar die zijn wel langzamer dan de standaard SSD's die via een veel snellere interface dan SATA zijn verbonden. Dus je collega gaat er dan wel in snelheid op achteruit, plus hij verliest de mogelijkheid om ooit nog zijn MM uit te breiden met een reguliere harde schijf voor extra opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 16:50

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

De nieuwe Mac Mini's hebben een PCIe SSD, maar de vraag is of dat hetzelfde type is als in de rMBP. Apple wisselt nog wel eens met form factors etcetera, al lijken ze wel onderweg te zijn naar standaardisatie.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
eL_Jay schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:02:
[...]

m.b.t istat: gem install iStats (terminal ftw)
in diezelfde terminal (ftw) kun je ook umask intikken, die permissie issues klinken echt niet goed.

Beter start je disk utility en verifieer/repair je de permissies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
umask 0022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Om op beide zaken in te haken: Als je toe zou staan dat alles zonder wachtwoord geïnstalleerd kan/mag worden heb je dus geen controle over wat er gebeurt. Malware kan zich dan lekker makkelijk nestelen op je systeem omdat je het toch lekker niet door hebt. Juist daarvoor is een wachtwoord érg handig. Iedere keer als ik mijn wachtwoord in moet tikken wéét ik dat er iets geïnstalleerd word of veranderd wordt aan mijn systeem. Wanneer ik mijn wachtwoord in moet tikken terwijl ik het NIET verwacht is er iets verdachts gaande.

En over het tikken van accenten: Probeer eens de ALT in te drukken samen met de e, de u, de i enz. Je krijgt dan een accent te zien waar je daarna een letter onder kunt plaatsen die er onder hoort. Makkelijker kunnen ze het niet maken. Het is nog sneller ook wanneer je dit netjes uit je hoofd leert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Key repeat:
code:
1
defaults write -g ApplePressAndHoldEnabled -bool false

Restart.

Heb je ondertussen de permissies al laten verifieren/repareren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
z1rconium schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 06:08:
Key repeat:
code:
1

Restart.

Heb je ondertussen de permissies al laten verifieren/repareren ?
Werkt helaas niet, bij dit bericht krijg ik nog steeds de accent pop-up :(
defaults write NSGlobalDomain ApplePressAndHoldEnabled -boolean false. Deze hetzelfde :(

En m.b.t. tot permissies nee helaas nog niet.
sypie schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 23:35:
[...]

Om op beide zaken in te haken: Als je toe zou staan dat alles zonder wachtwoord geïnstalleerd kan/mag worden heb je dus geen controle over wat er gebeurt. Malware kan zich dan lekker makkelijk nestelen op je systeem omdat je het toch lekker niet door hebt. Juist daarvoor is een wachtwoord érg handig. Iedere keer als ik mijn wachtwoord in moet tikken wéét ik dat er iets geïnstalleerd word of veranderd wordt aan mijn systeem. Wanneer ik mijn wachtwoord in moet tikken terwijl ik het NIET verwacht is er iets verdachts gaande.

En over het tikken van accenten: Probeer eens de ALT in te drukken samen met de e, de u, de i enz. Je krijgt dan een accent te zien waar je daarna een letter onder kunt plaatsen die er onder hoort. Makkelijker kunnen ze het niet maken. Het is nog sneller ook wanneer je dit netjes uit je hoofd leert.
M.b.t. de keys, ik wil juist NIET de accent, maar gewoon aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa als ik de a key inhoud.
z1rconium schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:58:
Je hebt gerestart na dat commando ?
Nope, ga ik nu doen. (wist niet dat je voor dit commando opnieuw moet opstarten)

[ Voor 70% gewijzigd door eL_Jay op 06-02-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
z1rconium schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 10:58:
Restart en update helaas nog steeds geen resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
ik zou eerst de permissies fixen, maar goed dat ben ik.

na welk commando geen resultaat ?

of
defaults write NSGlobalDomain ApplePressAndHoldEnabled -boolean false

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
z1rconium schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:15:
ik zou eerst de permissies fixen, maar goed dat ben ik.

na welk commando geen resultaat ?

of
defaults write NSGlobalDomain ApplePressAndHoldEnabled -boolean false
Eindelijk resultaat.
Deze volledige walktrough doorlopen en nu is het gefixt. (NSGlobal)
http://mac.software.com/t...epeat-vs-character-picker
Dank voor het verwijzen naar de juiste command.

M.b.t. permissies. DIt had ik natuurlijk graag allang gefixt, maar dat lukt me niet.
Als je me weer in de juiste richting kan duwen, graag.

OVerigens net een update gehad en idle temps zijn meer dan 5 graden hoger. Krijg em niet meer onder de 50'C :( Vooral frapant omdat de memory load lager is (lage 7GB) en de cpu tussen de 10 en 4% ligt :S

[ Voor 12% gewijzigd door eL_Jay op 06-02-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Tips om de side-bar (rechts) eruit te breken?
Krijg niet echt hits op het disablen van de gehele side-bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
eL_Jay schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:59:
Tips om de side-bar (rechts) eruit te breken?
Krijg niet echt hits op het disablen van de gehele side-bar.
Bedoel je met side-bar het notificatiecentrum? Zo ja, waarom zou je die willen disablen? je kan m toch ook gewoon niet gebruiken? Hij neemt geen screenspace in beslag ofzo.
Maar goed, een google op osx disable notification center levert mij o.a. deze pagina op: http://www.tuaw.com/2014/...ication-center-from-os-x/ .
Succes. (Ik heb zelf geen probleem met de aanwezigheid van deze functie, dus bovenstaande niet getest.)

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Tio Nordin schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:13:
[...]

Bedoel je met side-bar het notificatiecentrum? Zo ja, waarom zou je die willen disablen? je kan m toch ook gewoon niet gebruiken? Hij neemt geen screenspace in beslag ofzo.
Maar goed, een google op osx disable notification center levert mij o.a. deze pagina op: http://www.tuaw.com/2014/...ication-center-from-os-x/ .
Succes. (Ik heb zelf geen probleem met de aanwezigheid van deze functie, dus bovenstaande niet getest.)
Dank, foute zoekterm gebruikt ervoor (side-bar ipv notification bar). Lijkt te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:53
[...]

Dat kun je fixen door je keyboard op US-international te zetten: op deze manier werkt het typen van accenttekens ook weer op de manier zoals je in Windows doet.

• eL_Jay
asterisk schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:35:
[...]

Dat kun je fixen door je keyboard op US-international te zetten: op deze manier werkt het typen van accenttekens ook weer op de manier zoals je in Windows doet.
Mijn dank is groot :) heeft het gefixt.

Iemand die weet of 75'C op de cores (Istats) normaal is voor 30% CPU load volgens de activity monitor?
Ten opzichte van een gemiddelde laptop is dit imo vrij normaal. Ik had wellicht iets hogere verwachtingen van een Macbook (koeling is namelijk wel muisstil, delen van de case zijn incidenteel net zo heet als een kop verse thee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Tijdens het swipen door mijn multi-desktops blijft het scherm geregeld (1 op 20 gok ik) tussen 2 desktops in hangen (een positie die niet reproduceerbaar is als je het probeert). Iemand enig idee waar dit door veroorzaakt wordt en hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Zojuist een black screen of death gehad helaas.
iemand die wijs wordt uit de error logs?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet de bedoeling om van dit topic een persoonlijke helpdesk te maken. Daarnaast is het beter voor de zoekbaarheid om elk probleem in een apart topic te bespreken, zodat mensen met een soortgelijk probleem dit later makkelijk terug kunnen vinden. Dit topic gaat derhalve op slot.

Je mag een nieuw topic openen voor je probleem, maar neem dan wel Het algemeen beleid #topicplaatsen in acht. Vermeld dus duidelijk wat het probleem is, waar je naar gezocht hebt, wat je gevonden hebt, wat je geprobeerd hebt en wat het resultaat is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.