Toon posts:

vervangen GTX460

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik geloof dat het tijd is mijn GTX460 te vervangen. Zelf ben ik niet meer op de hoogte van de laatste ontwikkelingen dus had ik graag wat advies :)

Ik zoek een?
een grafische kaart

Wat is je budget?
200 a 300 eur, tenzij iets meer uitgeven dan 300 een enorme upgrade zou zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Steeds nvidia gebruikt en nooit problemen gehad

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
momenteel is dit mijn setup:

- Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz

- gtx 460 GLH http://www.gainward.com/main/vgapro.php?id=395

- mobo gigabyte GA-p55a-ud3

- case Antec 300

- voeding corsair 650 (exacte type heb ik momenteel niet)

- gamen is altijd in 1080p

Is het de moeite waard om nog een tijdje door te gaan met deze CPU? Zelf weet ik niet meteen wat de combo graka + cpu als bottleneck kan opleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 11:20 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik vraag me altijd af waarom ongeveer iedereen de voeding achterwege laat, al helemaal het merk en type...

Verder, wat is je doel met een nieuwe videokaart? En welke resolutie heeft je monitor?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:06:
Ik vraag me altijd af waarom ongeveer iedereen de voeding achterwege laat, al helemaal het merk en type...

Verder, wat is je doel met een nieuwe videokaart? En welke resolutie heeft je monitor?
Sorry, heb de extra info aangevuld. Voeding is alvast sterk genoeg. Resolutie is steeds 1080p en het doel is gamen :) Dying light bvb is nu enkel mogelijk op low settings.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
En gamen dan op high/ultra neem ik aan? Welke kaarten heb je zelf op het oog? Pak er eens de gamesystemen van de laatste BBG's bij voor een idee.

Je i5 mag overigens wel een opdoffer gebruiken, de single core snelheid gaat anders mogelijk opbreken. Een fatsoenlijke cpu koeler is dus ook wel aan te raden.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:43
De processor is nog wel bruikbaar, maar ik zou die wel overklokken. Ik heb in veel games toch een redelijke sprong in performance als ik vergelijk tussen standaard en OC (heb een i5 750 @3.6GHz ipv 2.6). Zoals br00ky zegt, is een degelijke koeler wel nodig voor hogere kloksnelheden.

Een R9 290 is voor mij meestal nog niet gebottleneckd door de processor, dus je zou ook zoiets kunnen nemen. Op V&A zijn R9 290's voor rond de €200 te vinden, let wel dat je geen reference model koopt (die zijn veel te luid). Alternatieven zijn een R9 290X of GTX 970 als je meer te besteden hebt, en een R9 280(X) als het wat minder moet kosten (kijk daarvoor ook zeker eens op V&A, die moet je vinden voor minder dan €150). De GTX 960 zou ik niet overwegen, die presteert vergeleken met wat AMD voor die prijs heeft niet goed genoeg.

Ik denk wel dat je later dit jaar of over een jaartje ook mag uitkijken naar een andere processor (+moederbord), dat is bij mij toch het plan.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thnx :) Misschien beter even doorsparen voor een volledige upgrade te doen

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
Je hoeft nu nog geen upgrade te doen. Alleen moet je er wel rekening mee houden dat deze er aan komt. Bv een r9 290 is al stukken beter als een 470. Ook al bottleneck je de gpu. Tenzij je wil doorsparen voor de aankomende r9 390(x) of 980 ti. Alleen zullen die aardig prijzig worden.

[ Voor 0% gewijzigd door loki504 op 04-02-2015 16:32 . Reden: foutje.. ]

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
Die kaarten hebben totaal geen nut bij deze cpu.. die bottleneck is dan zo duidelijk aanwezig dat je met een 280 waarschijnlijk betere of iig gelijkwaardige fps haalt tov een 980 of wat jij noemt zelfs de ti of 390.

Denk dat hij met doorsparen een nieuwe cpu/mobo combo bedoeld met een goede kaart.. jij noemt meteen 600-700 euro kaarten

[ Voor 32% gewijzigd door legendareN op 04-02-2015 13:14 ]

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:02
@above. Wat ik bedoel te zeggen is dat hij best nu een nieuwe kaart kan kopen. Bv een r9 290. En over bv 6 maanden een nieuwe cpu/mobo. Alleen als hij verwacht dat een r9 290 te weinig is. Dan beter nog veel langer kan doorsparen.

Zie alleen net dat de eerst r9 390 een r9 290 moest zijn... Waarom zijn die telefoon toetsjes voor verdomde klein...
Pagina: 1