Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:57

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn iPod Classic 160Gb, deze wordt niet herkend door Windows (XP, 7 en 8)

ik krijg enkel de melding USB device not Recognized en in apparaatbeheer komt een unknown device te staan.

De iPod zelf geeft ook geen sjoege of enige blijk van aansluiting op een PC (scherm gaat aan, amar meer dan dat niet). Heb al geprobeerd hem in Disk modus te zetten, maar daar blijft het probleem bestaan.

Meerdere PC's en kabels geprobeerd, evenals verschillende iTunes versies. helaas geen resultaat.
De iPod lijkt verder wel als normaal te werken, hij speelt in ieder geval muziek af.

Ik wil de iPod echter resetten en er nieuwe muziek op knallen echter wil hij nu helemaal niet meer reageren op mijn PC en of iTunes.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Connector van de iPod keertje goed schoonmaken?

Ultimo zit er een klein HDDtje in die iPod en dat kan er wel uit om er dat op te zetten, maar daar zit je ook niet op te wachten natuurlijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:16:
Connector van de iPod keertje goed schoonmaken?

Ultimo zit er een klein HDDtje in die iPod en dat kan er wel uit om er dat op te zetten, maar daar zit je ook niet op te wachten natuurlijk.
Heb hem al helemaal schoongeblazen en met een tandenstokertje wat voorzichtig losgepeuterd. Zonder resultaat helaas.

Zit er inderdaad niet op te wachten het ding uit elkaar te moeten trekken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 18:29
Het kan dat er nog ergens op PC oudere of verkeerde drivers op staan en dan werkt de boel niet.

Dat had ik ook ooit met en mp3 speler, drivers gevonden, gewist en Windows herstart, en daarna weer de mp3 aangesloten.

Bij een iPod zou je wel eerst iTunes moeten verwijderen voor je de drivers verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Mizgala28 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:46:
Het kan dat er nog ergens op PC oudere of verkeerde drivers op staan en dan werkt de boel niet.

Dat had ik ook ooit met en mp3 speler, drivers gevonden, gewist en Windows herstart, en daarna weer de mp3 aangesloten.

Bij een iPod zou je wel eerst iTunes moeten verwijderen voor je de drivers verwijderd.
ja heb al van alles gezocht en geprobeerd qua her installatie iTunes.
Drivers verwijderen nog niet specifiek, daar gaan we even op zoeken.

Zag wel ergens anders dat het mogelijk kan liggen aan Mac vs Windows (iPod in eerste instantie geïnstalleerd via Mac) en vervolgens niet meer leesbaar door Windows. Maar wat hier aan te doen is gewoonweg niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als het via iTunes niet wil, kun je ook nog Winamp proberen. Is vast wel een oude versie ergens van te vinden, en zo niet meld je je maar ;)
Ik heb al jaren een iPod, maar dankzij Winamp nog nooit iTunes nodig gehad :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 14:57:
Als het via iTunes niet wil, kun je ook nog Winamp proberen. Is vast wel een oude versie ergens van te vinden, en zo niet meld je je maar ;)
Ik heb al jaren een iPod, maar dankzij Winamp nog nooit iTunes nodig gehad :)
Nou denk niet dat het perse aan iTunes of Winamp ligt.
Ik krijg namelijk een windows popup met
USB Device Not Recognized
On of the USB devices attached to this computer has malfunctioned, and windows does not recognize it.
For assistance click this message (wat enkel de UBS poorten laat zien vanuit apparaatbeheer uitsnede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-07 18:29
Rubman schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Nou denk niet dat het perse aan iTunes of Winamp ligt.
Ik krijg namelijk een windows popup met

[...]
Probeer een andere USB poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 14:47

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik vond dit online:
I KNOW THE SOLOUTION!!!!!!!!!!!!!!
its not the computer its the ipod
hold down the menu and the center buutton for about 15 second and that reboots it (dont worry you'll keep all your files and then plug it into the computer again, it should turn on!
There's many reason why those two doesn't seem to work. But thanks to Kioskea.net, I was able to find you the answers.

1. Your computer or iTunes is not to blame. Blame your iPod.
Hold your menu button down for about 15 seconds, let it reboot, and plug it back it in to your computer again, your computer should then recongnize your iPod.

If the first option doesn't work, here's my second option:

2. Plug in your iPod, and put it into Disk Mode. Hold the menu button, and let it reboot (Don't forget to leave it plugged in)
Now in your computer, go to your Control Panel. In your Control Panel, open System and click the Hardware tab. Once there click Device Manager. Find Universal Serial Bus Control, right- click Apple Mobile Device USB Driver and uninstall it. (If if's not installed with iTunes, get it)
If all these doesn't work, I guess you could just pray and unplug and plug your iPod.

Hope this helps!!

[ Voor 12% gewijzigd door sebastius op 03-02-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:52
iPod resetten via menu+middenknop?

http://www.apple.com/nl/support/ipod/five_rs/classic/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Dit heb ik dus allemaal al gedaan, en de Apple Mobile Device USB Driver staat nergens in de lijst. Ook niet na installeren de-installeren van iTunes en alle Apple drivers.
Dat was letterlijk het eerste wat ik gedaan heb zonder resultaat zoals ook in de startpost staat.

Kleine update mijner zijde ik heb de diagnostics doorlopen en alles lijkt gewoon te werken.

Wanneer ik de iPod in disk mode zet kom ik echter enkel op het scherm met "OK To Disconnect" dit wijzigt niet als ik de iPod aansluit met USB of deze er weer uithaal.

[ Voor 17% gewijzigd door Rubman op 04-02-2015 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Kleine update mijnerzijde.
Ben toch maar even langs een apple store gegaan voor hulp, hier werd mij echter vermeld dat de connector stuk is ondanks dat hij wel herkend wordt en gewoon oplaad. (Omruilen was de enige optie volgens Genius).

Hoe kan de connector stuk zijn als de iPod gewoon oplaad aan stroom en duidelijk blijk van herkenning geeft op de PC (licht van iPod gaat gewoon op helder wanneer USB erin gestoken wordt en aan PC gehangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Rubman schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:48:
Kleine update mijnerzijde.
Ben toch maar even langs een apple store gegaan voor hulp, hier werd mij echter vermeld dat de connector stuk is ondanks dat hij wel herkend wordt en gewoon oplaad. (Omruilen was de enige optie volgens Genius).

Hoe kan de connector stuk zijn als de iPod gewoon oplaad aan stroom en duidelijk blijk van herkenning geeft op de PC (licht van iPod gaat gewoon op helder wanneer USB erin gestoken wordt en aan PC gehangen).
Dat vind ik inderdaad ook een zeer vreemd verhaal. Als de connector stuk zou zijn zou die toch niks meer doen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-07 22:51

Gertjuhjan

Software Engineer

Misschien is niet de complete connector stuk, maar alleen het onderdeel wat data verstuurd. Dan kan nog altijd het oplaaddeel nog steeds werken.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Anoniem: 483276 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:55:
[...]

Dat vind ik inderdaad ook een zeer vreemd verhaal. Als de connector stuk zou zijn zou die toch niks meer doen lijkt mij?
Dat lijkt mij ook, echter wordt het ding herkend door een Windows PC (mac niet) als onbekend apparaat met wat een fout veroorzaakt.
Scherm gaat aan bij verbinding met PC en wanneer ik hem in het stopcontact doe gaat hij gewoon laden.
Mij lijkt de connector dus niet zozeer het probleem, maar dat is het enige wat die genius bij apple kon melden leek het wel, was ook voordat hij er goed en wel naar gekeken had direct de veronderstelling. (zullen wel geld binnen moeten halen)

Dat terzijde zit ik nog steeds met een half werkende iPod die ik op geen enkele manier verbonden krijg met een PC om hem te synchroniseren en op te schonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rubman schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:59:
[...]

Dat lijkt mij ook, echter wordt het ding herkend door een Windows PC (mac niet) als onbekend apparaat met wat een fout veroorzaakt.
Scherm gaat aan bij verbinding met PC en wanneer ik hem in het stopcontact doe gaat hij gewoon laden.
Mij lijkt de connector dus niet zozeer het probleem, maar dat is het enige wat die genius bij apple kon melden leek het wel, was ook voordat hij er goed en wel naar gekeken had direct de veronderstelling. (zullen wel geld binnen moeten halen)

Dat terzijde zit ik nog steeds met een half werkende iPod die ik op geen enkele manier verbonden krijg met een PC om hem te synchroniseren en op te schonen.
Weet niet hoe handig je bent, maar je kan eventueel zelf de connector vervangen als gok. Die connectors op zich zijn niet zo duur volgens mij. Mocht dat het dan niet zijn ga je bij de genius bar zeuren van: jullie zeiden dat het de connector was maar dat is helemaal niet zo! :( :P

http://www.ebay.com/itm/B...ain_0&hash=item339a0385f9

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 09-02-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Topicstarter
Anoniem: 483276 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:01:
[...]

Weet niet hoe handig je bent, maar je kan eventueel zelf de connector vervangen als gok. Die connectors op zich zijn niet zo duur volgens mij. Mocht dat het dan niet zijn ga je bij de genius bar zeuren van: jullie zeiden dat het de connector was maar dat is helemaal niet zo! :( :P
Dat heb ik ook als gedachte, echter kan ik niet zo fijn solderen (laat staan dat ik de spullen heb) dat ik 123 die connector kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rubman schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:03:
[...]

Dat heb ik ook als gedachte, echter kan ik niet zo fijn solderen (laat staan dat ik de spullen heb) dat ik 123 die connector kan vervangen.
Misschien eens een add in de V&A plaatsen. Vast wel een tweaker die dat voor een kleine bijdrage wil doen. Dan kan je hem mogelijk voor minder dan €20 in totaal gefixed hebben. :) (connector kost zo te zien $6) dat lijkt mij een gokje waard. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 09-02-2015 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 970027

Hey Ik heb exact hetzelfde probleem, heb jij hier toevallig ondertussen al een oplossing voor gevonden?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-07 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 970027 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:08:
Hey Ik heb exact hetzelfde probleem, heb jij hier toevallig ondertussen al een oplossing voor gevonden?
A: een twee jaar oud topic schoppen vindt men niet zo tof :)

B: bovenstaande aangedragen oplossingen geprobeerd? Zelfde uitkomst? --> wegpleuren of laten repareren >:)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1