Help een oude gamer aan een nieuwe game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:28
Hallotjes :w

Ik heb vroeger ontzettend veel gegamed. In de tijd van Bioshock, Prince of Persia en GTA 3 Vice City zegmaar. Na aanschaf van een mac is uiteindelijk alleen LoL en Dota 2 overbleven.

Nu wil toch meer single player games gaan spelen voor recreatie doeleinden. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.

Ik ben benieuwd of jullie een game kunnen aanraden.

Waar houd ik dan van:
Verhaal een sfeer. Daarom vond ik Bioshock ook een van de beste spellen die ik heb gespeeld. Ik hoor goede verhalen over Borderlands maar die is al een paar jaartjes oud en ik wil me niet rot gaan zoeken om dit compatible te gaan krijgen met windows 8.1.

Waar houd ik niet van:
Sportgames en dertien in een dozijn shooters zoals Call of Duty 121 of Battlefield 96.

Welke computer heb ik:
Heb net een HP Omen gekocht met het volgende:
i7 4710HQ
Geforce gfx 860m 4GB (Maxwell)
16GB geheugen.
512 GB SSD

Wat heb ik zelf an gevonden:
Borderlands dus en wil dus niet moeten gaan kloten maar misschien koop ik het toch. Wellicht via g2a. Voor 5 euro wil ik best een steamkey proberen..
Bioshock 2 en 3 nooit gespeeld maar ik begreep ook dat die niet zo goed zijn als Bioshock 1...

edit: zowel het begrip oude gamer als het begrip nieuwe game mogen jullie met een korrel zout nemen. Ik ben 28 en de games hoeven niet zozeer van de afgelopen 3 maanden te zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Limbeckx op 03-02-2015 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Als fervent Bioshock 1 fan kan ik Bioshock 3 juist wel aanraden. Er zit enorm veel overlap tussen beide spellen qua opzet en ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Misschien Deus Ex: Human Revolution (Director's Cut) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
Dishonored. En Bioshock Infinitie is zeker een aanrader als je fan van de eerste bent!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:09
Dishonored is heel goed.

Drie games die ik sowieso aan iedereen aanraadt om te spelen zijn Trine (enhanced edition), Trine 2 en Portal 2. Zeker als je ze met een vriend kan spelen

Mark of the Ninja is ook heel leuk. South Park Stick of Truth als je fan bent van de show

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unimproved
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Borderlands GOTY edition zat gewoon bij BL2, en alles dat op 7 draait werkt ook wel op 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Als Bioshock 3 de moeite waard is, ga ik ook wel Bioshock 2 spelen. Dan mis ik iig niets van het verhaal.
Borderlands ga ik dan toch kopen.

Dishonored en Deus Ex: Human Revolution ken ik nog niet. Daar ga ik naar kijken. Bedankt voor de suggesties zover. Gotta love the community O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:30
Limbeckx schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:37:
Als Bioshock 3 de moeite waard is, ga ik ook wel Bioshock 2 spelen. Dan mis ik iig niets van het verhaal.

Dishonored en Deus Ex: Human Revolution ken ik nog niet. Daar ga ik naar kijken. Bedankt voor de suggesties zover. Gotta love the community O+
Bioshock Infinite is ongelofelijk goed... Nummero 2 op zich ook, maar ik vond 1 en Infinite sterker. Ik geloof dat ik nog wel een triple pack (1, 2 en Infinite) heb liggen die je voor een tientje mag overnemen als je wil, ooit eens tijdens een Steam sale gekocht. Stuur maar DM bij interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Fallout New Vegas.

Die stijl, die sfeer, dat gevoel, de mogelijkheden. Heerlijk!

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10 21:51

Sorbo

Uw hulp in huis!

Limbeckx schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:37:

Je mist niets als je BioShock 2 niet gespeeld hebt, qua verhaal en setting staat Infinite (3) los van de eerdere delen. Nieuwe setting, nieuwe personages, nieuw verhaal.

Qua Borderlands kun je ook prima voor deel 2 gaan. Ook daar mis je qua verhaal niet veel (je kunt als je echt wil de setting en personages van deel 1 een keer nalezen, dan weet je meer dan genoeg). Wel is de gameplay een stuk gestroomlijnder, is er meer te doen, zit er meer humor in de game en is de replay waarde naar mijn mening hoger. Via de door jou genoemde keysites kun je die ook krijgen inclusief uitbreidingen voor 15 euro of minder.

Verder is, als je van fantasy houdt, The Witcher 2 een erg toffe game. Niet duur, je kunt m op hoge kwaliteit draaien, en het verhaal is echt erg goed. Combineer dat met lekkere gameplay, en een uitgebreide spelwereld, en je bent flink wat uurtjes verder :)

Dishonored is ook een toffe keuze. Leuke stealthy gameplay, een mooie setting en een uitdagende twist aan de gameplay. Qua verhaal niet heel sterk, maar misschien een leuke afwisseling :)

Mocht je in de stijl van GTA verder willen: Sleeping Dogs. Speelt zich af in een erg mooi ontworpen Hong Kong, met naast de GTA-achtige gameplay en vrijheid ook een tof Martial Arts-systeem en een onderhoudend verhaal over de Chinese Mafia.

En een aantal vreemde eenden in de bijt: The Walking Dead, Tales from the Borderlands en alle andere Telltale games. Dit zijn point and click adventures, zonder echt bijzondere graphics, maar met een ijzersterk verhaal. Persoonlijk vind ik The Walking Dead Seizoen 1 een van de tofste game-verhalen ooit hebben. Zeker proberen als verhaal je prioriteit is!

We zien je volgend jaar ofzo wel weer terug :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Sorbo schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:06:
[...]

Je mist niets als je BioShock 2 niet gespeeld hebt, qua verhaal en setting staat Infinite (3) los van de eerdere delen. Nieuwe setting, nieuwe personages, nieuw verhaal.

Qua Borderlands kun je ook prima voor deel 2 gaan. Ook daar mis je qua verhaal niet veel (je kunt als je echt wil de setting en personages van deel 1 een keer nalezen, dan weet je meer dan genoeg). Wel is de gameplay een stuk gestroomlijnder, is er meer te doen, zit er meer humor in de game en is de replay waarde naar mijn mening hoger. Via de door jou genoemde keysites kun je die ook krijgen inclusief uitbreidingen voor 15 euro of minder.

Verder is, als je van fantasy houdt, The Witcher 2 een erg toffe game. Niet duur, je kunt m op hoge kwaliteit draaien, en het verhaal is echt erg goed. Combineer dat met lekkere gameplay, en een uitgebreide spelwereld, en je bent flink wat uurtjes verder :)

Dishonored is ook een toffe keuze. Leuke stealthy gameplay, een mooie setting en een uitdagende twist aan de gameplay. Qua verhaal niet heel sterk, maar misschien een leuke afwisseling :)

Mocht je in de stijl van GTA verder willen: Sleeping Dogs. Speelt zich af in een erg mooi ontworpen Hong Kong, met naast de GTA-achtige gameplay en vrijheid ook een tof Martial Arts-systeem en een onderhoudend verhaal over de Chinese Mafia.

En een aantal vreemde eenden in de bijt: The Walking Dead, Tales from the Borderlands en alle andere Telltale games. Dit zijn point and click adventures, zonder echt bijzondere graphics, maar met een ijzersterk verhaal. Persoonlijk vind ik The Walking Dead Seizoen 1 een van de tofste game-verhalen ooit hebben. Zeker proberen als verhaal je prioriteit is!

We zien je volgend jaar ofzo wel weer terug :+
Ja ik hoor veel goede dingen over de telltale games. Nu twijfel ik wel of ik die op de laptop moet spelen of gewoon op de tablet. Het zijn toch meer interactieve films. Thx iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik zou een PS3 overwegen. Daar zijn echt fantastische exclusieve SP games op uitgekomen. Kijk eens naar de games van Naughty Dog en Quantic Dream bijvoorbeeld.

De Batman games zijn ook briljant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
Gisteren heb ik de eerste episode van Life is Strange uitgespeeld. Ik was er sterk van onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuclear Hazard
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-09 09:03
Als je verhaal een sfeer wilt moet je gewoon de Mass Effect Trilogy uitproberen.
Een beter verhaal is er imho niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:09
Borderlands 1, 2 en pre-sequal draaien heerlijk op windows 8.1. Momenteel speel ik zelf deel 1 weer volop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntiChrist7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:09
mattderi schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:43:
Gisteren heb ik de eerste episode van Life is Strange uitgespeeld. Ik was er sterk van onder de indruk.
Mja, daar doe je ook maar maximum 2u over, en wat ik ervan gezien heb ik zijn de controls en camera toch maar klungelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:51
Mass effect als je sci-fi leuk vind, en ik speel op dit moment Watchdog ook erg goede game GTA achtige wereld maar dan met een hackers verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Metro 2033 en Metro: Last Light

Om een idee te krijgen:
https://www.youtube.com/watch?v=P_OvaDA7W6s

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Kan ik ook zeker aanraden!

Persoonlijk vond ik de assassins creed games met Ezio ook echt tof, vanaf assassins creed 3 heb ik het nooit meer gespeeld.

Nog een aanrader vind ik de nieuwe Tomb Raider, prachtig spel met een interessant verhaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Assix op 03-02-2015 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:58
Metro Redux, 2 goede games voor een zacht prijsje.

Wellicht een stomme vraag, maar ooit Half Life 2 gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batman Arkham Asylum is wat mij betreft game of the whatever. Super sfeervol, toegankelijke maar voldoeninggevende combat, puzzels en stealth stukken en dat allemaal in een afgesloten wereld vol met collectibles en riddles. Oh en toffe bazen. Ik ben geen Batman fan en toch hen ik deze 3x op 100% gehaald.

Je vraag om sfeer en goed verhaal triggerde deze reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Owja Batman! Daar heb ik ook goede verhalen over gehoord.

over Mass Effect: heb ik wel gespeeld maar het rpg stuk kon mij niet zo bekoren.

Voor de rest kom ik de rest van dit decenium niet meer buiten *O*

edit: Half Life 2 heb ik inderdaad wel gespeeld. Dat is wel echt heel lang geleden O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Limbeckx op 03-02-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 10:54
Skyrim !

Of de Fallout series, sfeer te overvloede. Ook heel erg modbaar naar wens (grafisch/gameplay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-10 00:26

The_Bird

Meneer de Raaf

Als ik jou was zou ik voor Mario Party 2 gaan.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattderi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-06 13:09
AntiChrist7 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:15:
[...]

Mja, daar doe je ook maar maximum 2u over, en wat ik ervan gezien heb ik zijn de controls en camera toch maar klungelig
Als je alles uitpluist, dan ga je toch wel richting 3u. Het is dan ook episode 1. Met de camera en controls om te bewegen heb ik geen last gehad. Ik had in het begin niet door hoe je acties moest activeren. Maar dat was ook het enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Borderlands 1 & 2 GotY's
Fallout 3 & NV
BioShock 1,2,3,
Saints Row 3&4 Complete editions
Deus Ex HR
Black Mesa, (HalfLife 1 Remake HD mod)
TES 4/5
Metro 2033 (LL niet zelf gespeeld)
Batman kon mij nooit bekoren maar als je van die stealthy gameplay houd een aanradertje.
Space Pirates and Zombies (vreemde eend in de bijt maar erg vermakkelijk)
Tropico 3/4 imo de beste single-player, non-battle, RTS.

Als je al deze games op je gemakje doorloopt ben je vlot 1k uur kwijt, dus je kan wel even voorruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:01

Willybubba

Nut up or shut up.

Als je van verhaal en sfeer houdt kun je Borderlands ook wel vergeten, vind ik persoonlijk niet erg aanwezig in beide games.

Wat ik zou aanraden:
  • Dishonored (plus DLC)
  • Mass Effect Trilogie
  • Bioshock Infinite (2 is qua gameplay prima maar qua verhaal kun je 'm missen)
  • Splinter Cell: Blacklist (heerlijke stealth game)
  • Skyrim
  • Fallout 3 (en New Vegas)
  • Metro 2033 en Last Light

[ Voor 3% gewijzigd door Willybubba op 03-02-2015 15:38 ]

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:26
Limbeckx schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 13:51:

over Mass Effect: heb ik wel gespeeld maar het rpg stuk kon mij niet zo bekoren.
Bedoel je dan de skill tree of het inventory management van ME1?
Het inventory management was niet erg denderend goed uitgewerkt.

Wellicht kun je deel 2 proberen is wat meer actie georiënteerd.
De demo is namelijk nog steeds bij Bioware te downloaden.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinbb
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:35
De Mass Effect trilogy is zeker een aanrader! Misschien kan je The Witcher 2 uitproberen? Lekker lange game met zeker een goed verhaal/sfeer. En deeltje 3 is op komst, dus dan kan je zo het verhaal doorspelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

SR8 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:16:
Misschien Deus Ex: Human Revolution (Director's Cut) ?
Helemaal mee eens, geweldig spel!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:53
Wat je ook mag toevoegen aan het lijstje is de Assasins Creed reeks.
Zijn allen opzich goede spellen.
Deel 2, brotherhood en revelations zijn top.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:53
Saint's Row 2, 3 en 4... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkbas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-06 10:24
oftewel... heeeeeeeel veel uren aan super gaaf gameplezier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Gothic 1-2-3 oudje, maar geweldig!

Mooi verhaal lijn in combinatie met een grote open wereld.

[ Voor 47% gewijzigd door T-Forever op 03-02-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Oblivion en Skyrim.

Mijn favoriet is SimCity 4 Deluxe

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zowieso bioshock infinite, en naar mijn mening ook zeker bioshock 2.
Borderlands kan ik ook inderdaad aanbevelen, echter is het wel de moeite waard om bij deel 1 te beginnen als je van verhaallijn houdt.
Ook kan ik portal 1 & 2 zeker aanbevelen.
Fallout 3 is ook een goede (ik vind New Vegas persoonlijk een stuk minder)
Bulletstorm vond ik ook nog een lekkere shooter,
en als laatst is FarCry 3 ook een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:27
De Borderlands-serie zijn geweldige spellen, maar om te zeggen dat je ze voor de sfeer speelt: nou nee... Meer iets als je een uurtje pretentieloos wil knallen (ik zeg bewust een uurtje, want daarna tetteren je oren te veel 7(8)7 )

Ga je voor de sfeer dan kan ik je - afhankelijk van wat voor sfeer je precies zoekt - het al eerder genoemde "Skyrim" :) of anders "This War of Mine" :| aanraden...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borderlands is niet mijn ding.

Maar probeer inderdaad een keer The Walking Dead serie van Telltale
Skyrim
Dishonored
Batman Arkham Asylum / City
Portal 1/2
Spec Ops: The Line (Dit is geen standaard schietspel!)
Tomb Raider (!)
Alan Wake
Mirrors Edge
Pagina: 1