Toon posts:

[Windows 8.1] USB3.0 poorten detecteren drive niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een nieuwe Dell Latitude E5540, verbonden met een port replicator. Ik heb 2 externe WD MyBook 4TB schijven die ik hieraan wil koppelen via USB3.0.

Probleem is dat één van de twee USB3.0 poorten op de docking niet werkt als ik er een MyBook aan koppel (maakt niet uit welke van de 2 drives ik aansluit). Sluit ik de drive op de andere poort aan dan werkt het zonder problemen. Ook als ik één poort op de replicator gebruik, en de USB3.0 van de laptop zelf gebruik kan ik beide drives samen mounten.
  • Ik dacht dat één van de USB poorten op de replicator kapot was, maar als ik er een USB stick insteek (ook 3.0), dan werkt hij wel perfect. Als ik de WD's aansluit op 2.0 poorten werken ze ook meteen.
  • Tenslotte heb ik bij het opstarten die diagnostics tool van Dell geopend, en die detecteert de drive wél op alle poorten.
Omdat in de diagnostics beide poorten wel de drive juist gedetecteerd worden, en omdat andere USB sticks wel in de bewust poort werken, denk ik niet dat het een hardware defect is. Ik denk dus eerder dat het aan Windows 8.1 te wijten is, maar ik weet niet hoe ik de oorzaak moet gaan zoeken.
(Ik ben al in de disk manager gaan kijken, maar daar wordt de drive ook niet gevonden op de bewuste poort)

Graag jullie hulp zodat ik beide drives via USB 3.0 kan aansluiten.