• Tilburg.013
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-01 23:17
Hallo,

Ik heb sinds kort een Phillips 42PFK7509/12 gekocht. Deze Phillips TV beschikt over een CI+1.3 module. Na contact te hebben gehad met Ziggo raden zij me aan om de CI+ module ergens anders te kopen en te gaan voor 6 maanden korting. Dit omdat zij de CI+ module niet met korting konden aanbieden, en ik geen (extra) decoder onder mijn TV wil.

Nu ben ik op internet gaan zoeken naar een CI+1.3 module. Ik kom er verschillende tegen, o.a. het merk SMIT en QUANTIS. Hebben jullie hier ervaring mee en voor welke module zouden jullie gaan?

Klopt het verder ook dat ik de CI+1.3 module zonder smartcard kan bestellen? Normaliter levert Ziggo deze toch bij een TV + Internet Z1 pakket?

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 17:13

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

Als je alleen het basis zenderpakket hebt dan zou ik overwegen om nog even te wachten. Veel zenders worden binnenkort (in sommige gebieden nu al?) ongecodeerd doorgegeven. In zo'n geval is het zonde om nog geld uit te geven aan een CI+ module.

André Huisman (www.new-line.nl)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tilburg.013: Ja, je kunt een losse CI+1.3 module kopen, maar een smartcard heb je wel degelijk nodig, anders kun je alleen maar nederland 1 kijken.

@Huisman: Waar heb jij gezien dat straks alles ongecodeerd wordt doorgegeven, graag een bron hiervoor.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

pricewatch: Ziggo Digitaal startpakket (Smartcard)

pricewatch: Ziggo CI+ Interactieve Module V1.3

Zou ook ff op V&A kijken, komen regelmatig voorbij ;)

[ Voor 42% gewijzigd door keur0000 op 03-02-2015 14:23 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:06
@ZeRoC00l: Zie bijvoorbeeld zenderoverzicht Ziggo na harmonisatie. NED123HD ongecodeerd, verder BasisSD ongecodeerd.

• HuismAndré
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-01 17:13

HuismAndré

-Pardon my French, I'm Dutch-

[b][message=43688000,noline]
@Huisman: Waar heb jij gezien dat straks alles ongecodeerd wordt doorgegeven, graag een bron hiervoor.
Bron: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

Daarbij had ik het SD/HD verhaal over het hoofd gezien. Het staat ook niet echt duidelijk in het overzicht. Voor mijn Topfield kastje (want voor mij persoonlijk was dat toevallig de insteek) is het erg prettig (want die had de laatste tijd moeite met het decoderen van zenders (en is sowieso zo SD als het maar kan)).

Wellicht nog een kleine tip over de CI 1.3+ module + smartcard: Ik heb deze combinatie besteld bij WolffTV voor E 59,99 (gratis verzonden, binnen 1 dag in huis). Volgens mij een behoorlijk scherpe prijs.

Linkje: http://shop.wolfftv.nl/pr...-13-incl-ziggo-smartcard/

[ Voor 21% gewijzigd door HuismAndré op 03-02-2015 19:59 ]

André Huisman (www.new-line.nl)

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:32
ik zou in elk geval voor de smith module gaan, levert gezien o.a. het ziggo forum de minste problemen op.

• Tilburg.013
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-01 23:17
Dank voor de reacties. Wat zijn de verschillen tussen de CI 1.3+ module van Smith en Quantis?

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02-2025
Ik wil graag nog even op dit topic inhaken.

Pas geleden een Philips 32PFK4309 gehaald, omdat splitscreen multiplayer op de vorige 20" tv toch wat ietsjepietsjepeuterig werd. Nu consumeren wij voornamelijk via de Chromecast en PS3 die op het scherm aangesloten zijn. Maar af toe wordt er ook nog ouderwets tv gekeken via ons UPC abbo.

Analoge tv kijken op zo'n full hd scherm begint toch een confronterende bezigheid te worden. Nu heb ik begrepen dat UPC het basispakket ongecodeerd over de kabel gooit. Maar zo langzaamaan wordt het mij ook duidelijk dat ik daar alsnog een CI+ module voor nodig ga hebben. Klopt dit, of mis ik iets?

• RadioAir
Geen module nodig hoor, npo123 in HD en de rest in SD :)

• lord.farquaad
Nou, dan zijn we op het punt gekomen dat ik zo oud ben dat ik een 'simpel' stuk consumenten elektronica niet kan laten doen wat ik wil dat het doet...
In mijn muur hangt zo'n UPC splitter: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lOJrDgTs.jpg
De linker aansluiting hiervan gaat naar het modem en de middelste naar de tv.
Hoe krijgt een mens die tv zover dat digitale signaal op te pikken?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar ik ontvang nu bij Ziggo, schijnbaar omgezet, alle zenders zonder smart card op mijn 2de TV (HD kanalen)

alleen de plus zenders niet?

of veranderen ze juist dat en wordt het noodzakelijk dat ik zometeen ook een smart card nodig hebt? (Ga niet op een 42" naar SD zitten te kijken)

• RadioAir
Bij het instellen aangeven dat je een digitaal kabelsignaal hebt. Dan de juiste instellingen invoeren (Netwerk ID 474.00MHz, NetwerkID 05555 of 5555, symbol rate 6875, 64QAM.

Het basispakket, ook HD, wordt tijdelijk door de harmonisatie ongecodeerd doorgegeven. Het is de bedoeling dat dit over korte tijd weer achter de decoder zit en je dan dus voor de HD zenders een smartcard nodig hebt :)

• lord.farquaad
Na nog wat gepruts in de menu's toch nog wat tegengekomen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5B6VIKMm.jpg (volle resolutie hier.)

Vanaf dit punt is de 'annuleren' knop de enige optie.

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:57
kan je niet gewoon de hierboven genoemde netwerk gegevens invullen? (met pijltje opzij eerst)
Je zit wel in het goede scherm volgens mij.

[ Voor 19% gewijzigd door Arjant2 op 25-02-2015 13:14 ]

• lord.farquaad
Arjant2 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 13:14:
kan je niet gewoon de hierboven genoemde netwerk gegevens invullen? (met pijltje opzij eerst)
Je zit wel in het goede scherm volgens mij.
Nee, toch niet, maar vlakbij. Ik had een verkeerde afslag genomen in het menu-doolhof.
RadioAir schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 13:39:
Bij het instellen aangeven dat je een digitaal kabelsignaal hebt. Dan de juiste instellingen invoeren (Netwerk ID 474.00MHz, NetwerkID 05555 of 5555, symbol rate 6875, 64QAM.
Die gegevens werkten voor mij niet, maar met behulp van deze info ben ik eruit gekomen. Merci!
Pagina: 1