Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop als desktopvervanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ga je met je laptop doen?
  • MS Office, met waarschijnlijk wel grote/complexe MS Excel files
  • Series kijken
  • Wat programmeerwerk (R, MATLAB)
Wat wel essentieel is is dat de laptop bloedsnel is met uitvoeren van bovenstaande. Aan tijd heb ik alleen maar gebrek aangezien ik veel werk, en ik heb er echt een ontzettende hekel aan als een PC hapert/langzaam is etc.

Wat is je budget?
Maximaal 1300.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop dient als desktopvervanger. Zal waarschijnlijk 95% thuis gebruikt worden en 5% op reis. Zou wel fijn zijn als het niet een dergelijk onding is dat het niet meer praktisch is hem van slaapkamer naar woonkamer te tillen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Qua merk, nee.

Verdere eisen:
  • Goed toetsenbord, ik typ veel.
  • Backlight essentieel
  • Moet kunnen koppelen aan (het liefst twee, minimaal een) extern(e) scherme(n)
  • Enige esthetiek is welkom
Aangezien ik zelf "nog windows heb liggen" leek het me voordelig om voor BTO te gaan. Zelf kwam ik uit op deze http://www.bto.eu/bto-v-book-17cl17-backlight-keyboard.html:
1X17CL17 Full HD Non Glare (mat scherm) met Intel® HD Graphics & Backlight Keyboard
1XBTO Wireless + Bluetooth 150MB (OEM) - BGN
1XKeyboard US / Nederland - Single color Backlit 15CL58 / 17CL17 / 17CL54
1XBesturingssysteem niet geselecteerd - optioneel
1X2 Jaar Carry in garantie
1X15~17 inch Basic draagtas (Zwart) incl BTO Aktiekit:
1XIntel® Core™ i7-4710MQ (6M Cache, up to 3.50 GHz) - 47Watt - Quad Core
1XKoelpasta voor Processor en indien mogelijk de Videokaart
1X8GB DDR3L (1600MHz), BTO Selected RAM
1X8GB DDR3L (1600MHz), BTO Selected RAM
1X128GB Samsung 850 PRO Solid State Disk, 2.5 inch SSD
1XBTO Caddy (12mm) inclusief 500GB 7200rpm 2.5
Totaal € 1.013,00

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08 07:08
Zou he Niet voor een itx desktop gaan icm met een mechanisch toetsenbord en een flink fhd scherm? Dat is sneller, beter te upgraden, goedkoper en voldoet beter aan je eisen. Tevens geen je dan ook gelijk en mooier en groter scherm.

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
Als je hier: http://www.mysn.eu/ kijkt krijg je meer opties om dingen zelf samen te stellen en deze zijn vergelijkbaar met BTO.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Verder waarom specifiek een barebone (BTO/Clevo) en niet gewoon een mooie laptop van Dell, MSI, Asus, etc. ?

Heb je al reviews gelezen over de barebone laptops versus de hierboven genoemde merken? Begin anders eerst gewoon met het lezen van reviews van de laptops in je budget en maak dan een keuze. Hierbij een quote uit een van de reviews over een Clevo (basis voor een BTO):

"The chassis made by Clevo tend to has a subpar build quality compared to e.g. Asus, Dell's Alienware. The trade-off for a less expensive, ultra-customizable gaming laptop is worthwhile for some, but the trend of poor overall build quality means it’s not the best option for most"

Daarnaast kan je nog wat kennis op doen uit de volgende review van een BTO model: productreview: BTO X-Book 17CL62 review door Tijgert

Dit is dan weliswaar voor een gaming laptop bedoeld, maar voor- en nadelen zijn ook van toepassing op andere custom laptops. :)

Daarnaast is een mini-itx systeem makkelijker uit te breiden - en als je toch eigenlijk niet reist en wel externe schermen gaat aansluiten, wel een goede optie :)

[ Voor 7% gewijzigd door Vidra op 03-02-2015 16:33 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX