sata ssd voor laptop

Pagina: 1
Acties:

• Yustme
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-04-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
een ssd schijf voor een laptop.

Wat is je budget?
budget is rond de 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
heb goede ervaring met samsung schijven, maar als iemand anders een betere kent, hoor ik het graag.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
het moet in een laptop passen.

Zat net zelf te kijken in price watch, maar hoe weet ik nou welke in een laptop past en daar ook compatible mee is?

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• DutchOx
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-02 15:30
Over het algemeen worden er in laptops 2,5" schijven gebruikt.

Overigens is het handig om te vermelden welke laptop je hebt. Wellicht is mSATA ook een mogelijkheid.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOx op 03-02-2015 00:22 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

DutchOx schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:21:
Over het algemeen worden er in laptops 2,5" schijven gebruikt.

Overigens is het handig om te vermelden welke laptop je hebt. Wellicht is mSATA ook een mogelijkheid.
Er zijn wel hoogteverschillen imn 2,5" hdd kijk naar de maximale hoogte in je bracket als je twijfelt
maar over het algemeen past het wel.

Iperf

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

Thomg

Aww yiss

pricewatch: Crucial MX100 256GB
In 99% van de gevallen past deze en doet ie het priiima.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:09
Ik zou graag ook wat meer achtergrondinformatie zien van TS: over de gewenste opslagcapaciteit, waarvoor gebruik je de laptop, SSD of HDD, etc...

• Yustme
Hoi,

Het gaat hier om de laptop "toshiba sattelite c650". De harde schijf die er momenteel in zit is kaduuk. En dit is de datasheet van die harde schijf die er standaard bij wordt geleverd:

https://storage.toshiba.e...s/mk3265gsx_datasheet.pdf

Verder is rond de 256gb opslag goed. Overigens is de laptop niet van mij, ik repareer hem alleen en kreeg hem via via. Geen idee wat die gene ermee doet, maar zal niet heel veel zijn gezien het hier ook om een budget laptop gaat.

Niets is zo eerlijk verdeelt als het verstand, want iedereen denkt er namelijk genoeg van te hebben...

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 17:43
Het modelletje wat je hebt is een 9.5mm. De Crucial MX100 die hierboven staat is een 7mm waarbij een adapter voor 9.5mm zit bijgeleverd.

Ik denk ook dat dit de beste keuze is voor een grote SSD! Al verbruikt hij wat meer stroom dan bijvoorbeeld een Samsung SSD wanneer ze niet gebruikt worden, maar met deze laatste heb ik slechte ervaringen.

• Jolke
Een 256GB SSD is dan idd een prima oplossing. Mooie combinatie van snelheid (SSD) en toch aardig wat opslagcapaciteit (HDD).

• Yustme
Ik kan aan de hand van de specificaties niet achterhalen of het sata-300 of 600 ondersteund, maar weet wel dat als je een 600 er in steekt en het alleen geschikt is voor 300, dan zal de hdd zich gewoon aanpassen aan de snelheid die de laptop max aankan.

Dit zijn de specs:

http://www.toshiba.nl/dis...ducts/satellite-c650-107/

moet ik dan toch maar voor een 600 gaan dan? zal wel wat in prijs schelen of niet?
Want het is een budget laptop.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SATA is backwardscompatible. Dus een 6Gbps SATAdrive gaat prima werken, ook al heb je een 3Gbps controller.

• Jolke
Bovendien zal je maar moeilijk aan een 3Gbps SATA disk kunnen komen - wellicht zelfs duurder dan de 6Gbps versie.

• Yustme
Oke, en hoe zit het met de aansluiting? De hdd die er nu in zit heeft dezelfde aansluiting zoals deze hdd voor stroom en data precies naast elkaar:

pricewatch: Samsung 840 SSD 250GB

Je moet even op dat plaatje klikken om het te vergroten en beter te kunnen zien.
Zijn daar nog verschillen in?

• Sietse1990
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-02 17:43
Nee, de schijven hebben alles op dezelfde plek zitten. Dit is standaard bij deze dingen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Die SSD is alleen slecht leverbaar, ik zou een Crucial pakken. Het verschil in performance ga je never merken, zeker aangezien je van een standaard HDD komt.

[ Voor 43% gewijzigd door br00ky op 03-02-2015 10:20 ]

• Yustme
br00ky schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:20:
Die SSD is alleen slecht leverbaar, ik zou een Crucial pakken. Het verschil in performance ga je never merken, zeker aangezien je van een standaard HDD komt.
het ging mij alleen om de aansluiting te laten zien, niet zozeer dat ik deze schijf wilde kopen.

• Yustme
Sietse1990 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:18:
Nee, de schijven hebben alles op dezelfde plek zitten. Dit is standaard bij deze dingen.
Oke, dan waag ik het er op, thanks!

Pagina: 1