Aankoop advies kleinere auto tot ong 2500.

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:03
Hoi

Heb nu nog een Astra Caravan. Rijdt 1:15 en is redelijk groot nu we nog maar met 2 zijn.
Hebben al een Twingo voor partner, zelf zoek ik dus ook iets kleiners.

Benodigdheden
- ong 1;20 rijden op de snelweg
- onder de 1000 kilo
- betrouwbaar
- geen airco
- achterbank moet goed plat kunne , liever eruithalen. Kofferbak station ligt nu werkelijk vol rommel, dat moet in de nieuwe.
- niet teveel computer spul erin, ik hou van basic auto's
- wel beetje stevig, ik ben niet lief voor mijn auto's
- tja, ik rij ong.40k op jaarbasis. Maar diesel is ook weer niet echt goedkoop.
- moet er rustig 5 uur mee kunnen rijden zonder te stoppen. Weet ik, mag niet, maar doe ik soms.
- prijs, 2k5 - 3k

Hou van duitse of koreaans/japanse degelijkheid.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:34
Eerste model Yaris?
Klein, betrouwbaar, bank kan plat.
Wel een 1.0 (traag) of 1.3, verbruik ga je met de 1.5 niet redden.

Overigens voor het eerst dat ik 'geen airco' zie...

Wat je evt eens kan doen is kijken of een iets grotere auto op LPG niet interessant is, dat is een stuk goedkoper tanken en het omslagpunt ligt heel veel lager als bij diesel. (met een G3 installatie).

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-01 06:42

DjVe

Hatsaflats!

Ik ben zelf ook op zoek naar kleine wagen en heb een beetje dezelfde eisen, echter rij ik niet zoveel. Ik heb nu een Lupo, wat een prima wagen is. Echter is de 1.0 alles behalve stil op de snelweg (bij 120 zit je op 4500 toeren).

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je het alleen maar doet om van 1:15 naar 1:20 te gaan op de snelweg zou ik het niet doen.

1:20 op de snelweg red je voornamelijk alleen met een lichte diesel of een belachelijk trage benzine motor. (En áls je dan een keer gas geeft zuipt het ook)

Tevens gaat het comfort behoorlijk omlaag met een kleine auto , vooral als je graag lange stukken maakt.

De kosten zullen veel hoger zijn dan alleen je aanschaf. voor 3K kun je nog 3 jaar rondrijden met je Astra wat meerverbruik betreft tov 1:20. (2666 liter vs 2000 liter obv 40k km p/j)

Als je dan tóch iets anders wilt kan ik je dit aanraden (Ford Focus 1.6 TDCI) Hier reedt ik vroeger rond de 1:19 mee met normaal rijgedrag: http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Als je toch écht kleiner wilt rijden: Ford Fiesta 1.4 TDCI
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Wellicht kun je er iets mee.

[ Voor 57% gewijzigd door Imperium op 03-02-2015 08:30 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Iets als de drieling Aygo/C1/107? Ze worden allemaal door Toyota gemaakt dus de kwaliteit zal dan wel goed zijn. Voor 3000 euro koop je een vroeg exemplaar en het zijn relatief simpele auto's.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-01 06:42

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb een twee jaar terug een 107 gehad en moest er 1000 km per week mee rijden....dat is echt geen pretje. De stoelen zijn slecht en hij maakt enorm veel lawaai.

• maartend
Oja. Moet er nog wel mee de Vogezen of Pyreneeen mee in kunnen rijden.

De Twingo kan dat goed behappen, maar het nadeel van die Twingo is het wegklappen van de achterbank. Dan moeten de stoelen naar voren en pas ik niet goed.

Verwijderd

Imperium schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:20:
Als je het alleen maar doet om van 1:15 naar 1:20 te gaan op de snelweg zou ik het niet doen.

1:20 op de snelweg red je voornamelijk alleen met een lichte diesel of een belachelijk trage benzine motor. (En áls je dan een keer gas geeft zuipt het ook)
Voor oude auto's geldt dat idd. De diesel technologie heeft een vlucht genomen halverwege de jaren 2000. Ford, de Fransozen (HDi) en de Duitsers (VAG, BMW, Mercedes) maken heel zuinige diesel motoren. Vooral Ford biedt veel kwaliteit voor je geld, helaas zijn Henk en Ingrid daar inmiddels ook achter want zo goedkoop als eerder zijn ze 2e hands niet meer.

Over de Aygo/C1/107: dat zijn vrij identieke auto's. Je moet het zo zien: de Aygo is een slechte Toyota, de C1 en 107 zijn resp. een goede Citroen en Peugeot.

Ik ben het met Imperium eens: de Fiesta 1.4 TDCi is ook waar ik aan denk, die voldoet aan je eisen. Al is het wel lastig om een goede te vinden voor max. 2500 euro denk ik.

• maartend
Ik ga eens kijken naar die fiesta.
Gaat de achterbank daar goed plat van? Of zelfs verwijderbaar? Is bijna een must voor me.
Al mijn geocachematriaal ligt achterin, en dat is meer dan enkel een GPS.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-01 16:54
Wat vond je toen je deze criteria op gaspedaal.nl intikte? Een aantal van die eisen zijn lastig te verenigen. Met 40k/jaar ga je snel naar diesel. Maar een diesel weegt zomaar vaak 100kg meer dan een benzine.

Je kan ook kijken naar een oudere Focus station TDCI. Mijn schoonvader heeft zo'n ding gehad voor 1.500 euro en heeft er buiten een kapotte accu en banden vervangen niks aan gehad. Had wel ruim 2 ton op de teller staan. Ding was ook nog vrij zuinig ook. Alleen hij is zwaarder dan 1.000 kg, zoals de meeste diesels. Met 40k km zou ik niet snel kleiner dan het C-segment gaan rijden overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 03-02-2015 11:54 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• maartend
Ken de site totaal niet. Eens koekeloeren.
thnx.

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:39
Dan nog raad ik een Yaris aan, heb er zelf ook eentje, is een heerlijke auto, lekker zuinig en op zich, een 1.3, prima te doen qua snelheid ;)

Verwijderd

Gaspedaal is een soort verzamelsite waar je occasions vindt die op een aantal andere sites worden aangeboden.

Yaris D4-D is ook een prima keuze overigens. Al geldt ook hier, dat het beste lastig is een goede te vinden onder de 3K.

Waarom wil je geen airco? Kun je toch gewoon uitzetten?

• maartend
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:14:
Waarom wil je geen airco? Kun je toch gewoon uitzetten?
krijgen wij beiden hoofdpijn van maar moet wel onderhouden worden. En ik betaal dan voor iets wat ik niet gebruik.

• KeRsTmAnNeKe
Zou dan niet specifiek op 'niet-airco' auto's zoeken. Zit het erop, laat je het uit (tenzij echt te heet of even voorruit ontwasemen), veel onderhoud heb je er niet aan en als het stuk gaat laat je het stuk en kost het alsnog niks.
Volgens mij is op veel 2e hands modellen de meerprijs voor een auto met/zonder airco nihil en in sommige modellen zit gewoon standaard airco.

Mazda 323 fastbreak ook niks? Soort verlengde hatchback... net-geen station, dus wat meer ruimte, 1.6 benzine weegt net 1055kg en volgens autoweek doet ie 6 liter/100km op snelweg.

• Señor Sjon
Zo spannend zijn de kosten van airco ook niet. Ik zou een auto er niet om laten staan als ie het wel heeft, want steeds meer auto's hebben het standaard. En als ie stuk gaat, hoef je hem niet te fixen, want je gebruikt hem toch niet. ;)

Maar welke richting kijk je nu op? Wat heb je zoal gevonden?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:10
Speakerfreak95 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:05:
Dan nog raad ik een Yaris aan, heb er zelf ook eentje, is een heerlijke auto, lekker zuinig en op zich, een 1.3, prima te doen qua snelheid ;)
Ik ook, een P1, ook met 1.3 motor. Maar die doet echt geen 1:20 op de snelweg... eerder 1:13 ofzo.
Over een volle tank is het bij mij gemiddeld zo'n 1:15,5
Zie ook: https://www.spritmonitor.de/en/detail/627548.html

• Speakerfreak95
Ik rijd ongeveer 1:16 snelweg, 1:12/13 in het dorp waar ik woon, ik heb ook nog een automaat dus die is sowieso een stuk onzuiniger dan een gewone handbak.

Verder is het wel een pittig bakkie hoor, rijdt lekker door en doet wat die moet doen, zeker als vrienden van mij er om staan te lachen en vies kijken wanneer ze zien wat een ruimte de 5 deurs Yaris heeft ;)

• TheBrut3
  • Laatst online: 22:31
Ik ken geen enkele auto die echt goed aan al die eisen voldoet. Klein en met gemak 5 uur rijden is de moeilijkste combinatie. En die kleine auto'tjes zijn vaak helemaal niet zuinig op de snelweg (als je 120/130 gaat).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met 40k km/jaar boeien de vaste lasten nauwelijks, je kostenplaatje gaat gedomineerd worden door brandstofkosten (zelfs met de huidige lage prijzen). Die "max 1000kg" is bijv

En brandstofkosten van benzine zijn gewoon hoog, je bent dief van portemonnaie als je met 40k km/j benzine rijdt. Qua kosten is LPG zeker het goedkoopst, diesel op tweede plek en met forse afstand benzine duurst.

Mbt die 5 uur aan een stuk kunnen rijden - dat is ongelofelijk subjectief. Mijn rug is jouw rug niet. Ik kan bijv echt slecht overweg met low-end VAG (VW/Skoda/Seat/Audi) stoelen van +-15 jaar oud. Toch heb ik ooit eens >2900km in een weekend incl een stuk van 6u aaneengesloten in een 1999 Seat Cordoba gereden. Als het moet dan kan het. Maar niet met plezier.
Dus ga eens zitten in goedkope oude auto's en let op wat comfortabel lijkt. Mijn rug wordt blij van Volvo en PSA (Peugeot/Citroen) stoelen, met Ford, Opel en Renault op gedeelde tweede plek. Maar zoals gezegd, mijn rug is jouw rug niet.

Iig, als ik je eisen lees zou ik snel denken richting een Citroen Saxo/Peugeot 106, Renault Clio, Opel Corsa, Ford Fiesta, VW Polo/Skoda Fabia/Seat Ibiza (kiezen op basis van ergonomie, subjectief) en dan op diesel of LPG. Reden dat ik geen Japanners noem is ontbreken van fatsoenlijke diesel/LPG opties (al vind je af en toe wel eens Suzuki Baleno en Honda Civic op LPG in vergelijkbare categorie)

Met een dergelijke auto kun je uitkomen op rond de 1:20 diesel. Met 40k km heb je het over 2000l diesel wat zo'n EUR 2.5k kost. Met benzine zou het rond de EUR 2.9k kosten, dus EUR 400 duurder per jaar. Met dat verschil kun je aanzienlijk meer wegenbelasting bekostigen! LPG is nog duidelijker, je kunt uitgaan van 1:12.5, wat met 40k km 3200l verbruikt. Dat kost iets van EUR 1760 ,dus EUR 750 goedkoper dan diesel en EUR 1200 goedkoper dan benzine, en dat bij wegenbelasting dat maar net iets duurder is dan benzine. Nadeel van LPG is wel dat je vaker moet tanken, meestal eens per 300km ofzo, afhankelijk van de tank. Dat is bij lange ritten erg irritant- maar gezien verschil in kosten kan het die irritatie lonen.

Oh, en gezien eis van niet teveel computerzooi en geen airco wil je vooral een oude auto, dus van voor 2000. Daarmee ga je dik onder budget zitten. Wil je je budget opmaken, dan zul je toch meer features toe gaan staan :P

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 03-02-2015 15:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

• KeRsTmAnNeKe
ThinkPadd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:31:
[...]

Ik ook, een P1, ook met 1.3 motor. Maar die doet echt geen 1:20 op de snelweg... eerder 1:13 ofzo.
Over een volle tank is het bij mij gemiddeld zo'n 1:15,5
Zie ook: https://www.spritmonitor.de/en/detail/627548.html
Whut?
Ik had een 1.5 en die was nog zuiniger... enige nadeel van dat type was de bakverhouding, die zorgde voor aardig wat herrie bij 120 km/u

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Met die kilometrages en budget zou ik voor een Lupo/polo/Arosa SDI/TDI gaan. Japanse diesels zijn wat minder imo (maar beter in benzine). Bepaalde Franse diesels zijn ook betrouwbaar, maar hier geldt het credo: hoe minder elektronica hoe beter.

Benzine zou ik vergeten, maar dat zou ik al bij 20k.

• Speakerfreak95
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:25:
[...]

Whut?
Ik had een 1.5 en die was nog zuiniger... enige nadeel van dat type was de bakverhouding, die zorgde voor aardig wat herrie bij 120 km/u
Dat klopt, dat was denk ik een handbak, de mijne is een automaat, welke echt stukken minder zuinig is, maar buiten dat, heerlijk bakkie :)

• maartend
Oke, even ter verduidelijking of herhaling.
Nu een Astra Station, rijdt op snelweg 1:15
Ook een Twingo, gaat op snelweg 1:20
Beiden benzine.

Dus inruilen tegen iets dat 1:16 rijdt levert nix p.
Gas het het hem niet worden, moet er niet aan denken elke 300 te moeten tanken.
Ik rij op snelweg 100-110 km/u

Tanken doe ik in belgie.
benzine 1,19, diesel 1,04 euro.

Ik laat de niet-airco vallen. belangrijk is wel de volledig wegklapbare of te verwijderen achterbank.

• Speakerfreak95
Zijn dat diesels dan?

• maartend
Sorry, aangepast. beiden benzine.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

maartend schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:09:
Oke, even ter verduidelijking of herhaling.
Nu een Astra Station, rijdt op snelweg 1:15
Ook een Twingo, gaat op snelweg 1:20

Dus inruilen tegen iets dat 1:16 rijdt levert nix p.
Gas het het hem niet worden, moet er niet aan denken elke 300 te moeten tanken.
Duidelijk en begrijpelijk. Je zou kunnen kijken naar een groter tank, maar dan vervalt de mogelijkheid om je achterbank weg te klappen, dus in jouw geval nvt.
Ik rij op snelweg 100-110 km/u
Dat gaat sowieso zuinig zijn dan :)
Tanken doe ik in belgie.
benzine 1,19, diesel 1,04 euro.
Nou, reken dan na - 2000 liter benzine kost EUR 2380, 2000 liter diesel kost EUR 2080. Scheelt dus EUR 300/jaar.

Komt bij dat een bepaalde auto bijna altijd zuiniger is op diesel dan benzine, maar of dat zo is en zo ja hoeveel verschilt per type. Omgekeerd is wegenbelasting op diesel ook meestal hoger, maar dat verschil zal doorgaans door lagere verbruikskosten tenietgedaan worden bij zoveel kms (bij mijn Seat Cordoba was omslagpunt rond de 17k km/jaar, om maar eens wat te noemen).
Ik laat de niet-airco vallen. belangrijk is wel de volledig wegklapbare of te verwijderen achterbank.
Dat lijkt me bij alle hatchbacks en stations geen enkel probleem.

Laten we het even omdraaien: die Twingo van je voldoet in beginsel aan de eisen die je hier noemt. Zou dat dan geen optie zijn? En zo nee waarom niet? Die antwoord kan ons helpen om jou een goede tip te geven.

Oslik blyat! Oslik!

• maartend
dion_b schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:32:
[...]

Laten we het even omdraaien: die Twingo van je voldoet in beginsel aan de eisen die je hier noemt. Zou dat dan geen optie zijn? En zo nee waarom niet? Die antwoord kan ons helpen om jou een goede tip te geven.
Dit dus;
De Twingo kan dat goed behappen, maar het nadeel van die Twingo is het wegklappen van de achterbank. Dan moeten de stoelen naar voren en pas ik niet goed.
Nu kan enkel de achterleuning plat.

Anders wist ik het nl. wel, dan werd het weer een Twingo.
Maar ik moet er eens over nadenken om de achterbank gewoon te verwijderen.

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-01 07:52
Een achterbank er uit kan altijd, het is alleen bij dit soort auto's nooit een 'feature' dus zie het als iets wat je 1 keer doet.

Yaris 1.3 is genoemd maar daar heb ik nooit 1/20 op de snelweg mee kunnen rijden. Ik denk dat je voor < 2500 euro alleen a-segment auto's zoals je twingo en diesels vindt die dat kunnen.

Ik zou qua benzine kijken naar Yaris en Ignis, maar eerlijk? Fiesta 1.4TDCI, of als het toch Frans mag zijn een 206 met HDI.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-01 09:24
Makkelijk schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:55:
Een achterbank er uit kan altijd, het is alleen bij dit soort auto's nooit een 'feature' dus zie het als iets wat je 1 keer doet.

Yaris 1.3 is genoemd maar daar heb ik nooit 1/20 op de snelweg mee kunnen rijden. Ik denk dat je voor < 2500 euro alleen a-segment auto's zoals je twingo en diesels vindt die dat kunnen.

Ik zou qua benzine kijken naar Yaris en Ignis, maar eerlijk? Fiesta 1.4TDCI, of als het toch Frans mag zijn een 206 met HDI.
Ik haal (zolang het niet te koud is) 1:19 met de yaris P1 1.0. 90% snelweg.
Maar dat is wel een snelweg waar de helft 80km is en de andere helft 100.

Op 130 snelwegen zakt het naar 1:13 1:14 ofzo. En je kan je radio niet meer horen boven het lawaai van de motor :+

Ik vind het een heerlijk auto'tje. Maar voor 40k/jaar zou ik hem niet aanraden.
Dan wil je iets met wat betere stoelen en meer vermogen. En geen benzine. Want ondanks de hogere wegenbelasting ben je dan veel goedkoper uit bij 40k/jaar

TheS4ndm4n#1919

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik lees vooral vaak terug dat die achterbank volledig neerklapbaar of simpel verwijderbaar moet zijn. Wordt de achterbank wel eens gebruikt? Of totaal nooit?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17-01 09:27
Kijk eens naar een audi A2, weegt maar 900 kilo door het alluminium chassis, en is behoorlijk zuinig. De mijne (benzine) rijdt 1 op 16. Daar hoef je niet eens heel erg je best voor te doen. Hij is nog best ruim, en de achterbank/stoelen, kunnen helemaal opgeklapt, of zelfs eenvoudig verwijderd worden. Daarnaast is hij best comfortabel. Rijd er toch twee keer per jaar mee naar Oostenrijk/Frankrijk.

• maartend
Destruction schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:47:
Ik lees vooral vaak terug dat die achterbank volledig neerklapbaar of simpel verwijderbaar moet zijn. Wordt de achterbank wel eens gebruikt? Of totaal nooit?
die achterbank zal heel weinig worden gebruikt.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
iAdema schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:56:
Kijk eens naar een audi A2, weegt maar 900 kilo door het alluminium chassis, en is behoorlijk zuinig. De mijne (benzine) rijdt 1 op 16. Daar hoef je niet eens heel erg je best voor te doen. Hij is nog best ruim, en de achterbank/stoelen, kunnen helemaal opgeklapt, of zelfs eenvoudig verwijderd worden. Daarnaast is hij best comfortabel. Rijd er toch twee keer per jaar mee naar Oostenrijk/Frankrijk.
Maar met 40k km per jaar is het toch heel raar om voor een diesel te kiezen? Zo'n A2 met diesel rijdt waarschijnlijk makkelijk 1:20 als hij 1:16 doet op benzine (ik neem even aan dat je zelf een benzine rijdt, want 1:16 voor zo'n kleine auto op diesel zou erg onzuinig zijn).

@maartend: wat ik een beetje mis in dit topic is wat je zelf al hebt gevonden. De meeste mensen maken een "shortlist" met modellen die aan de eisen voldoen en vragen dan of het lijstje compleet is. Misschien ben je het vergeten, maar dat soort eigen inzet wordt altijd gewaardeerd :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:02
Ik rij zelf zo een Peugeot 107 ( bj 9-2012 ). Rij makkelijk 1 op 21 @ nu € 1,40 per liter.
Wegenbelasting in Noord-Holland is € 19,33 per maand. Verzekering € 26,-- p/m All-Risk
Rij voornamelijk over de N9 tussen Den helder en omgeving Alkmaar.
Dus 49 klm. elke dag enkele reis. Dus circa 1960 km per maand.

Toen ik het omslag punt ging bereken tov een kleine lichte diesel
kwam ik toch terug op de 107. Dit omdat een diesel wel erg veel kost als hij onverhoopt geen kilometers maakt. Door b.v switch van baan. Lange vakantie. Ziekte. Etc etc.

• maartend
Sorry. Vergeten.

Wat ik zelf al had gezien maar het ook niet echt was.
Corsa, astra, golf, polo en dan had je het wel zo ongeveer gehad. Ik en auto's is echt niks, het is voor mij een vervoersmidel meer niet. Ik weet meer van mijn ATB of mijn vliegers.

• Wixskid
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-06-2025
Opel Corsa. Sowieso

Verbruik zal niet de 1:20 halen. Je enige concessie, als je voor 2500,- een auto wilt kopen die een poosje mee moet gaan.

Succes!

• Señor Sjon
Corsa vond ik vreselijk. Nu heb ik geen hoge pet op van Opels en dat werd bevestigd door een halfjaar met die auto te rijden.

Maar wat heb je nog meer gevonden op autotrack e.d.? Het blijft een beetje vaag als het allemaal niet uitmaakt. Dan is het specs inkloppen en de goedkoopste nemen. Je wilt Duits/Oosters rijden, maar hebt nu een Fransoos die prima bevalt. :?

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 04-02-2015 10:13 ]

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-12-2025
Leuk topic! Wil namelijk de komende weken mijn eerste auto gaan kopen met een budget tot 3k. Ik ga richting de 25k kilometers rijden per jaar. Zat te denken aan een Ford Fiesta uit het jaar 2004 ofzo, maar dit topic geeft me een stuk meer ideeën! :D

• maartend
Señor Sjon schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:12:
Corsa vond ik vreselijk. Nu heb ik geen hoge pet op van Opels en dat werd bevestigd door een halfjaar met die auto te rijden.

Maar wat heb je nog meer gevonden op autotrack e.d.? Het blijft een beetje vaag als het allemaal niet uitmaakt. Dan is het specs inkloppen en de goedkoopste nemen. Je wilt Duits/Oosters rijden, maar hebt nu een Fransoos die prima bevalt. :?
Het maakt dus wel uit.

Ik heb 2 specifieke eisen.
Zuiniger dan 1:17 op de snelweg.
Achterbank goed wegklapbaar.

Anders kan ik net zo goed mijn station houden.
En ik heb enkel ervaring met Oosters/duits. En idd twingo, die is van mijn partner.

Ik kijk ook op Autotrack, maar dan blijft er heel veel over. Dus zoek ik ervaringsdeskundigen.

Wat ik met mijn eisen vind is;
Opel Agila
yaris 1.3
Clio 1.2
Peugeot 206
Hyundai Accent
Suz Wagon

[ Voor 10% gewijzigd door maartend op 04-02-2015 14:30 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Honda Jazz? Ruimer dan de modellen die je noemt, verbruik is gelijkwaardig. Bank klapt weg en levert een vlakke laadvloer op.

Ze zitten trouwens aan de 100 euro per kwartaal wegenbelasting, ofwel 33 euro per maand. In je budget word het wel zoeken, maar daar moet je er een voor kunnen kopen :) Hoewel ik een voorkeur heb voor een stationwagen, overweeg ik zelf ook zo'n Jazz als opvolger voor mijn huidige Corolla.

[ Voor 16% gewijzigd door Destruction op 04-02-2015 16:38 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• maartend
Iemand hier ervaring met de Honda JAzz. Die echterbank ziet er perfect uit. Hoe is de rest?
Pagina: 1