[request] geattendeerd worden op nieuw advertenties

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +34 Henk 'm!

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
moeilijk om goede titel te verzinnen, maar ik, en wellicht mede-tweakers, zou de volgende functie in V&A heel handig vinden:

Ik zou graag een aantal 'rules' willen kunnen opstellen waarin je met bepaalde gedefinieerde hit-woorden geattendeerd wordt op een nieuwe advertentie waarin jou hit-woorden voorkomen.

Bijvoorbeeld; ik ben altijd wel geïnteresseerd in Lian Li kasten; dan zou ik graag automatisch geattendeerd willen worden dat er een advertentie is verschenen waarin het woord Lian Li is gebruikt. Nu moet ik eens in de zoveel tijd V&A in om te kijken of er nog nieuwe Lian Li kasten te koop zijn gezet; daarnaast als ik dit niet vaak genoeg doe, dan is er kans dat er in de tussen tijd al eentje verkocht is.

Of bijvoorbeeld; Canon & telelens; of juist een extra batterij of grip.

Dit is naar mijn mening vooral handig voor 2e hands spullen die niet zo vaak voorkomen of waar je niet zozeer haast mee hebt. Uiteraard kun je hier een 'vraag' advertentie voor openen, maar met sommige dingen heb ik geen haast; maar als het toevallig te koop staat zou ik daar wel in geinteresseerd kunnen zijn (bijv voor een oude Nokia verzameling).

Andersom geldt ook: je hebt een Lian Li kast te koop staan, maar je hebt er geen haast mee om hem te verkopen. Met deze functie kun je automatisch geattendeerd worden dat er een vraagadvertentie is naar een Lian Li kast; of bijvoorbeeld de vraag naar een aluminium kast.

Nu ga ik elke week de V&A search in met dezelfde 40 steekwoorden om te kijken of er nog iets tussen zit wat ik wel leuk zou vinden om 2e hands te kopen.

Op deze manier wordt passief 2ehands (ofwel curiositeiten waar je altijd wel interesse in hebt) kopen wat makkelijker gemaakt.

Ook de actieve verkoop wordt hierdoor beter; want ongetwijfeld dat vraag advertenties en aanbod advertenties voor hetzelfde artikel elkaar vaak mislopen. (als ik iets verkoop neem ik vaak niet de moeite om te kijken of daar eigenlijk een vraagadvertentie voor is).

Ik weet niet of ik hier de enige in ben, maar ik zou dat wel heel handig vinden!

Wat is jullie gedachte hierover? Is dit te implementeren? Eerder de revue gepasseerd?

[ Voor 8% gewijzigd door Seesar op 02-02-2015 23:38 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:15
Het klinkt als een interessante toevoeging. Hoe eenvoudig (of niet) het triggeren aan de hand van door de gebruiker ingestelde woorden is vind ik lastig in te schatten. Echter zijn de meeste advertentie in V&A gelinked aan een product uit de Pricewatch. Een soort van tracker, a la prijsalert in de Pricewatch, lijkt mij wel goed uitvoerbaar.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:23
Ik moet zeggen dat ik zo'n optie ook wel erg handig zou vinden.
Ipv iedere keer te zoeken naar dat, dat je een melding krijgt voor nieuwe advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Je kan in PW gewoon aangeven of je een product wilt of al hebt. Rechtsboven in je scherm bij een product.

Her en der heb ik albegrepen dat men op die manier een notificatiefunctie wil aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
In de Pricewatch bestaat het al ja, maar dit gaat over Vraag en Aanbod. De prijsalert functie van de Pricewatch heb ik een keer of 2 gebruikt sinds dat het bestaat, een functie die hier wordt voorgesteld zou ik denk ik veel vaker gebruiken.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je begrijpt me niet.

Geef in de pricewatch aan of je iets wilt en zodra iemand in V&A netjes een product te koop zet en koppelt krijg je netjes een melding. Dat is dan dus exact wat TS wil.

Kwestie van die koppeling maken door T.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Maar via de Pricewatch kun je toch ook zelf dat betreffende artikel in V&A zoeken, door op de V&A tab te klikken? Zo doe ik 't tenminste altijd, wanneer ik iets zoek voor onszelf of vrienden/familie/collega's, die geen lid zijn. Een keer per dag even checken is op die manier ook niet zoveel extra moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Veel moeite is die manier niet. Maar er zijn tal van situaties waarbij een notificatie (op de website of per email) wel handig zou zijn. Ten eerste zijn er producten die altijd heel snel verkocht zijn vanwege populariteit en/of prijs. Verder zit niet iedereen iedere dag op Tweakers en in dat geval kan een advertentie alweer verkocht zijn.
Tenslotte, en dat is voor mijzelf het meest van toepassing, heb je wel eens producten die zeer zelden voorbij komen. Op dit moment zou je dan ofwel iedere dag moeten kijken of het voorbij komt, of een eigen Vraag advertentie plaatsen in de hoop dat iemand die dat product wil verkopen het ook toevallig leest.

Het is ook niets compleet nieuws, meer een toevoeging/verfijning op bestaande functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Wellicht dat sommige tweakers tijd hebben om iedere dag de v&a af te struinen, maar ik helaas niet. Ik heb altijd oren naar verscheidene speciale elektronica, maar ik ga niet elke dag, zoals gezegd, 40 kernwoorden in v&a invoeren om te zien of er iets nieuws is waarbij ik uit ervaring weet dat ik slechts 1 keer per 2 maanden iets interessants tegen kom. Dan motiveert t niet om trouw te blijven zoeken.

Daarnaast ben ik t wel eens tegen gekomen op andere websites en ik vind dat echt super handig.

T is inderdaad niet heel veel moeite, maar dat is eenmaal per jaar je belastingaangifte ook niet, en toch stellen we t tot t laatste uit ;)........

De tip dit te linken aan kernwoorden in de pricewatch is denk ik wel een goed uitgangspunt.

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:43

rob_erwt

What does this button do?

Op zich een goed idee. Het staat of valt echter wel met de moeite die een verkoper neemt om het daadwerkelijke product uit de Pricewatch te koppelen (voor zover het in de PW staat natuurlijk). Dat zou het maken van dergelijke filters (en het daadwerkelijk filteren) in ieder geval een stuk makkelijker om te doen. En dan is de workaround die ciris aandraagt al een hele aardige. De prijsalert in de PW kun je namelijk ook laten kijken naar V&A.

Dan moet je echter wel op zoek zijn naar specifieke producten. Een alert op categorieën of merken gaat hiermee niet werken idd.

In ieder geval interessant genoeg om ons product team over na te laten denken, dus ik verplaats deze dan ook even naar Mooie Features.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Als ik mijn voorkeur mag uitspreken, zou ik graag de mogelijkheid ongekoppeld van de PW en dus gewoon met steekwoorden hits willen kunnen opzetten.

Ik heb bijv een camera met een zgn. MFT mount. Daar is niet vaak 2e hands spul voor, maar ik zoek niet perse een bepaalde lens of accessoire.

Ik zou t dan fijn vinden dat ik een 'rule' kan opstellen voor een v&a in t kopje objectieven met t steekwoord MFT. Dan wordt ik voortaan geattendeerd als er een MFT objectief wordt aangeboden.

Of bijv interesse voor een toshiba toughbook met t woord 'i5'.

Of 'nokia lumia' en t woord 'draadloze lader' zodat je alleen advertenties krijgt waarbij er een draadloze lader is inbegrepen.

Op die manier kun je t zo breed mogelijk of specifiek mogelijk opzetten als je zelf wil!

[ Voor 18% gewijzigd door Seesar op 04-02-2015 00:34 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
Seesar schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 00:28:
Als ik mijn voorkeur mag uitspreken, zou ik graag de mogelijkheid ongekoppeld van de PW en dus gewoon met steekwoorden hits willen kunnen opzetten.

Ik heb bijv een camera met een zgn. MFT mount. Daar is niet vaak 2e hands spul voor, maar ik zoek niet perse een bepaalde lens of accessoire.
Zou het voor jouw toepassing niet al voldoende zijn om b.v. naast geattendeerd te kunnen worden op specifieke producten, dit ook te kunnen doen voor complete productgroepen? Steekwoorden lijkt mij vrij onhandig. Stel de verkoper beschrijft het als "Corei5" in plaats van "Core i5", "Intel i5" of "i5 2500K, dan zal de interne matchmaking al een stuk lastiger worden.

Zou zou het misschien (voor de developers) makkelijk kunnen zijn dat iemand zich kan "abonneren" op melding van specifiek een "iPhone 6 16GB Silver", of iets algemener een "iPhone 6" of nog algemener "Smartphones"? Zo staat deze advertentie (kwam toevallig net voorbij) niet aan de Pricewatch gelinked naar dat specifieke iMac model, maar staat ie zo te zien wel geschaard onder de categorie "Desktops".
Natuurlijk, hoe specifieker jij als gebruiker kunt aangeven over welke producten jij meldingen wilt ontvangen, hoe minder zinloze/overbodige spam dat je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite de Jong
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-07-2024

Maite de Jong

Online Product Manager
Het kunnen 'abonneren' op bepaalde content is inderdaad een mooi idee, waar mee we ook spelen. Niet specifieke voor het V&A, maar voor Tweakers in het algemeen. Als je geautomatiseerd op de hoogte gehouden kunt worden over content waarvan je zelf hebt aangegeven dat je het interessant vind zou super zijn. We willen hier graag naar gaan kijken.

Op trefwoord zoeken is inderdaad een stuk foutgevoeliger dan op een onderwerp op Tweakers waaraan gekoppeld wordt. Op onderwerp abonneren zou je dan eerder kunnen verwachten. En hoe beter er natuurlijk in V&A gekoppeld wordt hoe relevanter de resultaten van de filters en ook van dergelijke meldingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Ik ben het niet helemaal eens over de foutgevoeligheid m.b.t. Het gebruik van trefwoorden ipv onderwerpen.

Ik ben bijvoorbeeld alleen geinteresseerd in thinkpads met een fullhd scherm, maar t maakt me niet zoveel uit welk type; ik zou dan de trefwoorden thinkpad en 1080 kunnen gebruiken.

Als resolutie mij juist niets uitmaakt, maar wel de processor, dan gebruik ik juist thinkpad en i7.

Ik wil juist niet geattendeerd worden op t onderwerp 'thinkpad' omdat ik dan allerlei pm's ga krijgen waarbij 90% van de v&a ads niet aan mijn eis voldoet.

T probleem is als je de beschikbare filters van de pricewatch gaat gebruiken, is dat je vast zit aan t stramien, de hokjes, die tweakers producten voor jouw indeeld. Ik heb vaak hele andere filters cq eigenschappen waarop ik zou willen filteren dan tweakers die vastgesteld heeft.

M.b.t tot t opstellen van de zoektermen zou je constructies kunnen gebruiken als 'must contain', 'part of word' etc.

Ik zou t op deze manier juist een krachtig middel vinden om producten te vinden met specifieke eigenschappen, maar niet tot t niveau dat t maar tot 1 specifiek product kan leiden. Je kunt dus zo specifiek of globaal filteren als je zelf wilt! Ik zie daar eigenlijk weinig problemen mee.

[ Voor 13% gewijzigd door Seesar op 09-02-2015 10:51 ]

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomborro
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-05 12:40

Zomborro

USCSS Nostromo crew member

Fantastisch, ik wilde net een soortgelijk topic openen! Ja ook ik mis deze feature. Omdat ik geen zin heb 24 uur per dag op F5 te klikken in 'Vraag & Aanbod' lijkt mij een dergelijke optie zeer welkom.

Aangezien de meeste producten aangeboden in V&A in PW staan, en in advertenties ook meestal automatisch de PW link gebruikt wordt, lijkt een een bijna volledige hitregistratie niet heel moeilijk toch?

It's life, Jim, but not as we know it...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:50
Ik wil graag deze feature request even bumpen :).

Zelfs Marktplaats heeft inmiddels een dergelijke feature. Tweakers heeft een mooi notificatiesysteem. Dit kan daar prima voor gebruikt worden volgens mij.

Een alternatief is natuurlijk een RSS-feed voor de resultaten. Daarmee kun je zelf een client uitzoeken om de resultaten bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dit lijkt me ook een heeeeele fijne feature!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

We zijn ons bewust van de behoefte aan betere mogelijkheden om content, waaronder Vraag & Aanbod-advertenties, te kunnen volgen. We wachten op ruimte in onze planning op dit project op te kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Topicstarter
Leuk om te zien dat dit draadje weer gebumped is, want heel eerlijk loop ik dus inderdaad nog steeds zo nu en dan heel V&A af te struinen, maar omdat ik dit eens per maand doe, heb ik ongewtijfeld e.e.a. gemist waar ik interesse in zou hebben!

Voor mij zou dat het ultieme V&A tool zijn, omdat, mits goed ingezet door gebruiker en mogelijkheden geboden door tweakers, je eigenljk dan niets meer hoeft te missen waar je interesse in hebt wat in de V&A kan verschijnen.

Wellicht mogelijk maken voor betalende gebruikers?

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-06 18:06
Wederom een bump.
Wat ik nu namelijk doe is dat ik een V&A pagina filter en deze vervolgens bookmark in mijn browser.
Bijvoorbeeld; categorie: Videokaarten

Hier kijk ik dan regelmatig op om te controleren of er nieuwe advertenties zijn. Zou het niet een optie zijn dat je men dergelijke urls gewoon kan bookmarken, maar dan in Tweakers.net zelf waardoor je een notificatie krijgt alsware het een RSS feed?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
+1

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Ik zeg doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cat_byte
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ik weet dat het een oudje is, maar ik zou het zo'n uitkomst vinden als ik notificaties krijg op basis van filters/zoekwoorden. Het gaat dus niet om een specifiek product, maar als ik bijv. een telefoon zoek met Android, min. x gb geheugen, dual/sim, IP68 (ik noem maar wat) voor <150 € dan zou het super fijn zijn om notificaties te ontvangen. V&A 'onthoudt' mijn laatste filters al, dus ik hoop dat de stap naar notificaties niet al te ingewikkeld is. Juist omdat het om V&A gaat, met veel producten die intussen niet meer te koop zijn, is het zinvol om zo'n functie op te nemen.

Zoals gezegd: voor mij hoeft het zeker niet gekoppeld aan producten uit PW. het gaat erom dat je veel minder tijd kwijt bent aan steeds zoeken naar iets dat aan mijn criteria voldoet (wat ik dan dus ook niet meer doe, want: teveel moeite).
Pagina: 1