Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

8 en 4 pin cpu kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 408 views

• adem29
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 25-03 10:37
Beste tweakers

Ik heb een voeding van be quiet power line 1000w gekocht (tweede hands) maar nou zie ik dat er geen 8 en 4pin cpu kabel bij zit, wat moet ik doen, is dit nodig of kan ik er zonder het aan te sluiten gebruik van mijn pc maken?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:42
Die 4 pins ga je waarschijnlijk wel nodig hebben, maar mijn glazen bol weet dit nog niet zeker.

Begin eens met het geven van wat meer info, in wat voor systeem ga je deze voeding zetten ? Type nummer van je moederbord, typenummer van de voeding etc

Cloud ☁️

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Zonder de CPU power kabel werkt de pc niet. Als je hem tweedehands gekocht hebt zou ik gaan navragen bij de verkoper waar deze kabels zijn, wellicht is hij/zij ze vergeten.

Mocht dat niets opleveren dan zou ik een email sturen naar be quiet! om te vragen of zij zo'n kabel los kunnen leveren. Een andere optie zou kunnen zijn in het V&A gedeelte vragen of toevallig iemand zo'n kabel heeft liggen.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-11 11:13

Twarp

just grin...

Je kan het gewoon aansluiten, trial en error, werkt het dan is het oké, anders niet.

Meh ...

• adem29
Ik ga morgen de persoon bellen waar ik het heb gekocht en morgen ga ik nog ook testen of die zonder de 4pin cpu werkt dus dan zie ik het wel van zelf

bedankt allemaal.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:40
Bespaar je de moeite, zoals Moi_in_actie al zegt: dat gaat 'm niet worden.

• adem29
En als de 24 pin erin zou zitten zou die het nog steeds niet doen?

• adem29
En een andere vraag als ik 1tje haal een 4pin via ebay kan dat ook gewoon werken of moet het echt van de merk zelf zijn?

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Met alleen de 24 pins werkt het niet en een random kabel van Ebay halen zou ik zelf niet doen. Daarbij gebruikt bijna elke fabrikant weer net andere connectors aan de kant van de voeding en soms zijn de draden (+, -) anders georganiseerd aan de kant van de voeding. Grote kans dat zo'n random kabel niet past, of dat je daarmee kortsluiting maakt en onderdelen beschadigd.

[ Voor 16% gewijzigd door Moi_in_actie op 03-02-2015 00:39 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Jammer dat je echter al in eerste instantie het advies uit je vorige topics hebt genegeerd :X.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

(jarig!)
Jah ach, 1000W klinkt zo leuk he :o

Vooral als ze 2de hands zijn, die vast flink gekachelt hebben in een GPU farmpje :X .

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

ALS je moederbord een 4- of 8pins CPU connector heeft (meestal maar één van beiden), dan heb je die inderdaad nodig, ja! In het geval van een MODULAIRE voeding, moet je echter NIET zomaar overal kabels vandaan halen als je niet weet hoe de pinout is, en hoe dik ze moeten zijn: er kan behoorlijk wat vermogen over zo'n kabeltje heen gaan, het laatste wat je wilt is een fikkend dun kabeltje waardoor je op zoek mag gaan naar een nieuwe woning.

En tevens: haal 8-pin CPU en 8-pin PCI-E alstjeblieft >NOOIT< door elkaar.

• adem29
ik wou wel een goeie voeding halen maar toen ik op marktplaats 1000w zag ja ik dacht die kan ik niet missen, een goede 450w voeding heb ik ook twijfels is dat niet te weinig daarom zou ik een goeie voeding hebben waar ik zeker weet dat die het doet en dat dacht ik bij de 1000w van be quiet

• adem29
Welke voeding moet ik dan halen want mij recom van 600w geef als het goed is ongeveer 460w dus dan wil ik een voeding die meer is dan 460w. maar de vraag is welke moet ik dan halen. hebben jullie ideeën (tuurlijk wel) die jullie hier kunnen delen zodat ik weet welke ik moet kopen.
alvast bedankt

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Er is je al een hoop verteld, en je hebt nu toch een voeding? Waarom blijf je maar met geld smijten zonder iets te lezen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:21

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit straatje hebben we al eens bewandeld. Lees nog eens je oude topics door, daar is genoeg te vinden. Men neemt geen loopje met je, het advies wat daar gegeven wordt is goed.

[ Voor 26% gewijzigd door br00ky op 03-02-2015 11:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.