Hallo,
Ik heb net een prachtige game-pc samengesteld en geïnstalleerd. Helaas herkend het moederbord de oude HDD niet. In de BIOS niet en via computerbeheer kan ik hem ook niet toevoegen.
Op de HDD staan al mijn films, foto's en andere documenten op.
Zeer wenselijk dat deze het wel gaat doen.
Achtergrondinformatie
Moederbord Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 Handleiding
Win 8.1 draait op een SSD
HDD is een Samsung Spintpoint HD103SJ 1TB HDD
In de BIOS heb ik de optie om bij de SATA-controllers te wijzigen naar IDE.
Wanneer ik dit doe start de computer niet op en doen de SSD's het ook niet. De HDD wordt alsnog niet herkend. Nu staat mijn SATA-controller weer op AHCI zodat ik normaal in Windows kan werken en het probleem van hieruit probeer op te lossen.
Met de HDD zelf is niks aan de hand. Als ik hem aansluit op mijn oude pc doet deze het prima.
Graag jullie ideeën om deze ergernis op te lossen.
Alvast bedankt.
Ik heb net een prachtige game-pc samengesteld en geïnstalleerd. Helaas herkend het moederbord de oude HDD niet. In de BIOS niet en via computerbeheer kan ik hem ook niet toevoegen.
Op de HDD staan al mijn films, foto's en andere documenten op.
Zeer wenselijk dat deze het wel gaat doen.
Achtergrondinformatie
Moederbord Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5 Handleiding
Win 8.1 draait op een SSD
HDD is een Samsung Spintpoint HD103SJ 1TB HDD
In de BIOS heb ik de optie om bij de SATA-controllers te wijzigen naar IDE.
Wanneer ik dit doe start de computer niet op en doen de SSD's het ook niet. De HDD wordt alsnog niet herkend. Nu staat mijn SATA-controller weer op AHCI zodat ik normaal in Windows kan werken en het probleem van hieruit probeer op te lossen.
Met de HDD zelf is niks aan de hand. Als ik hem aansluit op mijn oude pc doet deze het prima.
Graag jullie ideeën om deze ergernis op te lossen.
Alvast bedankt.
[ Voor 5% gewijzigd door SanderVinke op 03-02-2015 14:49 ]