Hardcase Om Mbp retina 13

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:10
Wie van jullie gebruikt een hardcase voor zijn/haar MBP retina 13 inch, zo ja, hoe bevalt dit?
Wordt de laptop er niet heel veel zwaarder van? Ik zit er over te denken om er eentje te gaan aanschaffen. De alu body lijkt zo krasgevoelig. Is dit in de praktijk ook zo?

Graag jullie ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Advies: NIET doen! Ik heb er een om me vorige gehad en er gaat snel vuil tussen zitten wat zorgt voor krassen en deukjes.

Ik heb nu een half jaar de retina versie en ik heb 1 klein krasje op de top en verder nog zo goed als nieuw. De vorige zat helemaal onder de krasjes en deukjes, vooral aan de zijkant en onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 20:45

Sneek

Tweaker

Ik heb al een jaar een hardcase om mijn macbook air en sinds een paar maanden ook om mijn macbook pro (15 inch).

Tuurlijk, hij raakt er iets zwaarder van maar naar mijn mening zorgt het voor dat beetje extra bescherming. Ik snap ook niet de slechte ervaringen van bovenstaande Tweaker.

Helaas wel een keer een defect gehad op de tweede hoes, RMA bij apple nieuwe gekregen. Geen last van vuil tussen de mac en de hoes alhoewel ik wel eens per maand even met een doekje schoon maak voor de zekerheid. Hier de links naar de shells die ik gebruik:

Speck 13-inch SmartShell Satin-hoes voor MacBook Air
Speck 15" SmartShell Satin-hoes voor MacBook Pro met Retina-display

http://store.apple.com/nl...Shell-Satin-hoes?hist=545

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Hmm. Nu raak ik een beetje in dubio :P Meer krassen door een sleave? Daar heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek

Sneek

Tweaker

Wouter lucassen schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:24:
Hmm. Nu raak ik een beetje in dubio :P Meer krassen door een sleave? Daar heb ik werkelijk waar nog nooit van gehoord..
Typisch, door deze thread bedacht ik me dat ik mijn mac weer eens schoon moest maken en zojuist breekt (terwijl ik heel zorgvuldig de hoes los haal) weer hetzelfde hoekje af.

Verdommen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Sneek schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:25:
[...]

Typisch, door deze thread bedacht ik me dat ik mijn mac weer eens schoon moest maken en zojuist breekt (terwijl ik heel zorgvuldig de hoes los haal) weer hetzelfde hoekje af.

Verdommen |:(
Nou voel ik me ook nog schuldig ook :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek

Sneek

Tweaker

Wouter lucassen schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:31:
[...]

Nou voel ik me ook nog schuldig ook :P!
Ik hoop dat ik niet teveel verwarring heb gebracht en dat je nog steeds over kan gaan tot een aankoop :) Ik ga maar weer een belafspraak inplannen met apple :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 22:06
Wouter lucassen schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:24:
Krassen kunnen voorkomen bij het gebruik van een hardshell. Bij een sleeve niet zo snel. Belangrijker is dat met een hardshell de computer erg warm kan worden, warmer dan normaal. Op dat moment schakelt de computer terug in prestaties. Ik zou zelf afraden om een hardshell te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneek

Sneek

Tweaker

Sneek schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:36:
[...]

Ik hoop dat ik niet teveel verwarring heb gebracht en dat je nog steeds over kan gaan tot een aankoop :) Ik ga maar weer een belafspraak inplannen met apple :-(
Ik wil niet de thread kapen maar ik geef het even aan, zojuist Apple gebeld en ik krijg een nieuw exemplaar (alweer) opgestuurd. Omdat ik aangaf dat steeds de 7 euro verzending in de kosten begint te lopen hebben ze ook maar het hele aankoop bedrag (50euro) teruggestort, vreemd verhaal maar ik klaag niet. Straks even de kapotte hoes terugsturen en eind deze week ontvang ik gratis een nieuw exemplaar + 50 (-2x 7euro verzending) euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Hoe ervaar jij het commentaar van hier boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
sweebee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:04:
Advies: NIET doen! Ik heb er een om me vorige gehad en er gaat snel vuil tussen zitten wat zorgt voor krassen en deukjes.

Ik heb nu een half jaar de retina versie en ik heb 1 klein krasje op de top en verder nog zo goed als nieuw. De vorige zat helemaal onder de krasjes en deukjes, vooral aan de zijkant en onderkant.
Helemaal mee eens, exact hetzelfde principe als hardcases om telefoons. Er gaan stof en andere harde deeltjes tussen zitten als je het niet regelmatig schoonmaakt met als gevolg dat er in de hardcase een soort schuurpapier ontstaat.

Jouw ervaring is dus helemaal niet zo gek.

Liever gewoon een zachte sleeve voor tijdens het vervoer en voorzichtig zijn als je hem er uit haalt. ;) De alu body is niet eens heel erg krasgevoelig, als je er niet lomp mee doet (dingen op leggen, laptop niet op z'n pootjes op de tafel leggen etc.) En zorg dat de tafel schoon is voor je hem neerzet. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Frietsaus op 03-02-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
heb een hardcase op mn mobiel en die blijft na 2 jaar altijd mooi :P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Ik zou het zelf niet doen.

Ten eerste heeft je mac het niet nodig. Gebruik gewoon een zachte laptoptas, en doe de laptop in zn eigen compartiment (zonder andere spullen erbij). Ten tweede krijg je volgens mij juist meer krassen door een hardcase, omdat er zand en shit tussen kan gaan zitten waarna de case die juist in je behuizing drukt. Heb dit al vaak zat gezien bij mobieltjes. Verder kan je mac zn warmte minder goed kwijt; volgens mij dient de alu behuizing deels ook als warmteafvoer.

En verder: je wilt het design van je Macbook toch niet vernaggelen door een hardcase?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:32
Het is een gebruiksvoorwerp, als je je macbook krasvrij wilt houden moet je deze thuis op het bureau zetten en met een kensington lock vastzetten totdat je weer een nieuwe haalt.

Voor de echte schadegevallen beschermt een hardcase toch niet, en voor de kleinere dingen is het weerschijnlijk de moeite niet waard.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
ik ben gewoon altijd erg zuinig op mijn spullen en ben allergisch voor krassen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 22:59
Wouter lucassen schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 12:41:
ik ben gewoon altijd erg zuinig op mijn spullen en ben allergisch voor krassen:P
Ik heb mijn MacBook Air al 3 jaar enkel in een sleeve zitten en ook geen krassen. Als je er zuinig op bent zou dat wel moeten lukken.
Pagina: 1