Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop webdesign/ontwikkelaar

Pagina: 1
Acties:

• Going4Quests
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-07-2023
Volgend jaar zou ik webdesign volgen op de hogeschool en het jaar erna mogelijk ook webontwikkelaar. Ik was altijd al een fan van de Surface (Pro) lijn, maar ik denk dat deze helaas niet voldoet aan de vereisten.

In de folder van de school staat dat ik minstens een laptop nodig heb van 15 inch met een HD scherm en 8GB RAM. Ook één met een 64-bit processor inclusief "Virtual Technology" (geen idee wat dat is, dus ik weet niet welke laptops het ondersteunen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Windows 8 (gratis update naar 10 komt toch..). Microsoft Office, Dreamweaver, Photoshop en Illustrator zouden er sowieso op moeten kunnen draaien.

De reden dat ik interesse had in de Surface Pro lijn was omdat het een convertible was: eerst werken in verschillende software en hem daarna in een tablet veranderen en er rustig mee in de zetel zitten en/of onderweg games te spelen. (de zwaarste niet nodig, daarvoor heb ik mijn main pc met de GTX 970)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik denk rond de 1000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Sowieso heen en weer van school. Ik heb hiervoor de Thule tas die ik gratis kreeg met mijn abonnement op Computer!Totaal.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Sowieso Windows en zeker geen Apple product. :P

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Lenovo Yoga...

• Going4Quests
Is ook maar 13 inch en een pak boven de 1000 euro. :(

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-11 22:55
Wat heb je verder al gevonden qua laptop?

De Virtual Technology wordt standaard ondersteund in de meeste processors van de laatste jaren. Met name Intel doet hier goede zaken mee.

[ Voor 5% gewijzigd door CuBras op 02-02-2015 21:20 ]

• Going4Quests
Oh juist, dit is het lijstje dat ik atm al gevonden heb:

http://shop.lenovo.com/be/nl/laptops/lenovo/z-series/z50/
pricewatch: MSI S100-012NL Zwart (10 inch :( )
En de mainstream Tweakers best buy, maar die is ook al 1000 euro in MediaMarkt.

• CuBras
Wat denk je anders van:

pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd

en

pricewatch: Asus R556LD-DM400H

De HP is een mooie keuze door zijn SSHD en matte scherm.

• Going4Quests
Zijn die dual-cores van 1,7 GhZ wel genoeg? Mijn computer van 10 jaar geleden ofzo had een dual-core 1,80 GhZ. :s

• CuBras
Een dual core van nu is niet te vergelijken met eentje van 10 jaar terug. Die van nu zal rondjes rennen om die oudjes ;)

Ze zijn in de loop der jaren sneller en zuiniger geworden. Vooral de Haswell presteert erg goed.
Ik kan alleen zo snel geen quadcore cpu vinden in de pricewatch, maar misschien dat ik er overheen kijk

• Going4Quests
Ah dus het gaat niet gewoon om het cijfer "1,8" GhZ maar ook om de serie enzo?

• enjee
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-07 16:55
Going4Quests schreef op maandag 02 februari 2015 @ 22:41:
Ah dus het gaat niet gewoon om het cijfer "1,8" GhZ maar ook om de serie enzo?
Als je graag CPU's wil vergelijken dan zou je de passmark score kunnen vergelijken (google). Dit geeft een globaal beeld van de snelheid. Houdt er wel rekening mee dat deze score natuurlijk voor verschillende doeleinden afwijkend kan zijn. (bijvoorbeeld is het altijd lastig een CPU met hyper threading te vergelijken met een cpu die uitblinkt in single threaded performance)

http://www.passmark.com/baselines/index.php

[ Voor 4% gewijzigd door enjee op 02-02-2015 23:22 ]

Pagina: 1