Bluetooth 'verzenden' vanaf receiver naar bluetooth apparaat

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een receiver zonder bluetooth waarop ik mijn tv, pc etc. heb aangesloten. Hierop heb ik ook een logitech bluetooth audio adapter om muziek vanaf mijn tablet naar de receiver te streamen.

Nu ben ik op zoek naar een bluetooth-kastje dat precies omgekeerd werkt als deze logitech. Nl. om de muziek vanaf mijn receiver te streamen naar een bluetooth-hoofdtelefoon of bluetooth-speaker in een andere kamer. Ik stel mij zo voor dat je dat kastje aansluit op de koptelefoon-aansluiting van de receiver.

Volgens mij heet zoiets een bluetooth transceiver, maar die vind ik alleen op vage Chinese sites. Kan iemand mij een tip geven welk apparaat ik precies moet hebben (of evt. bij welke winkel), zodat ik wat gerichter kan zoeken.

Ik heb overigens een Onkyo 507 receiver, mocht dat relevant zijn.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:02

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wise enough to play the fool

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:37

OB1

Tip, de versie met vergulde plug (black + golden) is 5 dollar goedkoper :)

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• christiaans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-11 19:22
Een BT speaker in een andere kamer kan je rustig vergeten. BT werkt in dezelfde ruimte, zodra er obstakels aan te pas komen is er een grote kans op storing.

• Palomar
  • Niet online
Klopt, zulke apparaatjes vond ik ook wel via dealextreme e.d., maar dan moet je er weer 6 weken op wachten ;) Vreemd dat zoiets niet gewoon in Nederlandse winkels te koop is...
christiaans schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:44:
Een BT speaker in een andere kamer kan je rustig vergeten. BT werkt in dezelfde ruimte, zodra er obstakels aan te pas komen is er een grote kans op storing.
Ik heb nu een draadloze koptelefoon met digitale transmissie en dat gaat eigenlijk door mijn hele appartement goed. Ook even getest door met mijn tablet vanaf de verste kamer muziek te streamen via bluetooth naar mn stereo en dat gaat ook goed. Pas in het verste hoekje gaat het haperen (10m hemelsbreed oid met dunne binnenmuurtjes). Daaruit concludeer ik dat een bluetooth speaker ook een eind zou moeten komen ;)

Maargoed, aangezien die adaptertjes die ik zoek niet echt gemeengoed zijn en ik aangewezen ben op dealextreme meuk weet ik nog niet of ik verder iets met dit plan mee ga doen.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Ik zoek eigenlijk ongeveer hetzelfde. Ik heb een Yamaha RX-S600 en die heeft geen Bluetooth, enkel een dongle maar die dient om muziek naar de receiver te sturen ipv omgekeerd.

Omdat wij een open keuken hebben, zou ik graag soms eens met een hoofdtelefoon naar de tv kijken, of wanneer mijn zoon is gaan slapen, wil ik ook wel eens een hoofdtelefoon opzetten om het geluid niet te luid te moeten zetten. Je hebt wel hoofdtelefoons die met een zendertje en radiofrequenties werken, maar vraag mij af of er geen betere oplossing voor is, zoals met Bluetooth of zo.

• Palomar
  • Niet online
Ik heb bij gebrek aan alternatieven toch maar dit apparaatje besteld. Laat wel ff weten of het wat is ;)

• Palomar
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:40:
[...]

Ik heb bij gebrek aan alternatieven toch maar dit apparaatje besteld. Laat wel ff weten of het wat is ;)
Bestelling inmiddels ontvangen (vind het vrij snel voor dealextreme-begrippen ;)) echter volgens mij de verkeerde ontvangen. Ik koos voor de goedkopere variant met gouden plug, echter is het verschil behalve die gouden plug ook dat het alleen maar een receiver is en geen transmitter. Heb nu de transmitter opnieuw besteld (hopelijk nu wel de goede :')).

• headphoneguy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-12 20:54
Ik ben ook op zoek naar zo'n soort dongle.
Googlen helpt me niet echt verder en ik vind eigenlijk alleen maar Bluetooth receivers in Nederland.
Gebruik je deze dongle nog en hoe is het gesteld met de latency?

Ik wil mezelf liever de moeite besparen om 5x verschillende transmitters te kopen omdat de latency crap is.
Ook is dat qua levertijd drama.

Alvast bedankt!

Edit: mijn excuses als deze thread revive als ongepast wordt gezien, ik kon gewoon nergens de info vinden die ik nodig had.

[ Voor 14% gewijzigd door headphoneguy op 08-12-2015 12:18 ]

• Palomar
  • Niet online
headphoneguy schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:10:
Ik ben ook op zoek naar zo'n soort dongle.
Googlen helpt me niet echt verder en ik vind eigenlijk alleen maar Bluetooth receivers in Nederland.
Gebruik je deze dongle nog en hoe is het gesteld met de latency?

Ik wil mezelf liever de moeite besparen om 5x verschillende transmitters te kopen omdat de latency crap is.
Ook is dat qua levertijd drama.

Alvast bedankt!

Edit: mijn excuses als deze thread revive als ongepast wordt gezien, ik kon gewoon nergens de info vinden die ik nodig had.
Ik had uiteindelijk wel de goede dongle ontvangen, maar ik had niet echt goed over dit idee nagedacht. Je moet bij het koppelen tussen 2 bluetooth-apparaten immers altijd op 1 van de 2 selecteren met welk apparaat je wilt connecten. Aangezien het hier om 2 'domme' apparaten gaat zonder schermpje of toetsen is er niet echt een manier om de 2 met elkaar te laten connecten.

Bovendien ben ik in de tussentijd verhuisd en gebruik ik de betreffende receiver ook niet meer.

Ik zou het gewoon bij een goede draadloze koptelefoon met eigen transmitter houden.
Pagina: 1