Gainward of Leadtek?

Pagina: 1
Acties:

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Heja,

Ik zag ik de pricewatch net 2 hele leuke kaartjes staan.

Leadtek GeForce2 Pro 64MB TV-Out (Retail)
Gainward CardExpert GeForce2 64MB (400)

Tussen deze twee kaarten zit 100,- verschil, dus ik zit nogal te twijfelen... Welke is beter? Zijn ze ook zichtbaar verschillend in snelheid van elkaar? Die extra features als 2e monitor enzo kan me gestolen worden, dus daar doe ik 't niet voor ;)

Ik hoop dat iemand me wat meer kan vertellen hierover.

bvd.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:04
De Gainward is veel sneller.

De Leadtek is een soort OEM versie, met niet zo snel geheugen, loopt op 366Mhz.. terwijl een echte Pro op 400Mhz loopt standaard.

die Leadtek kun je dus ongeveer tot 400Mhz overklokken.
De Gainward daarintegen loopt standaard op 400Mhz en Gainward is een echt overklokkers merk, en dit kaartje loopt volgens Gainward gegarandeerd op 450Mhz, nou, daar kom je ook nog wel een beetje overheen, zet je 'm op 460 (of hoger >:)) en je hebt een GF2 Ultra! :)

Hij kost 100 piek meer, maar is ook wel een stukje sneller, ik weet niet wat je nodig hebt en wat de rest van je systeem is maar als je 't geld er voor over hebt dan is de Gainward het zeker waard :)

• Remenic
Ow aan de rest van 't systeem mankeert niet veel.... 1333MHz, 256MB DDR-SDRAM enzow... d'r zit nu een TNT2 Vanta in (ja niet van mij!!!!!!!! heb ik geleend, omdat space promotion zo prettig was me GF2 te vergeten), en Q3 op 640x480x16bit sucks een heel klein beetje erg ;)

Kheb wat benchmarks gezien van die gainward gevalles, en de getalletjes lagen lekker hoog. Denk dus dat ik 'm wel doe voor die 100,- extra, helemaal als ie gelijk aan een GF2 ultra kan presteren als ik 'm OC.

• Xtuv
Als je zo'n systeem hebt zeker doen! :)
Ik ga 'm waarschijnlijk ook kopen :)
Heb je toevallig wat links naar die reviews voor me?

tnx.

• Remenic
Op donderdag 14 juni 2001 19:22 schreef Xtuv het volgende:
Heb je toevallig wat links naar die reviews voor me?
Ofcourse =)
http://www.8dimensional.com/nVGF2GTS.html
hier vind je reviews van allerlij kaartjes (GF2). Ik had de review van ome tom bekeken.

Have phun!

• Xtuv
tnx :)
Pagina: 1