Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik ben de vraag al wel enkele malen tegen gekomen op het forum, maar helaas geen antwoord kunnen vinden!

Ik heb 1 UTP kabel van Router (Fritzbox 7360) naar de woonkamer. Zou hier nu graag TV en via een switch diverse andere apparaten op aan kunnen sluiten.
Maar de TV gaat via een apart kanaal (4). Daar gaat enkel TV over en dus geen data.... Is het nu echt niet mogelijk om data (internet) en tv over die ene kabel te laten lopen?? (en dan bij voorkeur zonder kapitalen uit te moeten geven aan extra apparatuur...).

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:25

lier

MikroTik nerd

VLAN supported switches zijn niet zo heel duur. Op GoT kan je meer dan genoeg hierover vinden!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Daar had ik al wel iets over gevonden ja. Maar ik kan in de Fritzbox niks vinden dat lijkt op iets dergelijks.... En bij het zoeken heb ik steevast het gevoel dat mijn netwerk kennis ernstig tekort schiet... (die is zeg maar rond de 0.... :/ )

En ik zie dat de meest gebruikte switches hiervoor 70 euro stuk zijn... Ik wil hier niet 140 euro aan uit gaan geven ... Zeker niet wanneer de kans bestaat dat ik er uiteindelijk niet uit ga komen en de apparatuur dus voor jan joker heb!
Dan maar gewoon de WiFi voor de data (en voor lief nemen dat snelheid en betrouwbaarheid flink minder zijn....) - of een pogig doen twee UTP kabels door 1 leiding te trekken. Maar of dat lukt is twijfelachtig....

[ Voor 86% gewijzigd door kazz1980 op 02-02-2015 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

pricewatch: TP-Link TL-SG105E
Met een beetje zoeken heb je er twee in huis voor 50 euro.

Pas op, dit is een "semi-managed" switch. Je hebt een of ander Windows-programma nodig om je switch te configureren.

Overigens zit er ook vlan-support in je Fritzbox, in theorie heb je dus maar 1 extra switch nodig, maar ik weet niet of je dat als gebruiker ook zo kan instellen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom geen "Ethernet saver"? Deze split fysiek je huidige kabel in twee kabels. eentje voor TV, en eentje voor data. Werkt goed.

Je bent weliswaar beperkt tot 100 Mbps, maar omdat VDSL niet hoger gaat dan 50 Mbps, is dat geen probleem.

Bv:

http://www.ebay.nl/itm/RJ...pters&hash=item5667815d4a

Let op: Je hebt dus TWEE van deze apparaten nodig. Aan beide kanten van de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Twee netwerkkabels door een pijp moet wel lukken hoor vooral als je flexibele cat 5 gebruikt wat altijd helpt als je veel bochten hebt vooral ook de kabels smeren met vet.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazerfreak
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-02-2024
en anders aders splitsen en 2x 4-aderig rj45 100mbit knijpen :P kosten: 4x rj 45 connectoren

Battle.net :: FazerFreak#2695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Top mensen!! Hier kan ik concreet iets mee. Ga eens puzzelen wat het handigst is.
Eerst gewoon proberen om twee kabels te trekken. En mocht dat niet lukken dan klinkt een splitter aan beide kanten als een interessante optie. De limiet van 100Mbps is niet direct een probleem...

Thx.

[ Voor 53% gewijzigd door kazz1980 op 03-02-2015 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Euh, XS4All doet tegenwoordig ook routed TV zonder de noodzaak voor VLAN-switch-meuk of twee kabels.

Zal ff 't nieuwsgroep-linkje zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
@Osiris, klinkt interessant. Had er wel een keer iets over gezien ergens - maar dat moest je wel zelf uitzoeken en met garantie tot de deur... Er stond letterlijk "if you break it you get to keep the pieces..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Klopt, maar dan zet je 't toch gewoon weer terug? :P

Linkje: https://groups.google.com...s4all.general/w8zN_axahWI Wordt allemaal duidelijk uitgelegd, ff alle posts (m.n. de XS4ALL-medewerkers natuurlijk, Timo, Jerry, Mike, Sylvester e.d.) goed lezen.

Kwestie van ander profiel aanzetten en de software van je STB updaten. En dat profiel kan natuurlijk wel weer terug op "XS4ALL TV". :)

Experimenteel of niet, lijkt me een handige feature.

[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 03-02-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Wel handig, maar heb al even in de Fritzbox rond geneusd en kon het nergens vinden!

Ik hou het in gedachten - maar ga eerst dubbele kabel gewoon proberen. Als dat lukt is dat uiteindelijk de fraaiste oplossing. Volle snelheid, data en TV netjes gescheiden en ondersteund door Xs4all. Ook daarbij geldt: lukt het niet: beginnen we gewoon opnieuw ;)

Maar hoe dan ook zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om data en tv in de woonkamer te krijgen. Daar ging het me vooral om! Dus ik ben er blij mee.

[ Voor 17% gewijzigd door kazz1980 op 03-02-2015 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
kazz1980 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:11:
Wel handig, maar heb al even in de Fritzbox rond geneusd en kon het nergens vinden!

Ik hou het in gedachten - maar ga eerst dubbele kabel gewoon proberen. Als dat lukt is dat uiteindelijk de fraaiste oplossing. Volle snelheid, data en TV netjes gescheiden en ondersteund door Xs4all. Ook daarbij geldt: lukt het niet: beginnen we gewoon opnieuw ;)

Maar hoe dan ook zijn er meer dan genoeg mogelijkheden om data en tv in de woonkamer te krijgen. Daar ging het me vooral om! Dus ik ben er blij mee.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OEECObolX2IDrCD4mQU4yvCZ/full.png

;)
Pagina: 1