Toon posts:

kan dit met een schakelbare USB hub?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 apparaten die gebruik moeten maken van 1 externe HDD. een smart-tv en 2 spelcomputers.
nu raadde iemand mij aan om een schakelbare usb hub te halen met meerdere poorten. op de "hoofdpoort" de Harde schijf aansluiten en op de schakelbare delen, de tv en de 2 spelcomputers.

gaat zoiets werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:15

Rmg

Ik heb persoonlijk nog nooit gehoord van een schakelbare USB hub gehoord.

In theorie, mits je de 4 lijnen allemaal schakelt, moet je wel je input kunnen switchen met iets van een switch of relais.

Tegelijkertijd gaat sowieso nooit lukken.

edit* Ah die kastjes bestaan gewoon, tjah je gaat van omswitchen naar op een knop drukken, het scheelt allicht iets

[ Voor 21% gewijzigd door Rmg op 02-02-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 18:55

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Moeten ze er tegelijkertijd gebruik van maken?

RMG was me net voor :)

maar zoals hij zegt, tegelijkertijd gaat niet werken

[ Voor 47% gewijzigd door KofjeKoppie op 02-02-2015 16:59 ]

Verstuurd vanaf mijn magnetron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:00
Ja, dit kan met een USB Switch, maar alleen als ze er 1 voor 1 gebruik van maken. Tegelijk gaat niet.

Voorbeeld van een apparaat wat dit kan doen:
http://www.allekabels.nl/...-schakelaar-4-poorts.html

[ Voor 39% gewijzigd door NL-RaVeR op 02-02-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 17:05
Is het niet een optie om een paar tientjes bij te leggen en een NAS behuizing te kopen?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is inderdaad de bedoeling dat ze apart gebruikt worden. op de HDD staan games voor de wii en wil die van de xbox 360 er ook opzetten. verder staan er tekenfilms op van de kids dus hij hangt regelmatig aan de smarttv. (ik wissel nu steeds de usb van wii naar de tv en daar komt dan nu nog de xbox bij).

ding is nog niet zo oud dus ik vind het zonde om wat nieuws te gaan kopen of zo'n NAS behuizing. als dit zou werken en ik alleen een knopje om hoeft te zitten dan vind ik dat prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillded
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01-10 08:32
Ik weet niet wat voorn router je hebt liggen, maar de meeste router ondersteunen tegenwoordig ook een optie om je hardeschijf in het netwerk te delen. Misschien dat dit een optie is ? Maakt de lees/schrijf snelheid waarschijnlijk wel wat slomer maar lijkt me makkelijker als elke keer usb switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:55
Hebben xboxen geen speciale eisen aan externe hdd's?
Kan het mij maar zo voorstellen dat de xbox de hele disk claimt en hem wist voor eigen gebruik.

Wat ik wel kan vinden is dat hij minstens 256 GB en USB 3.0 moet hebben om er games op te zetten.
Dat is voor de one...

[ Voor 5% gewijzigd door jeroen3 op 02-02-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Of je koopt er nog twee usb schijven bij, dan krijg je ook nog extra opslagruimte voor je geld, hoef je niet handmatig te schakelen en kun je alle 3 de apparaten tegelijkertijd gebruiken. Maar misschien is dat niet nodig in jouw situatie, zo'n USB switch is wel goedkoper.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Pagina: 1