Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies omtrent een laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van mijn vorige topic ben ik zelf op pad gegaan naar de ultieme laptop.

Na enig onderzoek te hebben gedaan kwam ik uit op deze laptop:

ACER ASPIRE VN7-591G-7939

Het enige waar ik advies over wil hebben is of de specs waardig zijn om een bedrag van 1600 euro neer te tellen, zodat het geen miskoop is.

Processor Intel Core i7
Kloksnelheid 2600 MHz
Turbo Frequency 3600 MHz
RAM-geheugen 16 GB
Opslagcapaciteit 2256 GB
Videokaart NVIDIA GeForce GTX 860M
Videogeheugen 4000 MB

Dank u allen!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat ligt er geheel aan wat je er mee wilt doen. Als je vooral gaat internetten en wat Word-bestandjes gaat bewerken, dan is dit totale overkill. Als je een fervent gamer bent, wil je misschien wel liever een Geforce GTX 970m of 980m. Verder heb je wel een hartstikke mooi scherm, maar schijnt de 860m eigenlijk niet krachtig genoeg te zijn om bijv. in 4k te gaan gamen. (Zie bijv. de review van de Toshiba met 4k scherm die een tijdje geleden door Tweakers is gedaan.) Laptops met deze specificaties kosten al gauw rond de € 1600. Tijdens de BTW-dagen van Media Markt kon je deze laptop en zijn "broertje" (73pt-versie) kopen voor iets meer dan € 1300. Het is dus geheel aan jou of dit de ultieme laptop is.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Persoonlijk zou ik uit de buurt blijven van apparatuur van het merk acer.

Misschien zijn ze de laatste jaren iets beter geworden maar over het algemeen hebben acers vaak last van storingen in de loop der jaren (brakke chips , slechte lanes etc) . In het verleden zijn er al veel series geweest waar gewoon een hele hoop defecten inzaten.

De specs zijn op zich goed maar ik zou kijken of ik een ander merk kan vinden wat qualitatief beter is (toshiba,lenovo,asus,msi,dell)

Maar dat ben ik persoonlijk. Ik zou in ieder geval even kijken hoe goed deze acer laptop in de boeken staat.

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:51:
Dat ligt er geheel aan wat je er mee wilt doen. Als je vooral gaat internetten en wat Word-bestandjes gaat bewerken, dan is dit totale overkill. Als je een fervent gamer bent, wil je misschien wel liever een Geforce GTX 970m of 980m. Verder heb je wel een hartstikke mooi scherm, maar schijnt de 860m eigenlijk niet krachtig genoeg te zijn om bijv. in 4k te gaan gamen. (Zie bijv. de review van de Toshiba met 4k scherm die een tijdje geleden door Tweakers is gedaan.) Laptops met deze specificaties kosten al gauw rond de € 1600. Tijdens de BTW-dagen van Media Markt kon je deze laptop en zijn "broertje" (73pt-versie) kopen voor iets meer dan € 1300. Het is dus geheel aan jou of dit de ultieme laptop is.
Dank je wel voor je reactie. Ik kan de laptop gebruiken om games zoals CS en DayZ te spelen. Het vervelende is dat als ik een stap hoger ga in het prijssegment dat ik dan kom in merken zoals MSI ASUS die voornamelijk voor gaming wordt gebruikt. Daarnaast zijn gaming laptops zeer zwaar vergeleken met deze Acer.
Inzake de 860m heb je gelijk maar ik kan geen vergelijkbare model vinden die een beter videokaart heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Aionicus schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:55:
Persoonlijk zou ik uit de buurt blijven van apparatuur van het merk acer.

Misschien zijn ze de laatste jaren iets beter geworden maar over het algemeen hebben acers vaak last van storingen in de loop der jaren (brakke chips , slechte lanes etc) . In het verleden zijn er al veel series geweest waar gewoon een hele hoop defecten inzaten.

De specs zijn op zich goed maar ik zou kijken of ik een ander merk kan vinden wat qualitatief beter is (toshiba,lenovo,asus,msi,dell)

Maar dat ben ik persoonlijk. Ik zou in ieder geval even kijken hoe goed deze acer laptop in de boeken staat.
Dank je wel voor je reactie. Ik zal ook kijken naar andere modellen.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De 73pt die ik noemde - ook uit de nieuwe Nitro-serie - is vrijwel hetzelfde, maar heeft een 17" scherm en Full HD resolutie. Dat maakt het voor de videokaart al wat gemakkelijker. Die zou mijn voorkeur hebben met de huidige generatie videokaarten. (In dit geval dus ook een 860m.)

Ik hoor zelf trouwens wisselende verhalen over Acer. Sommige mensen blijven er liever bij weg, andere zweren erbij. De Acer waar ik zelf mee gewerkt heb had nooit problemen. Een keer liep hij in de soep (software-matig) en was de backuppartitie niet in staat om hem te herstellen, maar dat was met de factory-dvd's prima op te lossen. Zelf ben ik niet bang om een nieuwe Acer aan te schaffen. De service van Acer Nederland was ook prima.

Het loont om reviews te lezen, omdat je dan meer over de laptop te weten komt natuurlijk. Ik kijk zelf vaak wat er op Tweakers over geschreven wordt (reviews van de redactie, reviews van gebruikers, forumberichten, enz) en wat er bijv. op Hardware.info wordt geschreven. Verder kan je natuurlijk ook de gangbare Engelstalige sites raadplegen en reviews op YouTube bekijken.

Een 4k-scherm is natuurlijk prachtig; dat zou ik ook wel willen. Maar als je bij deze specifieke Acer kijkt zou ik het vooral vanwege de videokaart nog even uitstellen. De 73pt biedt dan ook alles wat je wilt, maar dan past de videokaart beter bij de schermresolutie.

Als je geen dikke gamebakken van MSI of Asus wilt, kan je ook kijken bij Lenovo.

Verwijderd

Topicstarter
Jorgen schreef op maandag 02 februari 2015 @ 21:21:
De 73pt die ik noemde - ook uit de nieuwe Nitro-serie - is vrijwel hetzelfde, maar heeft een 17" scherm en Full HD resolutie. Dat maakt het voor de videokaart al wat gemakkelijker. Die zou mijn voorkeur hebben met de huidige generatie videokaarten. (In dit geval dus ook een 860m.)

Ik hoor zelf trouwens wisselende verhalen over Acer. Sommige mensen blijven er liever bij weg, andere zweren erbij. De Acer waar ik zelf mee gewerkt heb had nooit problemen. Een keer liep hij in de soep (software-matig) en was de backuppartitie niet in staat om hem te herstellen, maar dat was met de factory-dvd's prima op te lossen. Zelf ben ik niet bang om een nieuwe Acer aan te schaffen. De service van Acer Nederland was ook prima.

Het loont om reviews te lezen, omdat je dan meer over de laptop te weten komt natuurlijk. Ik kijk zelf vaak wat er op Tweakers over geschreven wordt (reviews van de redactie, reviews van gebruikers, forumberichten, enz) en wat er bijv. op Hardware.info wordt geschreven. Verder kan je natuurlijk ook de gangbare Engelstalige sites raadplegen en reviews op YouTube bekijken.

Een 4k-scherm is natuurlijk prachtig; dat zou ik ook wel willen. Maar als je bij deze specifieke Acer kijkt zou ik het vooral vanwege de videokaart nog even uitstellen. De 73pt biedt dan ook alles wat je wilt, maar dan past de videokaart beter bij de schermresolutie.

Als je geen dikke gamebakken van MSI of Asus wilt, kan je ook kijken bij Lenovo.
Ik zit te kijken naar alternatieven. Wat ik eigenlijk wil is dat de laptop geen gamelaptop uitstraling heeft en ook niet zwaar is om mee te nemen. Ik zat te kijken in de pricewatch maar ik kan geen alternatief vinden.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik er ook niet superveel verstand van heb, maar de informatie op Tweakers helpt mij meestal wel een goed eind op weg.

In de Pricewatch kom ik vooral "game-laptops" tegen van MSI en Asus met een 870m, 880m of zelfs 970m en 980m. De meeste zijn inderdaad bakbeesten van laptops. Medion en Toshiba (Qosmio) hebben er ook een aantal van. Kijk je ook iets verder, bijv. naar laptops met een 850m of 860m dan zie je dat Asus ook andere series heeft: N550JK, N551JK, N750JK en N751JK. Dit zijn allemaal rappe laptops zonder uitgesproken gaming-uiterlijk. De Acer Nitro's hebben dat ook. Medion heeft een Erazer slimline die er ook gewoon als een normale laptop uitziet. Lenovo's Y50-70 en Y70-70 zijn ook niet erg uitgesproken qua vormgeving. Neem je een Toshiba Satellite, dan ziet-ie er ook als een "gewone" laptop uit.

Ik zou als ik jou was gewoon eens op Notebookcheck kijken welke gpu's en cpu's er voor jou wensen nodig zijn en dan eens in de Pricewatch kijken wat er over blijft. Volgens mij moet er wel een normaal uitziende laptop tussen zitten. Als je er een paar gevonden hebt, post die dan eens hier. Misschien kan iemand met meer vestand van game-laptops dan vertellen hoe goed/geschikt ze zijn voor jouw wensen.

Verwijderd

Als je lichtere laptops zoekt met een GTX 965m en hoger dan heb je op www.mysn.eu de P705 ( 17 inch) http://www.mysn.eu/xmg-p705-gamingnotebook
en de P505 ( 15 inch) http://www.mysn.eu/xmg-p505-gamingnotebook

je kunt ze zelf verder samenstellen en voor gaming notebooks zijn ze in ieder geval aan de lichte kant, op de MSI site kun je hier ook een variant van vinden die nog iets lichter is als 15 inch geloof 2kg maar die kun je zelf vast en zeker vinden.

En als je een beetje handig bent kun je zelf je harde schijven en geheugen kopen en deze er zelf inzetten scheelt je weer wat geld of je kunt er een betere upgrade in doen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 10:18 ]

Pagina: 1