Op zoek naar een mechanisch toetsenbord (brown switches)

Pagina: 1
Acties:

• WouterB1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-02-2023
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuw mechanisch toetsenbord voor het gamen. Na verschillende reviews en sites te hebben bekeken heb ik het idee dat de Cherry brown of Cherry red switches het beste zijn om te gamen. Het budget is echt maximaal 150 euro maar liever wat minder.

Ik heb net de Corsair K95 retour gestuurd omdat het bord de verkeerde lay-out en dus een kleine shift knop had. Dit toetsenbord beviel me opzich wel, maar het oppervlak van de toetsen was wat aan de kleine kant voor mij. Ook was het een groot toetsenbord door de extra 18 G-knoppen, dit hoef ik bij nader inzien dus eigenlijk niet te hebben.

Een aantal eisen heb ik wel:

- Simpel en strak uiterlijk
- Verlichte toetsen, RGB hoeft niet
- Niet te kleine toetsen
- Niet teveel "G" knoppen
- Goede ergonomie

Er is zo enorm veel keuze en reviews dat ik eigenlijk niet echt meer weet wat nou een goede keuze is. Zo zijn er bijvoorbeeld al meer dan 30 van die Ducky toetsenborden. Wie kan mij helpen met de keuze?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Enkel product, move naar CAA.

Welke heb je zelf al op het oog?

[ Voor 38% gewijzigd door br00ky op 02-02-2015 16:34 ]

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Switches zijn heel persoonlijk. Je ziet inderdaad dat bijna elke 'pro' op reds gamed. Ik heb zo een tobo kort in huis gehad (Corsair K95) maar imo typte ze echt verschrikkelijk.

Ik heb nu de CM Storm QuickFire TK Stealth Cherry Brown en deze bevalt heel erg! Browns zijn voor mij perfect. Ik doe vanalles (gamen, veel typen). Maar er zijn ook all-rounders die de blues veel fijner vinden... of toch de reds lekker vinden typen...

- Simpel en strak uiterlijk -- Dit heeft de CM Storm Quickfire wel naar mijn idee
- Verlichte toetsen, RGB hoeft niet -- De stealth hebben niet op elke toetsen leds, dan moet je de niet stealth nemen.
- Niet te kleine toetsen -- Ik weet niet wat jij klein noemt maar ik vind ze gemiddeld.
- Niet teveel "G" knoppen -- Dat heeft dit toetsenbord helemaal niet :Y
- Goede ergonomie -- Tja, speciale ergonomie heeft hij niet maar hij typt voor mij wel erg lekker. Ik had hiervoor zo'n 'schuin' tobo en deze typte nou niet bepaalt fijner dan m'n huidige door z'n bouw (was 'n microsoft ding, naam vergeten).

Ga naar een winkel die wat mechanische tobo's heeft en probeer ze! Als dat niet mogelijk is, koop ze bij een winkel waar je ze zonder al te veel problemen kan retourneren.

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02 10:00
Ik heb zelf de cm storm quickfire ultimate, ben ik zeer tevreden mee, een redelijke prijs, geen extra keys, en rode achtergrond verlichting. Het kan zijn dat je het toetsenbord iets te hoog vind zonder polssteun, heb hier zelf echter geen problemen mee.

• WouterB1
Ik zat zelf ook al naar de CM Storm tobo's te kijken, ik kwam deze tegen met een mooie polsondersteuning erbij:

https://www.alternate.nl/...t/1129742?tk=6980&lk=7030

Als ik deze CM bekijk snap ik eigenlijk niet waarom die K95 zo enorm duur is, dat zal wel merk zijn oid. Zijn er nog meer goedkopere merken die eigenlijk niet onderdoen voor de dure merken tov kwaliteit?

[ Voor 31% gewijzigd door WouterB1 op 02-02-2015 17:56 ]

• pwillemske
  • Niet online
Ik weet niet of rapoo goed is qua kwaliteit, maar anders:
pricewatch: Rapoo Toetsenbord V700

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-02 20:59
als je niet weet wat je aanraad.. waarom doe je het dan? ik kan ook wel gaan googlen op ieder toetsenbord met bruine switches en dan linken :p

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52

Thomg

Aww yiss

Ook een pricewatch: CM Storm Quickfire Ultimate (Brown switch/Red backlight) hier, ben er best wel tevreden over eigenlijk. De FN oplossing vind ik niet echt elegant, maar het is beter dan een onnodig vergroot toetsenbord met extra knoppen.

Als je een sucker bent voor bang for the buck kan je er moeilijk omheen met je eisen ( zoals ik ).

[ Voor 12% gewijzigd door Thomg op 03-02-2015 08:13 ]

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Wat eigen ervaringen: Ik heb een Das Keyboard (v3) met blue switches en een Filco Majestouch 2 met brown switches. Ooit een keer een Corsair K70 met red switches uitgeprobeerd, maar vond ik niet zo fijn typen. De Das Keyboard is glossy dus wordt helaas snel vies. De beste blijft voor mij de Filco, misschien dat ik er nog een keer Tenkeyless bij koop voor op het werk. Filco heeft echt een goede bouwkwaliteit, het zijn stevige no-nonsense toetsenborden.

• Ubahnub
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-02-2025
Ik ben erg te spreken over mijn http://www.alternate.be/D...duct/1118874?event=search

Is een heel stevig en degelijk toetsenbord met weinig nonsense.

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik heb de G710+, wil nooit meer wat anders. Mooi degelijk toetsenbordje met fijne software. Macro knoppen zijn voor alles te gebruiken, ook een handige volume regelaar. Verder is een leuke gadgvet natuurlijk het witte led wat er in zit.

EDIT: switches die hierop zitten zijn de browns.

[ Voor 9% gewijzigd door BastiaanNL op 03-02-2015 11:54 ]

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01-2025
Wat dacht je anders gewoon van de K70 met brown switches? die lost de meeste problemen die je met de K95 had op. Zelf heb ik de k70 RGB en ik vind het een super toetsenbord.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik dacht ook dat ik Brown switches wilde, maar bezit nu een Corsair K70 met red switches en manman wat een fijn toetsenbord! Ik wil nooit meer wat anders. Maargoed het is natuurlijk wel zeer onderworpen aan subjectiviteit; iedereen prefereert zijn eigen toetsenbord en switches. Overigens vind ik het verschil tussen brown en red switches niet eens zo heel groot; ze zijn beiden zeer licht om mee te typen. De feedback is wel leuk bij de brown switches. Ik zou zowel red als brown switches aanraden, beiden typen erg fijn :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• WouterB1
Ik heb de K70 ook bekeken, lost feitelijk bijna al mijn problemen op. Toch vraag ik me af of het prijsverschil het wel waard is, scheelt immers weer 50 euro. Ik denk dat ik toch voor 1 van de CM Storm tobo's ga, tenzij iemand nog een verborgen juweeltje weet.

Verwijderd

Op mijn werk heb ik brown en thuis heb ik red switches, beide zijn Ducky ten-key-less.
Niets over te klagen wel een eenvoudig model zonder macro's en dergelijke.
De volumeknop op de corsair K70 werkt wel goed, die mis ik soms wel.

• Rv0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 22:57

Rv0

Ik twijfelde heel erg tussen browns en reds. Bij het typen vond ik de reds wat minder omdat je vaak die toetsen helemaal indrukt voor verder te gaan naar de volgende. Ik wilde dus liever iets met geluid of tactile feedback. Ook tijdens het gamen vond ik reds niet heel handig. Ik speelde toen (helaas) het spel league of legends en daarbij moest je vaak knoppen spammen. Bij het spammen van zo'n toets had ik nooit echt het idee wanneer een key nou reset was omdat het om een lineaire switch ging. Toen heb ik bij een maat browns geprobeerd en veel over gegoogled. (ze zijn evenzwaar in gewicht en resetten op dezelfde hoogte en registreren ook op dezelfde hoogte) dus in principe een red switch maar dan MET tactile feedback. Wat doubletappen en ook typen vergemakkelijkt.
Maar hou even in gedachte dat het uiteindelijk puur persoonlijke voorkeur is met key switches.

Ik heb nu een KBC poker 2 met browns besteld. Is een minimalistisch bord waardoor je dus geen numpad hebt. Komt uit china voor ±100-120 euro. Wel degelijk en subtiel bordje, simpel en strak. Er is ook een backlit uitvoering.

http://i.ytimg.com/vi/Wd0ybx4UnHE/maxresdefault.jpg
Pagina: 1