Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-09 17:32
Beste,

op dit moment heb ik een vreemd probleem met de port forwarding.
Op mijn ziggo router heb ik een portforwarding gemaakt op poort 5035.
Kortom als men gaat naar mijn externe ip over poort 5035 dan dient deze gerouteerd te worden naar mijn interne ip op poort 21. Dit is namelijk mijn NAS en hierop draait de FTP service.
NAS: QNAP TS212P
Router: Cisco(default ziggo router)

Voorbeeld configuratie: ftp://x.x.x.x:5035 Routeer naar --> 192.168.1.x:21

Configuratie NAS:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/o7iyrb.jpg

Zelf al gezocht op google maar volgens alle oplossingen die ik gevonden hebben, staan mijn stellingen goed.
Iemand een idee wat ik fout doe. ik krijg mijn FTP service zo niet aan de gang. Ik zie vast iets heel simpels over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je NAS ziet er goed uit - hij luistert naar FTP op TCP poort 21, maar het is niet de NAS die de forward doet :z

Wat staat er exact in je Ziggo modem/router? En welke is het (Ziggo heeft zowel de EPC3925 als de EPC3928 gebruikt...)

Oh, en je zegt dat je een vreemd probleem hebt en dat je iets fout doet - maar je zegt niet wat er dan exact gebeurt. Geef eens aan wat je probleem exact is 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Excuus voor de halve informatie. Ik kan gewoon niet via ftp connecten terwijl ik dit wel in mijn router geconfigureerd heb.
In de NAS staat het dus goed.
Vervolgens ga ik vanuit externe locatie naar ftp://ipadresbijmijthuis:5035 en dan gebeurd er niks.
Ik had verwacht dat ik nu verbinding zou mogen maken met mijn nas maar deze is gewoon niet benaderbaar.

Ben nu ook niet thuis dus kan niet exact vinden welke router ik heb maar bijna zeker dat dit een Ubee EVW320b is.

Configuratie van de router heb ik wel.
Bij de gateway options staat FTP Enabled!

Links is interne IP en poort Rechts is extern.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/mj4roh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kun je niet connecten, of kun je geen data overdracht voor elkaar krijgen? Kun je een client log posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:23

ResuCigam

BOFH

Volgens mij heb je voor (active) FTP 2 poorten nodig, 20 & 21. Passive FTP heeft dit niet nodig.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:59

TommieW

Numa numa.

Waarschijnlijk moet je ook een of meerdere dataporten forwarden. TFP maakt gebruik van twee poorten: een "control" poort voor de commando's e.d. en een poort voor de data.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hampeleman schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:01:

Links is interne IP en poort Rechts is extern.
[afbeelding]
Moet het niet net andersom (van -> naar) ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:09
Kijk anders even in de (block) logging van je router om te zien welk verkeer geblocked of dropped is vanaf jouw test ipadres.

Oh en controlevraag: werkt ftp wel vanaf je interne ip adres?

[ Voor 20% gewijzigd door Donaldinho op 02-02-2015 17:15 ]

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Sorry voor mijn late reactie. Gisteren heb ik geen moment tijd gehad. Ik kan in de logs van mijn router niets vinden.
FTP intern werkt wel prima daarom denk ik ook dat het probleem in de router zit.
@U_nix_we_all: In de router staat internal port en external port en dat is correct ingevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0SSI
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:06
hampeleman schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 15:32:
Sorry voor mijn late reactie. Gisteren heb ik geen moment tijd gehad. Ik kan in de logs van mijn router niets vinden.
FTP intern werkt wel prima daarom denk ik ook dat het probleem in de router zit.
@U_nix_we_all: In de router staat internal port en external port en dat is correct ingevuld.
Al geprobeerd om de passieve modus te gebruiken?

Gamertag for Xbox: R0SSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
@rossi: passieve modus inderdaad ook al geprobeerd. Dit had ik zelf al op internet gevonden maar lijkt niet te werken. Ik vermoed dat het aan de router van ziggo ligt. Aangezien ik toch weg ga na ziggo stel ik mijn ftp even uit tot ik een nieuwe router heb van mijn andere provider.(begin maart)
Bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
ResuCigam schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:10:
Volgens mij heb je voor (active) FTP 2 poorten nodig, 20 & 21. Passive FTP heeft dit niet nodig.
^ Dit dus: je hebt twee poorten nodig voor een active FTP-verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
@jolke: Dit heb ik ook al geprobeerd zodra ik het zag staan maar het probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
u_nix_we_all schreef op maandag 02 februari 2015 @ 17:11:
[...]

Moet het niet net andersom (van -> naar) ?
Had je dit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
@jolke: Ja dat is getest.
Pagina: 1