SSD vervangen van Asus N551JK-CN047H

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydianDSM
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 31-05 11:32
Ik heb afgelopen week tijdens de BTW-vrije dagen van Media Markt de Asus N551JK-CN047H besteld.
In de specs wordt er aangegeven dat er één HDD van 1TB en één SSD van 24GB in zit.
Ik heb de HDD kunnen lokaliseren en is vervangbaar, maar de SSD kan ik niet vinden. Hierbij heb ik de volgende vragen:
1. Waar is de SSD geplaatst? En is het mogelijk om die te vervangen door een SSD van een groter opslagcapaciteit?
2. Indien de 24GB SSD niet te vervangen is, kan ik natuurlijk de CD-driver door een tweede HDD caddy vervangen. Maar kan ik het beste de HDD in zijn originele plaats laten en de SDD in de tweede HDD caddy plaatsen of juist andersom? En waarom?

Ik wil namelijk het besturingssysteem op een 256GB SSD laten draaien en de originele HDD als extra opslagruimte gebruiken. Adviezen en tips zijn welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24GiB lijkt erop dat dit NAND is wat op het moederbord PCB is geplaatst. Als dat zo is, dan is dit niet vervangbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerjer
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 31-08 11:04
Of het is een sshd heb je toch een beetje ssd. Als het een hdd caddy kokoopt doe daar dan de hdd in. In de meeste gevallen is de sata bij de dvd speler trager dan de sata waarin je hdd zat. Ik weet niet precies hoe het bij jouw laptop is. Iedergeval als je een ssd koopt doe hem waar je hdd zit en je hdd in de caddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

In een ander topic dacht iemand ookal dat SHDD's bestaan voor consumenten die meer dan 8GB aan cache hebben.

Maar voor de herhaling.
Er zijn geen consumenten SHDD's die meer dan 8GB aan caching hebben.
Zelfs de 3.5" modellen van seagate niet ;)

En @ FloydianDSM
http://www.tlbhd.com/asus-n551jk-review-19227/
but there is a half-sized mSATA connector used for the caching SSD present on our configuration. However, in order to get to it, you’ll have to take apart the entire plastic belly, which is not an easy task.
Succes met vinden ;) en daar past geen gewone mSATA SSD in dus.

Om je nummer 2 vraag te beantwoorden.
SSD op de orginele inbouwplaats installeren is veel beter, dan ben je gegarandeerd van een goede aansluiting en dat de boel allemaal netjes boot. Heb al eens voorbij zien komen dat systemen raar doen met booten vanaf het andere slot.

Dus HDD in de caddy ;)

[ Voor 108% gewijzigd door Swordlord op 02-02-2015 18:25 ]