Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jason8100
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-07 17:29
Beste Tweakers,

Sinds dit weekend een probleem op een ESX server die in lockdown staat met ssh disabled. Als ik connect met vSphere client krijg ik een 503 error (server unavailable). Na een reboot besefte ik dat ik weinig kon doen en het beste was om met een nieuwe install de oude datastore te mounten... Zo simpel als het klonk is het helaas niet gebleken, vanuit de vSphere client kan ik de datastore niet mounten zonder format en vanuit de CLI is die niet zichbaar.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoewel ESXi onder NOS gezet kan worden, is het toch niet de juiste plaats voor je topic. Ik verplaats 'm dan ook naar WSS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

• Welke versie Vsphere?
  • Wat voor datastore (NFS of VMFS), en waar staat deze?
  • Welke melding krijg je als je de datastore probeert te mounten?
  • Staan er eventueel meldingen in de Vsphere logfiles?
  • etc.
Je zult iets meer moeten vertellen over je setup. Het enige wat je nu verteld is dat je een datastore probleem hebt met een versie van Vsphere. Wat en hoe is echter nog redelijk onduidelijk. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 02-02-2015 16:24 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 17:28
Snelle search op de VMware Knowledgebase zou je al verteld hebben dat ESXi in Lockdown-mode niet gaat werken met een vSphere Client:
When you enable Lockdown mode, only the vpxuser has authentication permissions. Other users cannot perform any operations directly on the host. Lockdown mode forces all operations to be performed through vCenter Server. A host in Lockdown mode cannot run vCLI commands from an administration server, from a script, or from the vMA on the host. In addition, external software or management tools might not be able to retrieve or modify information from the ESXi host.
VMware KB: Enabling or disabling Lockdown mode on an ESXi host (1008077)

Vanuit een clean-install zou je wel degelijk de bestaande VMFS moeten kunnen zien. Echter is het zoals Question Mark al aangeeft wel afhankelijk of dit een VMFS of een NFS datastore is.

Aangenomen dat je een VMFS datastore gebruikt (aan je format geval te zien), deze kun je mounten vanuit de client zelf zie daar voor: VMware KB: vSphere handling of LUNs detected as snapshot LUNs (1011387)

Ziet er eng uit maar is het niet...

I Don't Know, So Don't Shoot Me