Momenteel in bezit van een 60D en wil door naar FF.
Voornaamste reden is beter om kunnen gaan met hogere ISO en dus minder last van ruis.
DoF is ook een zeer leuke bijkomstigheid.
Wat gaan we fotograferen?
Het idee is om meer nacht/heelal te gaan schieten;
Natuur (ja, hier mis ik wel de cropfactor);
En wil me eigenlijk ook meer gaan richting op portretten (zodra ik de ruimte ervoor krijg/vind).
Mijn budget is dus max €1500,- (nieuwwaarde 6D), vandaar de keuze tussen die 2 camera's.
Ik lees heel veel over deze 2 camera's.
De één zegt beiden doen niet voor elkaar onder;
Het is een pro vs consumer camera... ander zegt weer dat ze op 1 lijn staan;
En dan krijg je weer de punten magnesium en CF vs 6D.
Maar ik hoor ook veel positieve punten over de 6D (ook van de wat bekendere leden hier).
Zijn er toevallig mensen die dezelfde overstap (vanaf een 60D) hebben gemaakt?
Wellicht dat jullie je ervaringen/verschillen kunnen delen.
Kantelscherm zal ik sowieso moeten missen, kom ik niet onderuit.
Popup-flitser... tja, die gebruikte ik nooit (los van draadloos triggeren van externe flitser)
Als ik het lijstje hier bekijk:
http://snapsort.com/compa...anon_EOS_5D_Mark_II/specs
Komt de 6D er als winnaar uit.
Heeft ook iets hogere FPS (wel lager tov de 60D)
Focuspunten zijn beter;
Alleen sluitertijd ligt wat lager. Maar ga ik dat merken? Heb hier wel gelezen dat het een beperking zou zijn voor sommigen, maar komt zo'n situatie vaak voor?
Eigenlijk heb ik hier alles wel zo'n beetje benoemd. En ben ik vooral op zoek naar echte ervaringen of goede tips om te helpen deze knoop door te hakken.
(dat ik lenzen moet verkopen/wisselen snap ik, en hoeft dus ook niet voor te komen in de criteria)
Voornaamste reden is beter om kunnen gaan met hogere ISO en dus minder last van ruis.
DoF is ook een zeer leuke bijkomstigheid.
Wat gaan we fotograferen?
Het idee is om meer nacht/heelal te gaan schieten;
Natuur (ja, hier mis ik wel de cropfactor);
En wil me eigenlijk ook meer gaan richting op portretten (zodra ik de ruimte ervoor krijg/vind).
Mijn budget is dus max €1500,- (nieuwwaarde 6D), vandaar de keuze tussen die 2 camera's.
Ik lees heel veel over deze 2 camera's.
De één zegt beiden doen niet voor elkaar onder;
Het is een pro vs consumer camera... ander zegt weer dat ze op 1 lijn staan;
En dan krijg je weer de punten magnesium en CF vs 6D.
Maar ik hoor ook veel positieve punten over de 6D (ook van de wat bekendere leden hier).
Zijn er toevallig mensen die dezelfde overstap (vanaf een 60D) hebben gemaakt?
Wellicht dat jullie je ervaringen/verschillen kunnen delen.
Kantelscherm zal ik sowieso moeten missen, kom ik niet onderuit.
Popup-flitser... tja, die gebruikte ik nooit (los van draadloos triggeren van externe flitser)
Als ik het lijstje hier bekijk:
http://snapsort.com/compa...anon_EOS_5D_Mark_II/specs
Komt de 6D er als winnaar uit.
Heeft ook iets hogere FPS (wel lager tov de 60D)
Focuspunten zijn beter;
Alleen sluitertijd ligt wat lager. Maar ga ik dat merken? Heb hier wel gelezen dat het een beperking zou zijn voor sommigen, maar komt zo'n situatie vaak voor?
Eigenlijk heb ik hier alles wel zo'n beetje benoemd. En ben ik vooral op zoek naar echte ervaringen of goede tips om te helpen deze knoop door te hakken.
(dat ik lenzen moet verkopen/wisselen snap ik, en hoeft dus ook niet voor te komen in de criteria)