Ik heb een tot in detail geconfigureerde Windows 8.1Pro installatie die ik wil klonen naar een andere, nog te kopen en bouwen PC. Alleen is het moederbord sinds kort niet meer verkrijgbaar. Ik zoek een alternatief moederbord om naar te klonen en jullie inschatting of dat zou lukken.
Ik heb al twee PC's gebouwd met het moederbord Asus H87-PLUS, S1150 en de Intel Core i5-4460. Na de eerste geïnstalleerd te hebben, kon ik Windows 8.1 PRO klonen naar de andere. Legaal: beide pc's met een eigen serialnummer van Windows. Overigens hadden beide moederborden een biosupdate nodig om de processor te kunnen draaien, wat de winkel voor mij had uitgevoerd. Hetzelfde moederbord via Ebay kopen o.i.d. is daarom lastig: ik kan zelf de bios-update niet uitvoeren omdat ik geen geschikte processor heb liggen.
Ik wil nu een derde PC bouwen waarop ik deze W8.1PRO-installatie kan klonen. Kandidaten:
* De Asus Z87-plus: zelfde generatie, maar de uitgebreidere chipset-variant.
* De Asus H97-plus: nieuwe generatie van dezelfde chipset-variant.
Ik heb al twee PC's gebouwd met het moederbord Asus H87-PLUS, S1150 en de Intel Core i5-4460. Na de eerste geïnstalleerd te hebben, kon ik Windows 8.1 PRO klonen naar de andere. Legaal: beide pc's met een eigen serialnummer van Windows. Overigens hadden beide moederborden een biosupdate nodig om de processor te kunnen draaien, wat de winkel voor mij had uitgevoerd. Hetzelfde moederbord via Ebay kopen o.i.d. is daarom lastig: ik kan zelf de bios-update niet uitvoeren omdat ik geen geschikte processor heb liggen.
Ik wil nu een derde PC bouwen waarop ik deze W8.1PRO-installatie kan klonen. Kandidaten:
* De Asus Z87-plus: zelfde generatie, maar de uitgebreidere chipset-variant.
* De Asus H97-plus: nieuwe generatie van dezelfde chipset-variant.
[ Voor 8% gewijzigd door pmeter op 02-02-2015 12:12 ]