De AX630 kan al geen Netflix UHD afspelen. Ik zou je willen aanraden je iets meer te verdiepen in UHD-tv. Lees bijvoorbeeld zoveel mogelijk reviews van UHD-tvs <€1000. Dat ze relatief goedkoop zijn heeft nl. altijd een of meerdere redenen. Een goede UHD-tv kost aanzienlijk meer maar heeft nog steeds heel veel technische en toekomstgerichte beperkingen. Dus wat is wijsheid…
Moet het per se een Panasonic zijn?
Plasma is dood. Panasonic LCD-tv's zijn eerder gemiddeld dus 'blind' kiezen voor Panasonic is niet per definitie de beste keuze.
Er zijn rond die prijs veel betere tv's te koop dan Panasonic LCD-tv's. De AS750 is niet slecht maar de beeldkwaliteit is ook niet denderend, eerder gemiddeld.
Is de kijkhoek belangrijk dan is een IPS-paneel te overwegen (AS750) boven een (S)(P)VA-paneel. Alhoewel de kijkhoek van IPS tegenwoordig maar zeer beperkt groter is. De kleurechtheid/kleurvervaging onder een afwijkende kijkhoek is bij IPS-panelen wel veel beter. VA-panelen hebben weer een betere zwartwaarden wat voor films prettig kan zijn aagezien heel veel films verschijnen in 2:35 en 2:40 formaat met zwarte balken.
De Samsung H6600 (Duits modelnr) scoort heel goed in Duitse reviews. Heimkino (nr. 9-10/2014), HiFi Test (nr 5/2014; Panasonic TX-42ASW754 + E40H6600)
Met een Samsung H66xx toestel kun je aanzienlijk geld besparen zonder in te boeten op beeldkwaliteit
N.B. Panasonic ASW754 is niet per se vergelijkbaar met de AS750. De ASW754 scoort heel goed in Duitse tests maar het Europse zustermodel AS750 scoort eerder gemiddeld. Een goede verklaring kan ik hiervoor niet geven.
46-48" kan volgens mij wel op 2,5 meter.
[
Voor 4% gewijzigd door
ariekanari op 03-02-2015 11:41
]