Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Aankoop nieuwe panasonic TV

Pagina: 1
Acties:

• chefcamera
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik zoek een?
40 of 42" televisie.

Wat is je budget?
+/-900€

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken (films), Apple TV / PS3 / Wii

Wat heb je zelf al gevonden?
Panasonic TX 40AX630 of Panasonic TX42AS750

Welke vragen heb je hier nog over?
1) is 4k reeds de moeite?
2) zijn er alternatieven ?

Alvast bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tja, over het wel of niet nut hebben van 4K zijn al pagina's vol geschreven op het forum.

Alternatieven zijn er altijd. Sony W-series, Samsung heeft een ontelbaar aantal modellen, etc.

Je topic en vragen zijn dermate summier en algemeen dat er eigenlijk geen fatsoenlijke antwoorden op te geven zijn. Check eens wat topics zou ik zeggen en je kan dan vrij eenvoudig een beeld vormen bij je vragen.

• chefcamera
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05-2024
welke uit de 2 voorgestelde modellen zou je nemen?

ik heb een kijkafstand van 2,5m. Zou er geopteerd kunnen worden naar een 48" of is dit te groot?

Thx

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:51
De AX630 kan al geen Netflix UHD afspelen. Ik zou je willen aanraden je iets meer te verdiepen in UHD-tv. Lees bijvoorbeeld zoveel mogelijk reviews van UHD-tvs <€1000. Dat ze relatief goedkoop zijn heeft nl. altijd een of meerdere redenen. Een goede UHD-tv kost aanzienlijk meer maar heeft nog steeds heel veel technische en toekomstgerichte beperkingen. Dus wat is wijsheid…

Moet het per se een Panasonic zijn?
Plasma is dood. Panasonic LCD-tv's zijn eerder gemiddeld dus 'blind' kiezen voor Panasonic is niet per definitie de beste keuze.
Er zijn rond die prijs veel betere tv's te koop dan Panasonic LCD-tv's. De AS750 is niet slecht maar de beeldkwaliteit is ook niet denderend, eerder gemiddeld.
Is de kijkhoek belangrijk dan is een IPS-paneel te overwegen (AS750) boven een (S)(P)VA-paneel. Alhoewel de kijkhoek van IPS tegenwoordig maar zeer beperkt groter is. De kleurechtheid/kleurvervaging onder een afwijkende kijkhoek is bij IPS-panelen wel veel beter. VA-panelen hebben weer een betere zwartwaarden wat voor films prettig kan zijn aagezien heel veel films verschijnen in 2:35 en 2:40 formaat met zwarte balken.

De Samsung H6600 (Duits modelnr) scoort heel goed in Duitse reviews. Heimkino (nr. 9-10/2014), HiFi Test (nr 5/2014; Panasonic TX-42ASW754 + E40H6600)
Met een Samsung H66xx toestel kun je aanzienlijk geld besparen zonder in te boeten op beeldkwaliteit
N.B. Panasonic ASW754 is niet per se vergelijkbaar met de AS750. De ASW754 scoort heel goed in Duitse tests maar het Europse zustermodel AS750 scoort eerder gemiddeld. Een goede verklaring kan ik hiervoor niet geven.

46-48" kan volgens mij wel op 2,5 meter.

[ Voor 4% gewijzigd door ariekanari op 03-02-2015 11:41 ]

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je een voorkeur hebt voor Panasonic, zou je de AS640-serie eens moeten bekijken. Dit zijn volgens mij toch wel de beste modellen en deze komen ook prima uit reviews.

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:56
De AX630 modellen hebben een mooi beeld, alleen het probleem is dat UHD op die afstand niet zichtbaar gaat zijn, tenzij je er heel dicht op zit. Een veel interessanter model zou de AS640 zijn die D vd V al noemt. Die heeft praktisch dezelfde beeldkwaliteit als de AX630, minus de UHD resolutie. Daarnaast is hij op dit moment ook nog eens zeer scherp geprijst!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:08

Bever!

3

Voor die 200 verschil zou ik de 4k pakken. Zit geen nadeel aan
Pagina: 1