Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Momenteel ondervind ik nogal vervelende storingen in mijn huis op netwerk gebied.

Even een korte overzicht wat ik thuis heb staan aan netwerk apparatuur:

- Modem (Ubee modem Ziggo)
- Router Linksys e1200

Ik heb de router zodanig ingesteld dat hij geen DHCP kan uitrollen dat dat vanuit de modem moet komen. Router staat rechtsstreeks aangeslotem om de modem op LAN poort 4.

Probleem is momenteel alles thuis staat draadloos en heb ik op één pc volledig ontvangst en geen problemen maar de rest van mijn apparatuur heeft ook perfecte ontvangst maar daarbij word mijn internet langzaam maar zeker heel langzaam tot hij het niet meer doet en daarbij mijn wifi moet uitschakelen en moet inschakelen.

Bijvoorbeeld op mijn consoles (PS3 en psvita) Komt hij met een foutmelding met DNS error maar dan zit ik in mijn modem te kijken en dan zie ik dat mijn dns gewoon van ziggo goed ingesteld staat.

Overigens ook mijn macbook pro heeft dit probleem volledig ontvangst en daarna word die langzamer en
valt die uit terwijl mijn pc die ook op wifi zit geen problemen ondervind.

Ik heb ook al me modem uitgezet en router ook echter geen verschil. Wat overigens ook eigenaardig is is dat ik heb de benaming van de router upstairs genoemd en die word gevonden elke pc die ik er aan koppel geeft de naam correct weer alleen de goed functionerende pc die geef upstairs 2 aan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso geen high-end router dus daar hoef je niet veel van te verwachten. Hoe werkt het netwerk bekabeld? Is dan wel alles stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:47:
Sowieso geen high-end router dus daar hoef je niet veel van te verwachten. Hoe werkt het netwerk bekabeld? Is dan wel alles stabiel?
Zodra ik de pc's en consoles voorzie van bekabeld netwerk lijkt wel alles goed te lopen. Maar draadloos lijkt DNS problemen op te geven.

[ Voor 1% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:54:
[...]

Zodra ik de pc's en consoles voorzie van bekabeld netwerk lijkt wel alles goed te lopen. Maar draadloos lijkt DNS problemen op te geven.
Zijn er veel Wi-Fi netwerken aanwezig in je omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schreef op maandag 02 februari 2015 @ 11:59:
[...]

Zijn er veel Wi-Fi netwerken aanwezig in je omgeving?
Ik heb zelf al gekeken of er eventueel een ander signaal storing geeft maar dat is echt miniscuul ik heb hem nu ook op een hogere frequentie staan maar zelfde verhaal. Toch blijft het raar dat 1 PC hier geen last van hebt en de rest van de netwerk wel....

[ Voor 1% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:00:
[...]

Ik heb zelf al gekeken of er eventueel een ander signaal storing geeft maar dat is echt miniscuul ik heb hem nu ook op een hogere frequentie staan maar zelfde verhaal. Toch blijft het raar dat 1 PC hier geen last van hebt en de rest van de netwerk wel....
En als je deze computer uitschakelt heb je er dan geen last meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:04:
[...]

En als je deze computer uitschakelt heb je er dan geen last meer van?
Als ik bijvoorbeeld me macbook als voorbeeld er bij pak en ik zou de wifi even uitschakelen en opnieuw inschakelen dan doet die hetweer even voor plus minus 4 á 10 minuten. Daarna het zelfde verhaal tewijl de PC het wel gewoon blijft doen en de andere pc's niet.

[ Voor 1% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:07:
[...]

Als ik bijvoorbeeld me macbook als voorbeeld er bij pak en ik zou de wifi even uitschakelen en opnieuw inschakelen dan doet die hetweer even voor plus minus 4 á 10 minuten. Daarna het zelfde verhaal tewijl de PC het wel gewoon blijft doen en de andere pc's niet.
Ik bedoel als je de PC uitschakelt waar het Wi-Fi wel goed op werkt, werkt het Wi-Fi dan wel op andere apparaten goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:08:
[...]

Ik bedoel als je de PC uitschakelt waar het Wi-Fi wel goed op werkt, werkt het Wi-Fi dan wel op andere apparaten goed?
Dit is iets wat ik zelf nog niet gecontroleerd heb, maar ik weet vrijwel zeker dat ook als mijn PC uitstaat dat het dan nog voorkomt. Als ik bijvoorbeeld niet thuis ben en me vriendin de macbook gebruikt dan lijkt het er op dat het probleem ook speelt.

[ Voor 34% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schreef op maandag 02 februari 2015 @ 12:08:
[...]

mocht het wel het geval zijn dat die dan geen problemen levert als mijn PC uitstaat wat zou het dan kunnen zijn?

[ Voor 2% gewijzigd door Kees op 13-03-2018 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost het leek me MTU te zijn wat niet goed ingesteld stond en vanuit daar alle internet weg trok.
Pagina: 1